Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kannattaa kyllä, se parantaa elämänlaatua ihmisvarastoon verrattuna.

Tästä ketjusta saat sitten hyvät vinkit omakotiasujan välttämättömistä laitteista ja koneista sekä hyödyllisistä vapaa-ajan projekteista.

Näitä kaikkia jälkimmäisiä alkaakin olla jo siihen malliin olla nykyisissä autotallineliössä (40 m2), että vähintään pinta-ala pitäisi saada siltä osin tuplattua.

Ajattelin tilata välittäjän arvioimaan kämpän. Tulikin sopivasti pari vuotta asumista täyteen, ja mittari kerrostaloasumisen osalta on huutanut punaisella jo pidemmän aikaa.

Oisko sitten johonkin metsäbunkkeriin?
Kohta saattaa olla itäsuomessa tarjolla venäläisomisteista kämppää edullisen hintaan. Special price, just for you my friend 😁

Screenshot_20220301-123436_Messages.webp

Näitä kaikkia jälkimmäisiä alkaakin olla jo siihen malliin olla nykyisissä autotallineliössä (40 m2), että vähintään pinta-ala pitäisi saada siltä osin tuplattua.
Nyt jos pitäisi autotalli rakentaa niin 150m2 ja sisäkorkeus 4,5m.

Mutta joka tapauksessa harraste/varastotiloja on hyvä olla.

Tarvis järvenrantatontin. Siihen piharakennus, johon sauna, baari, biljardipöydät ja erillinen kunnolla akustoitu kotiteatteri / musahuone. Saattas kai tuossa 150m2 ehkä piisata just.. En oo ihan varma. (muoks. ei kyllä piisaa 150m2, homma seis)

Sais emäntä sitten sisustaa päärakennuksen valkoisilla verhoilla, kukilla ja savitontuilla.

Työkaluista ei tiedä mennä sanomaan, kun oon ollu himppaisen laiska koskaan tekeen mitään käsin. Paitti sutta. Sutta teen ihan sujuvasti.

Kohta saattaa olla itäsuomessa tarjolla venäläisomisteista kämppää edullisen hintaan. Special price, just for you my friend 😁

Henkilökohtaisesti en ole valmis siirtymään siihen suuntaan, vaikka löytyisi ilmainen kivilinna. 🙄 Eikä isoin syy ole rajanaapuri. 😁

Nyt jos pitäisi autotalli rakentaa niin 150m2 ja sisäkorkeus 4,5m.

Mutta joka tapauksessa harraste/varastotiloja on hyvä olla.

80-100 neliötä olisi lähtökohta, ja sen verran kuitenkin taajamassa olisi tahto asua, että kyllä sen pitäisi olla talli ennemmin kuin halli. Erillinen rakennus talosta, jotta joka kilkuttaminen ei alakerrasta kuulu asuintiloihin. Siihen yhteyteen minulle parisenkymmentä neliötä puuhatilaa ja uuni ainakin. Pysyy parisuhde parempana, kun harrastetaan pääasiassa omissa tiloissamme. 😄

En liiketoiminnasta mitään ymmärrä joten kysyn täältä. Eikös näiden Teboil yrittäjien muu kuin polttoaineen myyminen ole ihan suomalaista yrittämistä.

Hesarissa oli melko murheellista tekstiä erään pohjoissuomalaisen yrittäjän tilanteesta, henkilökunta seisoi tumput suorassa ja kun yrittäjä tuli itse töihin ni tulivat halaamaan. "Luullaan että jopa kahvikupillisesta menee provikat Putinille, mutta näin ei ole sanoo yrittäjä Mäkipeura"

Voisko ajatella että kävisitte edelleen syömässä, kahvilla ja pesemässä autonne sielä Tebarilla? Vai onko ihan lapsellinen ajatus?

Niin, jos teboil yrittäminen on ihan Suomalaista yrittämistä, niin mikä itku? Yrittäjinä voivat myydä vaikka Anttosen löpöä. Uusi kyltti katolle ja kauppa käy. Tuleehan siinä pieni vaivannäkö vaihtaa toimittaja, mutta sitä se yrittäminen on.

Tankkasinkin eilen kaikki laitteet täyteen ja kannuihin vielä varalle
Tästä tuli muuten mieleen keskustelu eräässä whatsapp-ryhmässä.
Pohdittiin että pitäisikö vallitsevasta tilanteesta johtuen hankkia lisää A-tarvikkeita.
Ihmettelin suuresti varautumisen tasoa. Kaapit ja komerot ja sauna pitää olla jatkuvasti täynnä, ei kai niitä siinä vaiheessa lähdetä hankkimaan kun tilanne on päällä.

Ihmettelin suuresti varautumisen tasoa. Kaapit ja komerot ja sauna pitää olla jatkuvasti täynnä, ei kai niitä siinä vaiheessa lähdetä hankkimaan kun tilanne on päällä.

Minä lähten

varmuusvarastoni ruokailuaineiston kohdalla on noin puoliviikkoa

sunnuntaina piipahdin ja huomenna on jälleen piipahdettava

viinaa sensijaan on loppuelämäksi, ylikin, koska: ei ole kirkasta tullut juotua vuosiin ja sitäkin on muutama puteli
tod.näk. joko ne jää perinnöksi tai joskus kaadan ne viemäriverkostoon

eikun Minähän piipahdinkin eilen, no houmenna on taas piipahdettava, koska: perjantaina maitokauppaan ei voi mennä, koska: sielä on kaameat ruuhkat, olen allerginen ruuhkille, ja torstainakan sielä ei oikeen enää viitsi käyfä kun sielä tuppaa olla silloinkin liikaa imisiä!

kamalin asia "elmässä" mitä tiedän on jonottaa maitokaupan kassalle tavivaatteissa ja kun siinä alkaa tulla vähä hikiki!

kuntit jotka tuntevat #paikkakunnan prisman voivat kellottaa, Minun normiarkikauppareissu kestää ovelta ovella noin seitsemän Minuuttia, siinä ei kassalle paljon jonotella
tuolla seitsemällä minuutilla olen hyvillä mielin perustellut, että maskia ei tarvitse käyttää, en altistu viittätoistaminuuttia, pian muuten coittaa vuosipäivä, kun olen viimeksi vapaa-ajalla naamioitunut (rokotuksia ei lasketa, niissä oli pakko pitää)

#negative

koska: en vietä merkkipäiviä, se on jo AIVAN liian kiusallista jos joku onnittelee! olen täydellisen epämukavuusalueella, en halua olla ollenkaan niin paljon huomion keskipisteenä mitä se pelkkä onnitteluviesti aiheuttaa! saatika jos joku livenä onnittelee!!11!!!

esimerkiksi ylivoimaisesti parsa syntymäpäivä lahja Minulle olisi, että kukaan ei huomioisi päivää mitenkään

76 tietysti olisi paree, mutta sen nyt vaan ei ole vaihtoehto

@MÖYKKYNEN

en nyt sekaannu sivuraiteille sotaketjussa niin sekaannun täälä: etkö MÖYKKYNEN ole noudattanut sitä oppia, että börssiin laitetaan vain sitä ylimääräistä rahaa, se mikä ollaan valmiita menettämään? tällöinhän alamäki ei haittaa mitään, kun sille rahalle mikä sielä on ei ole mitään akuuttia tarvetta

Minulla ainakin onely ylimääräinen raha börssissä, käyttövarallisuus käyttötilillä, ja sitähän ei poikaMies paljoa tarvitse

ja Minulla toisaalta tipahtanut börs alkuvuoden aikana vasta vähä rapia vuositulojen verran: ei tunnu missään!

Back
Ylös Bottom