Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ohoh. Kahdeksan euron tekniset ylijäämäpaidat yllätti laadukkuudellaan.
Hitto olisi pitänyt tilata näitä enemmän.

Ja hei, tarvittavat merkinnät löytyy
DSC-1133.jpg

Kävin muuten eilen Pohjois-Suomessa, Järvenpäässä. Ei ollut lunta sielläkään.

Ennuste näytti että 24.1. olisi etelässäkin ohuelti lumipeite, saas nähdä tuleeko.

Mä en tajua miksi noi tekniset paidat alkaa haisemaan mun päällä ihan kuselta.
Kun ottaa kaapista niin tuoksuu puhtaan raikkaalle mutta kun pääset salille niin haisee kuin joku ois kussut päälle.

Ohoh. Kahdeksan euron tekniset ylijäämäpaidat yllätti laadukkuudellaan.
Hitto olisi pitänyt tilata näitä enemmän.
Stadium Outletissa on ilmeisen jatkuvasti Karhun teknisiä T-paitoja seitsemällä eurolla. Ja ovat hyviä.

Stadium Outletissa on ilmeisen jatkuvasti Karhun teknisiä T-paitoja seitsemällä eurolla. Ja ovat hyviä.
Just kollasin paitoja niin meinaa olla hieman vajausta kaapissa, aamulla olen menossa ko. mestan ohi niin voiskin käydä tsekkaamassa mitä löytyy.

Kun ottaa kaapista niin tuoksuu puhtaan raikkaalle mutta kun pääset salille niin haisee kuin joku ois kussut päälle.

Mun mielestä noissa ei ole mitään erityisen teknistä, muovipaitoja. Kuivuu nopeasti ja hiki/vesi ei tartu muoviin, mutta ei ne hikoilua vähennä tai ole mitenkään maagisen viilentäviä ja hikoilua estäviä, pikemminkin päinvastoin. Ei nuo ainakaan sen paremmilta hikisinä haise kuin puuvilla, ehkä sitä enempi hikoilee sitten noihin muovipaitoihin. Villa ei ala haisemaan, kaikki muu kyllä.

Mun mielestä noissa ei ole mitään erityisen teknistä, muovipaitoja. Kuivuu nopeasti ja hiki/vesi ei tartu muoviin, mutta ei ne hikoilua vähennä tai ole mitenkään maagisen viilentäviä ja hikoilua estäviä, pikemminkin päinvastoin.
Eihän niiden tarkoitus olekaan estää hikoilua vaan siirtää kosteutta iholta. Eli paita ei itsessään ole hiostava, eikä kastu hiestä. Paljon miellyttävämpi liikkua tai helteillä vain olla, kuin esim. puuvillapaita.
Villa toki aina myös miellyttävä. Juuri harmittelin, etten tilannut jo kolmatta Särmän merinovillakerrastoa Varustelekasta.

Hien haju on pinttynyt niihin paitoihin. Uudet tilalle tai sitten jos niillä on tunnearvoa, voit kokeilla pistää ne pakkaseen. Sain joskus kivasta urheilutopista pinttyneen hienhajun pois tällä konstilla. Netistä luin vinkin ja päätin kokeilla.
Olen pakastanut myös juoksulenkkareitani. 🙃

Hien haju on pinttynyt niihin paitoihin. Uudet tilalle tai sitten jos niillä on tunnearvoa, voit kokeilla pistää ne pakkaseen. Sain joskus kivasta urheilutopista pinttyneen hienhajun pois tällä konstilla. Netistä luin vinkin ja päätin kokeilla.
Olen pakastanut myös juoksulenkkareitani. 🙃
Etikka huuhteluaineena ja siinä huljuttelu ennenkin koneeseen laittoa auttaa.

^ Muistelinkin, että paidan kohdalla siihen liittyi joku ainekin. Muistaakseni silloin neuvottiin, että upotetaan etikkaveteen ja siitä märkänä pakkaseen. Ja sen jälkeen pesu.

Mulla oli jännä ilmiö vanhan kämpän mun vaatekaapissa jossa hyllyt.
Ajoittain alkoi haisemaan aivan helvetin pahalle ja pariinkin kertaan tein niin että vein siitä kaapista aivan kaiken pihalle, hyllyjä myöten.
Hinkkasin kaapin ja hyllyt kaikilla myrkyillä ja vaatteet käsittelin etikalla ja ruokasoodalla sekä tietysti pesin niin pysyi se käry jonkun aikaa pois.
Sitten vasta helpotti kun ostin sellaiset ritilät tasoiksi niin ilma pääsi kiertämään vaikka aivan varmasti on ollut aina kuivia vaatteet kun laittanut ne kaappiin.

Eihän niiden tarkoitus olekaan estää hikoilua vaan siirtää kosteutta iholta. Eli paita ei itsessään ole hiostava, eikä kastu hiestä. Paljon miellyttävämpi liikkua tai helteillä vain olla, kuin esim. puuvillapaita.
Villa toki aina myös miellyttävä. Juuri harmittelin, etten tilannut jo kolmatta Särmän merinovillakerrastoa Varustelekasta.

Näin jotakuinkin ja varmasti paras vaihtoehto jos urheilee ja hikeä lentää runsaasti joka tapauksessa. Mulla kuitenkin aina aiheuttanut epämiellyttävän olon iholla nuo syhteettiset. Periaatteessa hikoan aina enemmän teknisessä paidassa kuin puuvillapaidassa. Vähän kyyninen olen tuota hien siirtämisen markkinointia kohtaan, haihtuu mikä haihtuu. Itselle näiden pohtimisilla tuli enemmän merkitystä kun vaelsin enemmän ja loppupeleissä ainut fiini mikä jäi oli gore-kengät ja muu vaihtui puuvillaan, sukista takkiin. Varustelekan maastotakki ja maastohousut paksua puuvillaa, Länsi-Saksan lippu hihassa painelin menemään. :-) Tosissaan märkä puuvillapaita on kyllä vastenmielinen kapistus, se täytyy myöntää. Hengittävyys/miellyttävyys kuitenkin next leveliä uusiin keksintöihin verrattuna, eli sit vaan varapaita mukana jos ihan kunnolla hikoili paidan märäksi. Isompaa sadetta varten oli pieneen pakkauttuvat sadehousut ja takki mitkä pystyi vetämään kaiken päälle.

Back
Ylös Bottom