Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Oi. Pitkänlinjan kuopiolainen pub Antura on aloittanut perjantaina jälleen toimintansa. (Edellisessä paikassa myytiin ikävästi talo alta pois). Lauantaina onkin jo asiakasta kannettu miekkataksiin, kuten perinteisiin kuuluu. Kyllä tämmöinen ilahduttaa mieltä.

Vielä kun pääsisin tekemään kierrosta Kaivurista Anturaan, niin olisi suu vehnäsellä. Ehkä irma lähtisi messiin?

Masentava fb, kun muistuttaa että vuosi sitten oli kyykkytangossa ihan eri määrä rautaa kuin tänään.. :cry: tänään siis vähemmän, paljon vähemmän

@Saatana ja edellinen nauruhymiö siis siksi, että ei vaan pysty mitenkään kuunteleen :D kokeilin muutamasta eri kohtaa, mutta ei perkele, ei minun aivojani ole viritetty tuollaiseen musaan.
No höh...Kokeile myöhemmin uudestaan! Kyllä siihen tottuu. Ehkä pienessä sivistyneessä pierussa?

Mitähän @Alicia tuumaisi musiikista :unsure:

Universumin tasapaino: kun kyykkytangon kilot vähenee, niin oma paino isonee. Olet balanssissa!
Se on totta, paino on siirtyny tangosta vyötärölle.

Tää painon nousu ja pysyminen on niin naurettavaa että pitää ehkä kohta kattoa joko sukuvika (hypotyreoosi) on iskeny meikäläiseenkin.

Toivottavasti Sylvillä pysyy kuuppa suurinpiirtein kasassa niin kauan että ehtii nähdä Suomen Nato-jäsenyyden alkavan.

Voi mennä aika hilkulle 🤔

Viikon päästä psykiatrin vastaanotto. Olen päättänyt kieltäytyä poistumasta huoneesta, ellen saa a) lähetettä neuromodulaatioon tai b) osastohoitopaikkaa. Mieluiten tietysti a + b.

Ehkä ainakin poliisi saapuu paikalle 😃

Katselin muuten yhtä MPK:n naisille suunnattua viikonloppukoulutusta (NASTA-harjoitus). Oli maininta, että kurssi on jo täynnä. Googlailemalla löysin eräästä haastattelusta maininnan, että noin 500 naista on parhaillaan jonossa kursseille 😮

No höh...Kokeile myöhemmin uudestaan! Kyllä siihen tottuu. Ehkä pienessä sivistyneessä pierussa?

Mää oon oikeasti koittanu siedettää itteeni bläkkikseen yms. ördäysmetalliin ja näistä rupateltiin paljon yhden tutun kanssa takavuosina, mutta kun ei niin ei. Mää en vaan tavoita fiilistä, mitä tuollaisella musalla koitetaan välittää.
Tottakai tilataan.
Juuuu, ja kanarulla päälle. Onpahan jotain lounastakin alkuviikolle.

Mää oon oikeasti koittanu siedettää itteeni bläkkikseen yms. ördäysmetalliin ja näistä rupateltiin paljon yhden tutun kanssa takavuosina, mutta kun ei niin ei. Mää en vaan tavoita fiilistä, mitä tuollaisella musalla koitetaan välittää.
Itellekään ei ihan mikä tahansa mee, mutta viime aikoina oon ihastellut Dimmu Borgirin livekeikkoja, joissa on sinfoniaorkesteri ja kuoro mukana. Pakkohan tollasta on arvostaa.

Ja tottakai vielä kermana kakun päällä kaikki genret huomioiden maailman paras musiikkivideo.

Masentava fb, kun muistuttaa että vuosi sitten oli kyykkytangossa ihan eri määrä rautaa kuin tänään.. :cry: tänään siis vähemmän, paljon vähemmän

Minulla naamakirja muistutti viime viikolla edellisen 200kg vedon 5-vuotispäivästä. Nyt ei siellä päinkään. Eikä mikään muukaan liike.

Positiivista se, että tänään oli pihasauna tulilla ekaa kertaa tänä vuonna. Ehkä eka kertaa kuukausiin että pieneen hetkeen ei vituttanut oikeastaan mikään. Paitsi ehkä se, että ajoleikkuriprojektin ensimmäinen koeponnistus päättyi lupaavan alun jälkeen kytkinrullan palautusjousen katkeamiseen puolivälissä pihaa.

Itellekään ei ihan mikä tahansa mee, mutta viime aikoina oon ihastellut Dimmu Borgirin livekeikkoja, joissa on sinfoniaorkesteri ja kuoro mukana. Pakkohan tollasta on arvostaa.

Ja tottakai vielä kermana kakun päällä kaikki genret huomioiden maailman paras musiikkivideo.

Tuo Dimmu Burgerin Mourning Palacehan on hieno veisu ilman orkestereja tai kuorojakaan. Tota kyseistä levyä kyllä pyöriteltiin kakarana. muoks. ja siis bläkkiksen, deathin yms. sekaanhan mahtuu aika erilaista kamaa, joista jotkut kyllä toimii mullekin. Ehkei artistin koko materiaalin puolesta, mutta vähintään jonkun hyvän biisin tai levyn osalta.

Ja Immortal / Abbathan on reteetä kamaa. Tosissaan ei voi kuunnella, mutta ihan sillä, että hymynhän noi jotkut tuotokset nostaa.

Minkähänlaista huumetta pitää nauttia, että tuohon musiikilliseen lopputulokseen päätyy

Kiljua?

Aika ristiriitaiset fiilikset. Ei tällä trippailla yhtään minnekään, mutta tuntuu siltä, että saa rytmihäiriöitä.

Paikoitellen oikein mukavaa pontevaa rummuttelua (tai siis ihan kunnon mättämistähän tuo välillä on 😅 ) ja sitten menee sen verran epämääräiseksi hämmentämiseksi,
että meinaa pumppu tulla rinnasta ulos. Tämän kanssa ajautuu varmaan tekemään true crime -dokumentteihin materiaalia ihan vain sen takia,
kun on niin epämukava olo, että on vain kokeiltava kaikenlaista, josko jokin toisi rauhan sieluun. Tai siis siihen tietoisuuteen, jonka koemme sieluksemme...

Unaltered Beastissä (ja joissakin muissakin biiseissä) on oikein miellyttävää kitarointia, mutta sitten tuo huuto-oksennus-tyylin laulu jotenkin tekee sekavaa sekameteliä tästä sopasta.
Olisi ehkä enemmän mieleeni instrumentaalina. Ja vähän saisi karsia. Tässä on niin paljon kaikkea yhtäaikaa. Poimin folk- ja punk-vaikutteitakin tuolta.
Jonkunlaista harmoniaa kaipailisi, tai siis minä kaipailisin tähän sitä. Minulla on niin voimakas tarve olla tasapainossa, että tarvitsen sitä metalliinkin.

Ei näillä jätkillä kyllä tylsää voi olla soitellessaan. Mutta on varmaan sekä ennen ja jälkeen soittelun.
Ei kai tuollaista kaipuuta sekavuuteen voi muuten ilmetä. 😁✌️

Pitkänlinjan...on aloittanut perjantaina jälleen toimintansa....kuten perinteisiin kuuluu. Kyllä tämmöinen...
...haiskahtaa ainaki veropetokselta.

Vappuna olin juuri täkäläisessä pitkän linjan rock-olut-kuppilassa, joka on jatkanut toimintaansa vuosikymmenet keskeytyksettä.

Aika ristiriitaiset fiilikset. Ei tällä trippailla yhtään minnekään, mutta tuntuu siltä, että saa rytmihäiriöitä.

Paikoitellen oikein mukavaa pontevaa rummuttelua (tai siis ihan kunnon mättämistähän tuo välillä on 😅 ) ja sitten menee sen verran epämääräiseksi hämmentämiseksi,
että meinaa pumppu tulla rinnasta ulos. Tämän kanssa ajautuu varmaan tekemään true crime -dokumentteihin materiaalia ihan vain sen takia,
kun on niin epämukava olo, että on vain kokeiltava kaikenlaista, josko jokin toisi rauhan sieluun. Tai siis siihen tietoisuuteen, jonka koemme sieluksemme...

Unaltered Beastissä (ja joissakin muissakin biiseissä) on oikein miellyttävää kitarointia, mutta sitten tuo huuto-oksennus-tyylin laulu jotenkin tekee sekavaa sekameteliä tästä sopasta.
Olisi ehkä enemmän mieleeni instrumentaalina. Ja vähän saisi karsia. Tässä on niin paljon kaikkea yhtäaikaa. Poimin folk- ja punk-vaikutteitakin tuolta.
Jonkunlaista harmoniaa kaipailisi, tai siis minä kaipailisin tähän sitä. Minulla on niin voimakas tarve olla tasapainossa, että tarvitsen sitä metalliinkin.

Ei näillä jätkillä kyllä tylsää voi olla soitellessaan. Mutta on varmaan sekä ennen ja jälkeen soittelun.
Ei kai tuollaista kaipuuta sekavuuteen voi muuten ilmetä. 😁✌️
Täytyy taas arvostaa noin perusteellista pohdintaa levystä (y) Kuuntelitko ihan kokonaan sen? :LOL:
Itsellä tuollanen ei aiheuta mitään rytmihäiriöitä tai muuta sekavaa olotilaa. Jopa vähän päinvastoin. Voi keskittyä ja aina kuulee jotain uutta.
Mutta ei tuota tosin enää samalla tapaa jaksa, kuin joskus 15v sitten. Ainakaan kovin kauaa.

Tube ehdotteli tuolla sivussa toista pirun hyvää levyä, mikä päässyt unohtumaan.
Puhtaalla lauluäänellä jopa. :eek:

View: https://youtu.be/O0o7Vx0bmno

Kuuntelitko ihan kokonaan sen? :LOL:

Kuuntelin Chrome Balaclavaan asti ja sitten lähdin käymään kaupassa*.
Ja nyt sinnittelin uteliaisuuttani masokistisesti vielä sen lopunkin.

Olipa siinä vain paljon biisejä levyllä. 😅

Tube ehdotteli tuolla sivussa toista pirun hyvää levyä, mikä päässyt unohtumaan.
Puhtaalla lauluäänellä jopa. :eek:

Da fak is dis? Metallia höystettynä elektronisella tilulilulla ja vielä jotain teatraalista sinfoniahommaa sinne sekaan?
Nightmare Heavenin perusteella arvelen, että homma pysynee balanssissa. Ja tosiaan, laulustakin saa selvää. Häätyy tyypata loputkin.

*Kaupan edustalla oli röihommissa söpö Kubota-minikaivuri.
rakennuskoneet-minikaivinkone-KUBOTA-U50-3a---1600433649945313483_big--20091815540974516600.jpg

Noissa dimmun livekeikoissa on mietityttänyt, että minkähänlainen savotta se on mikittää ja miksata tuo koko sirkus. Konserttisaleissa ei vissiin sinfoniaorkkaa juurikaan tartte mikittää kun niistä lähtee ääntä muutenkin. Tai niin olen aina luullut. Tuossa tulee aika monta kanavaa ääntä

Back
Ylös Bottom