Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Aamuvuorossa.
Vaikka ei olisi pakko, uimahalli aukeis 6.00 niin vois koittaa saada tänäänkin ittesä sinne. Aamusta on kiva käydä kun ei ole paljoa ihmisiä, eilen oli selkeästi lumikin karsinut sakkia kun hyvän aikaan ihan privaatisti sai olla kuntouimareiden radalla.

Eilen tein taas havaintoa mulkusta ihmisestä.
Kun menin saunaan niin äijä suoraan vastapäätä istumassa munat levällään eli silleen rötkötti siinä, eikun istumaan ja toinen alkaa takomaan löylyä. Ei siinä mitään pahaa mutta itse kysyn aina että sopiiko heittää jos en ole yksin.
Sieltä karvanoppien kiillotukseen ja kun ne hoideltu niin eikös tämä sama tyyppi kuivaa siinä hyllykön eessä itteään, munat levällään niin ettei siitä pääse hakemaan omaa pyyhettä + muita romuja.
Olin aivan varma että seuraavaksi sama äijä on ottanut kaapin aivan mun kaapin vierestä, tämähän on luonnollista kun kaappeja sata ja uimareita n.5kpl. Ainakin läheltä jos ei vierestä ja pukiessa viedään 5 paikkaa molempiin suuntiin kun kaikki kamat pitää levitellä...
Että mä vihaan ihmisiä.

Tohtorin possun ratti
Ei, tuo on possun vanha ns monitoimiratti, kovin vammaiset nuo hopeiset vaihdevivut, taakse pienempi, eteen isompi, sama molemmin puolin.

Tai siis joo, on mulla varastossa tollanen, mutta käytössä on perinteiset läpsyvaihteet, ns sporttiratti. Sitä ratin lämmitystä on kyllä vähän ikävä.

e: tässä minun

Screenshot_20211124-061136_Chrome.webpScreenshot_20211124-061120_Chrome.webp

Saa ostaa.

Possun vaihtimet.
Niin noin vuosimalliakin kysyttiin. 2010 luku, noin 2012-2016. Saattaa olla vuoden pari aiemminkin ollut käytössä. Sama ratti ollut monessa eri mallissa, että sitä on mahdoton spesifioida. e: eij näy sport chronovarustuksen "ylänäyttöä", tekis mieli siitä väittää että joku 4-ovinen malli, mutta ei toki ole kaikissa 2 ovisissakaan, e2: ratinlämmitys puuttuu.

Viimeksi muokattu:
Huussissa otettu käyttöön uusi luunleikkausmenetelmä joka kehitetty Suomessa.
Herr Doctor ottanut kotoa mukaan taltan ja vasaran hommiin ja nyt tullut uusi huikaiseva menetelmä?

Herr Doctor ottanut kotoa mukaan taltan ja vasaran hommiin ja nyt tullut uusi huikaiseva menetelmä?
Eij, kyllä ne on löytynyt leikkaussalin työkalupakista jo vuosikymmeniä. Suoraa, kieroa ja kourua.

e: hienoin työkalu leikkurin pakissa on kyllä Hackmannin lusikka. Ja steriloitiin me kerran rautasahan terä, ei kyllä tarvittu sitä sitten, mutta oli hollilla

Eij, kyllä ne on löytynyt leikkaussalin työkalupakista jo vuosikymmeniä. Suoraa, kieroa ja kourua.

e: hienoin työkalu leikkurin pakissa on kyllä Hackmannin lusikka. Ja steriloitiin me kerran rautasahan terä, ei kyllä tarvittu sitä sitten, mutta oli hollilla
Mitäs te sillä varauduitte sahaamaan?😂

Kilsa vedetty altaassa, ajassa ei hurraamista kun tänään oli melkein ruuhka.
Joku herra ui keskellä, otti kyllä hienot vauhdit potkulla mutta sitten jäi vauhtien loputtua kelluu kuin kuollut kala hetkeksi. Vaikka kuinka koitin ajoittaa niin aina se saatana oli siinä eessä, ellei muuten niin kääntyi takaisin 5 metriä ennen päätyä.
Onneksi hyppijä sekä venyttelijä ei ollut tänään paikalla, yksi tyyppi puolet siitä ajasta mitä olen paikalla hyppii paikallaan altaassa, keskellä päätyä luonnollisesti niin että joutuu väistelemään, toinen tyyppi venyttelee puolessa välissä allasta välillä niin että vie sivusuunnassa puolet uimaradasta.

Niin noin vuosimalliakin kysyttiin. 2010 luku, noin 2012-2016. Saattaa olla vuoden pari aiemminkin ollut käytössä. Sama ratti ollut monessa eri mallissa, että sitä on mahdoton spesifioida. e: eij näy sport chronovarustuksen "ylänäyttöä", tekis mieli siitä väittää että joku 4-ovinen malli, mutta ei toki ole kaikissa 2 ovisissakaan, e2: ratinlämmitys puuttuu.

View: https://twitter.com/henrialen/status/1463247445144526849?s=21

Mitäs te sillä varauduitte sahaamaan?😂
Piti amputoida jalka jossa oli murtuman korjauksen jäljiltä noin sentin paksunen naula, titaania. e: onhan meillä timanttilaikkoja siellä olemassa, mutta laikan halkaisia on ehkä 3 senttiä niin vähän epäilytti onnistuuko naulan katkaseminen sillä, joten varauduttiin. Meni onneksi sillä laikalla. #hienostunuttakirurgiaa #vakaallakädellä

Ei ole tullut koskaan työstettyä titaania, varmaan ihan hyvä asia näillä hermoilla.
Minä kokeilin kesällä, melkein samaan tapaan tuo laikalla katkesi kuin teräsputki, vähän vaan kirkkaampaa kipinää ehkä antoi.

Purseiden siistiminen oli "vähän" työläämpää.

Työkaluissa kun lukee että kromi-vanadium niin onkohan niissä se kromi pinnassa ja vanadium nimessä?
Niitä joskus kun joutunut muokkaamaan niin eipä ne mitenkään kummasti kovempaa ole.
Mutta ihan vain karkaistu teräskin on muuten aika vittumaista työstää, etenkin jos pitäisi porata reikää tai jotain.

Back
Ylös Bottom