Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lääkäriin!
Saa nähdä joko siellä on Aku Ankat luettu...
Kaamea väsy, sykkeet edelleen yöllä pilvissä. Kevyttä palauttavaa liikuntaa tälle viikolle, jos sitäkään. Koko viime viikko meni huonoilla unilla. Eikä viikonloppu sujunut yhtään paremmin.
Tällä viikolla lauantaina edessä vielä päivystys, joka ei innosta yhtään. Hajottaa.
Joko sä Kaisla oot saanut itsesi ylikuntoon? Tai muuhun ylirasitustilaan?![]()
Luottaisin doktoriin ja hänen hoitosuositukseensa.Hoidoksi määrätään: olutta.
Suosittelen ihan kunnon pitkiä yöunia.Joo, hyvä ryysis kaikkea epämääräistä. En tykkää.
Pohdin esim. kylpylää tälle illalle, sais vähä rentouduttua ja naatiskeltua!
Jos ei oo pieniä lapsia tai sairautta, niin en nää mitään syytä miksei pitkät yöunet onnistuis.Eihän se ole todellakaan mikään itsestään selvyys tämän päivän elämänmenolla, että pitkät yöunet kaikilla tuosta vaan onnistuu. Jos onnistuisi, niin aika paljon vähemmän olisi kaiken maailman työikäisten jaksamisongelmia jne.
Nämä olikin vloppuna tavoitteena, mutta ei onnistunut. Tai no, unen laatu jäi heikoksi.Suosittelen ihan kunnon pitkiä yöunia.
Minä oon näitä, joilta ei onnistu! En osaa olla niin, että aattelen nukkuvani 12h putkeen. Ei sovi minulle.Eihän se ole todellakaan mikään itsestään selvyys tämän päivän elämänmenolla, että pitkät yöunet kaikilla tuosta vaan onnistuu. Jos onnistuisi, niin aika paljon vähemmän olisi kaiken maailman työikäisten jaksamisongelmia jne.
Ei onnistu väkisin nukkuminen.Jos ei oo pieniä lapsia tai sairautta, niin en nää mitään syytä miksei pitkät yöunet onnistuis.
Jos ei oo pieniä lapsia tai sairautta, niin en nää mitään syytä miksei pitkät yöunet onnistuis.
Niin niin, että kun ite nukkuu kuin tukki, niin tokihan kaikki muutkin? :DJos ei oo pieniä lapsia tai sairautta, niin en nää mitään syytä miksei pitkät yöunet onnistuis.
Ei onnistu väkisin nukkuminen.
Ai kuinka niin lapset tai sairaudet ovat ainoat syyt huono unisuudelle? Unettomuuteen voi olla toisinaan jopa vaikea löytää yksiselitteistä tekijää koska niin moni sitä voi aiheuttaa stressi, sairaudet, elämäntilanne.
Perusterve lapseton ihminen voi kärsiä unettomuudesta.
Täähän oli oikeasti hyvä pointti, mutta moniko tuon itse tajuaa riittävän ajoissa, että elämä kulkee tuolla tavalla? Tuollaihan saa kyllä ihan itseaiheutetusti stressiä ja ahdistusta, jos kasaa itselleen kauheat vaatimukset ja tavoitteet ja stressaa niistä suoriutumisesta.Kyllä mä sen ymmärrän että on pakko somettaa ilta ennen nukkumista, töitä/opiskelua niin vitusti että pakko tehdä. Punttis jumppa pumppi on pakko tehä myöhään koska päivällä ei ehdi ja pakko treenaa.
Sympaattisen hermoston ylirasitus on se syy miksi pitkät yöunet ei onnistu. Hermosto pitää sut hereillä, heikentää unen laatua, herättää 3-4 aikaan yöstä.Jos ei oo pieniä lapsia tai sairautta, niin en nää mitään syytä miksei pitkät yöunet onnistuis.
Voin sanoa että 99% ei tajua. Tuohon stressiin tottuu, lyhyisiin yöuniin tottuu eikä sitä huomaa.Totta kai kiireeseen ja stressiin niin kuin nukkumiseenkin voi vaikuttaa itse, mutta onko siihenkään jokaisella yksikseen eväitä on toinen juttu.
Nyt vähän yliyksinkertaistetaan oikeasti vaikeaa juttua :D
Täähän oli oikeasti hyvä pointti, mutta moniko tuon itse tajuaa riittävän ajoissa, että elämä kulkee tuolla tavalla? Tuollaihan saa kyllä ihan itseaiheutetusti stressiä ja ahdistusta, jos kasaa itselleen kauheat vaatimukset ja tavoitteet ja stressaa niistä suoriutumisesta.
Todettakoon, että minä en tajunnut.
Onhan tässä itellä monia asioita, joita muuttamalla saisi varmasti unta kohennettua. En nyt hätäänny viikon huonommasta jaksosta huomioiden aikaisemmat uniongelmat. Lapsesta lähtien oon ollut huono nukkumaan.Ei kai väkisin tarvikkaan. Eiks stressi oo itseaiheutettua?
Luulis unen paranevan sillä että sininen valo pois tunti kaks ennen nukkumaanmenoa. Nukkuminen ja herääminen säännöllistä. Hiilaria iltapalaks. Liikkuu sopivasti, ei urheilua illalla. Jättää työt työpaikalle.
Kyllä mä sen ymmärrän että on pakko somettaa ilta ennen nukkumista, töitä/opiskelua niin vitusti että pakko tehdä. Punttis jumppa pumppi on pakko tehä myöhään koska päivällä ei ehdi ja pakko treenaa.
Ja senkin ymmärrän että joillain voi olla sellainen elämäntilanne, että siihen ei voi ite vaikuttaa. Ja sitä kautta unen määrää ja laatua ei yksinkertaisesti voi parantaa.