Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Eipä ole juurikaan meno muuttunut itänaapurin raskaassa sitten 40-luvun.
Itänaapurissa raskas todellakin on raskasta. Siellä Ukrainan rajan lähettyvillä kun röhvellät viikkokausia puoleen sääreen ulottuvassa mudassa ja loskassa paskalla sapuskalla ja tolkuttomassa humalassa (hyvällä tuurilla votkasta, paskemmalla jostain korvikealkoholista), niin niin. Kovaa hommaa 😁

Näppis paukkuu juuri parhaillaan oppariin liittyen.

Hain jopa lähdekirjallisuutta, mutta tuossa ne nostavat näppärästi chili-ruukkua himppasen lähemmäs valoa. :unsure:
Minä jopa luin kirjallisuutta aiheeseen liittyen ja totesin et hyvältä vaikuttaa. Sen jälkeen aloin katsomaan areenasta sarjaa: Vaietut arktiset sodat. On muuten hyvä sarja.

Nyt kävelylle ja sen jälkeen kanantissiä suuhun. Illalla sit paukuttais Joxuzin tyyliin

Minä jopa luin kirjallisuutta aiheeseen liittyen ja totesin et hyvältä vaikuttaa. Sen jälkeen aloin katsomaan areenasta sarjaa: Vaietut arktiset sodat. On muuten hyvä sarja.

Nyt kävelylle ja sen jälkeen kanantissiä suuhun. Illalla sit paukuttais Joxuzin tyyliin
Ottakaa yhteyttä siihen ohjaajaan kun alkaa tökkiä. Jokaisen ohjaajan ohjattavien suoriutumista seurataan ylhäältä päin ("Mikäs sen Mikko Mallikkaan opinnäytetyön tilanne on, valmistuuko hän tänä keväänä?") ja ohjaajat ovat täten yleensä kohtuullisen motivoituneita auttamaan, jotta se opiskelijaparka saataisiin mahdollisimman tehokkaasti paperit kädessä pihalle 😁

Meditaatioharjoitusten avulla on mielenhallinta selvästi kehittynyt.

Vaikka olen jo vuosia joten kuten osannut ulkoistaa itseni tilanteesta, mm. hammaslääkärin tuolissa jne., niin muutama vuosi sitten ensimmäinen pään magneettikuvaus oli aiheuttaa paniikkikohtauksen jo ensi metreillä. Onnistuin kuitenkin keskittymään mutta en kovin hyvin; aloin melkein itkeä ja koko aika oli yhtä täyden paniikin ja "ei mitään hätää" itse-rauhoittelun rajamailla taistelua -jonka vahvasti hävisin, koska olin juuri painamassa sitä paniikkinappulaa, kun kuulokkeisiin ilmoitettiin, että "kuvaus päättyy."

Tänään taas pään magneetissa; Heti kun sain kuulokkeet päähän ja jo ennen päähäkin asettamista suljin silmät ja aloin keskittyä hengittämiseen. Pari kertaa meinasi paniikki tulla mutta sain tilanteen hallintaan. Jossain puolenvälin kohdalla hoitaja muisti minun sanoneen, että radio on ok. Onnistuin keskittymään hengittämiseen radiosta huolimattakin. Avasin silmät vasta, kun tunsin hoitajan käden omassani.

Puuh. Hyvin meni. Mutta nyt: Ihan poikki. Helvetin rankkaa tämä mielen zen-masterointi!

(Ja toivottavasti tulee samanlainen paperi kuin viimeksikin; ydinsanomalla "ikään nähden normaalit löydökset, ei aihetta jatkotutkimuksiin.")

keskittyä hengittämiseen
Tästä tulikin mieleen. Jos meditaatiot ja henkitysharjotteet kinostelee.

View: https://youtu.be/BO0Ayr_xHBc

Oikeastaan tuo on kyllä enklanniksi parempi, mutta nyt myös suomenkielisenä.

Kannattaa kokeilla joskus. Tai mieluummin vaikka ottaa tavaksi tietysti.

Valitettavasti eräs M Nordin pilaa tämän mainetta aika tehokkaasti :cautious:

Niin myöhään pääsin paikalle, että nakit oli syöty ja sain vain perunaa.
En oo ikinä maistanu siskonmakkarakeittoa. Ne nakit tai miksi niitä ikinä väitetäänkään, näyttää sen verran epäilyttäviltä että mulla aivo huutaa älä syö!

Moni kyl sanonut että erittäin hyvää soppaa olisi.

Tästä tulikin mieleen. Jos meditaatiot ja henkitysharjotteet kinostelee.
Kaikki ohjatut jutut on minusta englanniksi parempia; valtaosa kirjoistakin mitä kuuntelen/luen on englanniksi, niin suomenkieli tuntuu vähän jotenkin hankalalta kuunneltavalta ja hemmetin rajoittavalta, kun läheskään kaikkea mielenkiintoista ei suomenneta. (Varmaan myös syy siihen, miksi minun kuplassani ei ole Nordinia olemassakaan, vaikka ajoittain silmiini osuu muiden häntä koskevia kommentteja.)

Tuota metodia en ole vielä kokeillut mutta muunlaisia hengitys/hengityksen pidättämisharjoitteita kyllä. Nämä ovat erilaisia, enemmän tai vähemmän ohjattuja juttuja mitä löytyy Calm-appista / Audiblesta löytyviä ohjattuja mindfulness-harjoituksia.
Kaikista eniten kiinnostaa buddhalainen filosofia ja opit. :)

miksi minun kuplassani ei ole Nordinia olemassakaan, vaikka ajoittain silmiini osuu muiden häntä koskevia kommentteja.)
Hyvä. Valitettavasti ajoittain törmää "uutisiin" henkilöstä...Aina yhtä järkevän kuulosta touhua. 🥳
Kaikista eniten kiinnostaa buddhalainen filosofia ja opit. :)
Tuo wim hoffi on käsittääkseni ottanut oppia juurikin buddhismista, ja monesta muustakin.
Karsinut vain pois ylimääräistä yliluonnollista ja mystistä höpötystä, keskittyen olennaiseen. Eli hengitysharjotuksiin jne.

#palaa
#luulittettäon
#eisentäänmaanantaina

Sauna on kyllä ihan parasta maanantain jälkeen kun tuntuu että ois ajettu jyrällä yli.

Tuo wim hoffi on käsittääkseni ottanut oppia juurikin buddhismista, ja monesta muustakin.
Karsinut vain pois ylimääräistä yliluonnollista ja mystistä höpötystä, keskittyen olennaiseen. Eli hengitysharjotuksiin jne.
Google kertoo, että hän on siis ilmeisesti ennen kaikkea extremeurheilija. Jään alla sukeltaminen on varmasti opettanut pidättämään hengitystä ja hallitsemaan sekä mieltä ja kehoa mutta taidan edelleen mieluimmin kuunnella ja lukea (tähän teemaan liittyen) buddhalaismunkkien kirjoja ja puheita. Varmasti ihan pätevä kaveri tuossa mutta minua buddhalaisessa elämänkatsomuksessa puhuttelee moni muukin asia ja näkökulma. :)

1645455898818.webp
1645455898818.webp

Harkitsin paluuta puntille, mutta en lähde tuonne myrskyyn kaivamaan kotteroa.

Back
Ylös Bottom