Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.


Ekkö nää ollu Saksaan menossa? Oakbarrelissa kevyt nousu ja sen jälkeen ylläpito geeteellä koneessa. Sit katkokävelyä kautta taksilla hotellille pötköttään.

muoks. jonkun nitselin voi käydä hakeen välipalaksi paikan päältä.
Huomenna.
 
IMG_4176.webp
 
@Lonewolf
Liekkö ollut papilla saaressa kun kilometrejä noin vähän.
Vai mittari toisella kierroksella... Ei vaan, siistiltä näyttää sinänsä.
"6 henk pakettiauto"

Onko tuossa siis se pienempi vero vaikka penkit paikoillaan.
On. Ulkomuistista sanoisin, että ANA TPP 577 oli se "piilofarmari"pykälä, jolla jenkkifarkkuja uitettiin maahan verottomasti. Samaa muutosta nämäkin. Yli 1800 kilon omamassalla ei ollu vaatimuksia tavaratilan mitoille. Ilmoituksesta poiketen J6:n kohdalla kyseessä on 3+3, ei 2+4. Jnelosia on muutettu sekä 2+4 että jostain syystä 2+2 (niinku mulla pihalla oleva). Ja siis mulla tontilla myös 3+3 HJ60. Löytyy myös näiden pykälien mukainen 1989 nelivetohiace, 2+7, kahdella liukuovella joissa ikkunat. Ja juu, on manuaaliset napalukot ja pikkupuoli jakolaatikossa.

Näissä siis takapenkit eli tavaratilassa sijaitsevat tilapäisistuimet on kotimaassa tehtyjä "lankkupenkkejä", kuten ilmoituksen kuvasta näkyy. Olikohan istuinosan ja selkänojan kulmillekin jotain vaatimuksia, mutta ainaki rakennevahvuus runkorakenteen taustasta verhoilun pintaan sai olla maks 50 mm. Kasikympin lätkänhän siitä sai perään, mutta enäähän sitä tarraa ei tarvi olla, en itseasiassa tiiä, onko se ajoneuvokohtainen nopeusrajoituskaan enää voimassa.

Myöhemmin tämä pykälä kumottiin, yli 1800 kilon omamassaisillekin tuli tavaratilan minimimitat, siitä seurasi ne lasikuituvenekattoiset kolmen hengen jiikuutoset.
 
Viimeksi muokattu:
Tiedättekö sen tunteen kun yhtäkkiä tuntuu että parikin asiaa elämässä menee hyvin ja lisää hyvää tulee ovista ja ikkunoista. Jep, nyt on jo ahdistus päällä että mikä asioista kosahtaa seuraavaksi. Parempi sellainen jatkuva alavire kuin tälläinen yllättävä "positiivinen aalto".
 
Vai mittari toisella kierroksella... Ei vaan, siistiltä näyttää sinänsä.

On. Ulkomuistista sanoisin, että ANA TPP 577 oli se "piilofarmari"pykälä, jolla jenkkifarkkuja uitettiin maahan verottomasti. Samaa muutosta nämäkin. Yli 1800 kilon omamassalla ei ollu vaatimuksia tavaratilan mitoille. Ilmoituksesta poiketen J6:n kohdalla kyseessä on 3+3, ei 2+4. Jnelosia on muutettu sekä 2+4 että jostain syystä 2+2 (niinku mulla pihalla oleva). Ja siis mulla tontilla myös 3+3 HJ60. Löytyy myös näiden pykälien mukainen 1989 nelivetohiace, 2+7, kahdella liukuovella joissa ikkunat. Ja juu, on manuaaliset napalukot ja pikkupuoli jakolaatikossa.

Näissä siis takapenkit eli tavaratilassa sijaitsevat tilapäisistuimet on kotimaassa tehtyjä "lankkupenkkejä", kuten ilmoituksen kuvasta näkyy. Olikohan istuinosan ja selkänojan kulmillekin jotain vaatimuksia, mutta ainaki rakennevahvuus runkorakenteen taustasta verhoilun pintaan sai olla maks 50 mm. Kasikympin lätkänhän siitä sai perään, mutta enäähän sitä tarraa ei tarvi olla, en itseasiassa tiiä, onko se ajoneuvokohtainen nopeusrajoituskaan enää voimassa.

Myöhemmin tämä pykälä kumottiin, yli 1800 kilon omamassaisillekin tuli tavaratilan minimimitat, siitä seurasi ne lasikuituvenekattoiset kolmen hengen jiikuutoset.
Ilmoituksessa mainitaan että takarunko vaihdettu ammattilaisten toimesta...Kun katsoo kuvia 29 ja 30, joissa hitsaukset näkyy niin VOIJEESUSSAATANA.


En ole tuollaista lasikuitukattoista koskaan nähnyt läheltä, niin onko se auton alkuperäinen katto leikattu auki jotta sisäkorkeutta on saatu lisää, vai millainen se rakenne on?
 
En ole tuollaista lasikuitukattoista koskaan nähnyt läheltä, niin onko se auton alkuperäinen katto leikattu auki jotta sisäkorkeutta on saatu lisää, vai millainen se rakenne on?
Varmaan riippuu tekijästä, mutta ne muutamat mitä oon nähny, niin katto on leikattu pois siitä etupenkin takaa. Tai siis sisävalon. Jää ohjaamoon verhoilut ja valot, ja takatilaan siihen orkkiskaton päälle tavarahylly.

Joissainhan se kattokorotuskin taitaa alkaa vasta siitä kuskin takaa.

Citikan beeäxiähän kans muuttivat pakun diisseliverolle, joku sanoi että niissä olis ollu vain pyöreä reilut puolimetrinen reikä alkuperäisessä katossa.

BX van, olikos se nimeltään, kai ihan "teollinen" muutos.

Muoks. Kirotusvriheitä näpit kohmeessa.
 
Varmaan riippuu tekijästä, mutta ne muutamat mitä oon nähny, niin katto on leikattu pois siitä etupenkin takaa. Tai siis sisävalon. Jää phjaamoon verhoilut ja valot, ja takatilaan siihen orkkiskaton päälle tavarahylly.

Joissainhan se ksttokorotuskin taitaa alkaa vasta siitä kuskin takaa.
Onko tuollainen siis mahdollista palauttaa entiselleen mitenkään järkevästi..?
 
Onko tuollainen siis mahdollista palauttaa entiselleen mitenkään järkevästi..?
Hämäriä muistikuvia, oiskohan näitä mahollista muuttaa takasin ihan pehmeäpenkkisiksi maastohenkilöautoiksi ilman veroseuraamuksia... En oo varma. Uudemmista kai menee verot maksuun muuttaessa, jos moista haluais tehä.

Mutta jos joskus vakavissasi tämmösiä suunnittelet, niin offipalstalla -MaTTi- tietää tuoreet pykälät.
 
Hämäriä muistikuvia, oiskohan näitä mahollista muuttaa takasin ihan pehmeäpenkkisiksi maastohenkilöautoiksi ilman veroseuraamuksia... En oo varma. Uudemmista kai menee verot maksuun muuttaessa, jos moista haluais tehä.

Mutta jos joskus vakavissasi tämmösiä suunnittelet, niin offipalstalla -MaTTi- tietää tuoreet pykälät.
Ei nyt suunnitelmissa ole, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos tulee vastaan yksilö jonka saa halvalla...
 
Back
Ylös Bottom