Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Riippuu myös siitä työstä. Jos se on vittumaista, märkää, kylmää ja/tai suoritetaan ulkona niin mua ei sais työmaalle alle kahden tonnin brutolla edes 20h/vko.Säännöllinen 40h/viikko työaika ja suorittava työ missä ei tarvitse koulutusta niin mikä on porukan mielestä paskapalkan raja?
En tarkoita pelkästään omia hommia vaan ihan yleisesti mikä sellainen raja voisi olla, itse pidän sitä kahtatonnia bruttona rajana jonka alle mennessä palkka on surkea.
Siisti sisätyö ja joka maanantai saa kuulla doownekin naisseikkailujen viimeisimmät käänteet menneeltä viikonlopulta. Luulis tuohon nyt tulijoita olevan vähän huonommallakin liksalla.Riippuu myös siitä työstä. Jos se on vittumaista, märkää, kylmää ja/tai suoritetaan ulkona niin mua ei sais työmaalle alle kahden tonnin brutolla edes 20h/vko.
Minä olen sellainen multipersoona, on netti, työ ja siviili persoonat. Ei silleen härösti vaan niin että tietyssä paikassa voi käyttäytyä ja kertoa tiettyjä asioita.Siisti sisätyö ja joka maanantai saa kuulla doownekin naisseikkailujen viimeisimmät käänteet menneeltä viikonlopulta. Luulis tuohon nyt tulijoita olevan vähän huonommallakin liksalla.
Mites eläkkeen kertyminen tai vaikka varautuminen yllättäviin tilanteisiin?Niin paljon toki vaikuttaa sekin mihin sen rahan haluaa riittävän. Monelle taitaa olla ok sekin että sillä just elää seuraavaan tiliin eikä siitä tarvikkaan jäädä rahaa autoihin ja säästöön. Sekin toki ok ja hyvä että huonompipalkkaisiinkin töihin riittää väkeä![]()
Paha sanoa miten he ajattelee joille riittää tilistä toiseen selviäminen, mutta sallittakoon se joka tapauksessa heille.Mites eläkkeen kertyminen tai vaikka varautuminen yllättäviin tilanteisiin?
Säännöllinen 40h/viikko työaika ja suorittava työ missä ei tarvitse koulutusta niin mikä on porukan mielestä paskapalkan raja?
En tarkoita pelkästään omia hommia vaan ihan yleisesti mikä sellainen raja voisi olla, itse pidän sitä kahtatonnia bruttona rajana jonka alle mennessä palkka on surkea.
Mites eläkkeen kertyminen tai vaikka varautuminen yllättäviin tilanteisiin?
Ei oo kovin motivoiva pitkän tähtäimen suunnitelma painaa muutaman kymmentä vuotta duunia minimipalkalla, koko ajan kädestä suuhun ja mitään ylimääräistä et voi tehdä, minkä jälkeen pääsee eläkkeelle, jolla ei tule toimeen, kun ei oo säästöjäkään.
Ja nuo raflahommat sama juttu: 11e tunnilta, kun työpaikkaruokaloissa et saa mitään ilta-, yö- tai pyhälisiä, kun ei ole sellaisia tunteja. Vuorovastaavan lisiä ei taida saada, kun ei ole anniskelua. Sit soppari jotain 90h / 3vkoa ja brutto voi olla allekin pari kiloa. Saahan noita jeesustella, että miks ei työt kelpaa, mutta moniko noilla liksoilla oikeasti painais ite duunia vuodesta toiseen? Työolotkin on mitä on, ts. koko ajan kiire, liian vähän porukkaa, ei kunnollisia taukoja, kädet menee kantaessa, toisilla ei kestä jalat tai selkä pitkässä juoksussa jne.
moni tekee suht pienipalkkaisia
Joo no en nyt uskokaan että tästä tautia saa kun oven raosta kommunikointiin ja olen kuitenkin ollut esimerkiksi jäävuoroilla missä jollain ollut tietämättä korona oireeton ja sen on saanut 0-2 henkilöä siitä. Lähinnä siis vaan huvitti kun äijä ensimmäisenä toteaa että tilanne on tämä. Mutta joku olisi voinut kauhistua jos olisi tälläinen osunut kohdalleAltistuminen... Vituttaa jo koko sana. Meillä vähän väliä töissä joku koronassa ja ei se koskaan tartu keneenkään vaikka samassa ahtaassa kahvikopissa ollaan. Porukasta ehkä 2/3 piikitettyjä. Myös lasten päiväkodissa joka viikko porukkaa koronassa vaan ei se sielläkään toisiin tartu. Vaatii vissiin sen että asuu koronaa sairastavan kanssa samassa talossa ja syö samalla lusikalla. Jos silloinkaan. Entistä enemmän huvittaa nämä naamaripäät kun ilmesesti oikeasti luulevat että tauti voi kaupassa tarttua tai sen saa itse oireettomana tartutettua johonkin toiseen.
Siitähän ei ollut kyse, etteikö ihmiset sais töitä tehdä vaan siitä, miksi joillain aloilla on paljon vaihtuvuutta ja vaikeuksia saada työntekijöitä.Paha sanoa miten he ajattelee joille riittää tilistä toiseen selviäminen, mutta sallittakoon se joka tapauksessa heille.
...
Mutta eihän se sitä miksikään muuta, että heitäkin on todella paljon kun kaupungeissa paljon ihmisiä asuu ja todella moni tekee suht pienipalkkaisia asiakaspalvelutöitä jne![]()
Jooh, kyllähän minäkin olen tehnyt vuosien varrella ihan kaikkea puhelinmyynnistä siivoukseen ja myös noihin raflahommiin. Noissa on kaikenlaista mestaa, missä pitäs töitä tehdä. Aika pitkä matka noista ajoista on tultu nykytilanteeseen, missä pystyy jo melkein valitsemaan, missä haluaa tehdä töitä ja liksatkin on no.. aika toista luokkaa.Mun opiskelumotivaatiolle oli kyllä täydellinen buusti työskennellä pienellä palkalla. Ensin tehtaalla kesätyössä 1200 e/kk-palkalla ja sitten seuraava kesä ABC:lla sekalaisissa vuoroissa ja todella sekalaisen esimieskaartin kanssa... Mulla olisi esim. pidetty vielä perehtyjän palkka, eli 80 % normaalista, vaikka mun piti alkaa jo perehdyttää uudempaa samoihin hommiin. Siitä suivaantuneena soitin päällikölle, joka onneksi ilman isompia rutinoita laittoi minut sentään täyspalkalliseksi heti seuraavaan tilinauhaan. Vuoroesimiehinä oli sellaista sakkia, että ei pitäisi ohjata ketään. Muistan edelleen, kuinka piti esimerkiksi käydä pesemässä terassipöytiä toista kertaa, koska hän nyt ei ollut nähnyt minua siellä. Kumma juttu, että jos potee juhannuskrapulaa takahuoneessa, niin ei näe ulos. Enivei. Pikaruokalavuoroista en edes aloita - varma nakki varmistua siitä, että ainakaan nälkäisten ihmisten kanssa en halua koskaan työskennellä, jos vaan voi valita. Kaikki käytöstavat kyllä katoaa ihmisiltä.
Nostan hattua, että toiset pystyy. Minulla ei kyllä kestäisi pää vuodesta toiseen.
Jooh, kyllähän minäkin olen tehnyt vuosien varrella ihan kaikkea puhelinmyynnistä, siivoukseen ja myös noihin raflahommiin. Kyllähän noissa on kaikenlaista mestaa, jossa pitäs töitä tehdä. Aika pitkä matka noista ajoista on tultu nykytilanteeseen, missä pystyy jo melkein valitsemaan, missä haluaa tehdä töitä ja liksatkin on no.. aika toista luokkaa.
Ja eihän suurimmalla osalla tosiaan kestäkään pää esim. raflahommia. Olisinkohan kovin väärässä jos heitän, että se on alle 10% ihmisistä, ketkä alalle tulleista alalta eläkkeelle jää.. Jos mukaan otetaan työpaikkaruokalat, koulukeittiöt ja sen sellaiset, niin tuo on varmaan alakanttiin, mutta pubi- ja yökerhomaailmassa ei oo varmaan kaukana.
Normi sairaanhoitajan netto on tuota luokkaa jos tekee päivätyötä. Vitun jees.1600 euroa näppiin
Siitähän ei ollut kyse, etteikö ihmiset sais töitä tehdä vaan siitä, miksi joillain aloilla on paljon vaihtuvuutta ja vaikeuksia saada työntekijöitä.
Altistuminen... Vituttaa jo koko sana. Meillä vähän väliä töissä joku koronassa ja ei se koskaan tartu keneenkään vaikka samassa ahtaassa kahvikopissa ollaan. Porukasta ehkä 2/3 piikitettyjä. Myös lasten päiväkodissa joka viikko porukkaa koronassa vaan ei se sielläkään toisiin tartu. Vaatii vissiin sen että asuu koronaa sairastavan kanssa samassa talossa ja syö samalla lusikalla. Jos silloinkaan. Entistä enemmän huvittaa nämä naamaripäät kun ilmesesti oikeasti luulevat että tauti voi kaupassa tarttua tai sen saa itse oireettomana tartutettua johonkin toiseen.