Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Haluaisin nyt olla sylvin sylissä halittavana ja nuuhkittana

658517a847e9792f01cfa999380a7e4c.webp

Pillien muodossa luontoon menee ihan saakutin iso määrä muovia, lähinnä kiitos pikaruokaloiden. Ja on aivan turhake.

Mikähän olisi sellainen realistinen luku mitä pillejä käytetään päivittäin? 50 000 000?

No joku Suomessa teki kai niitä selluloosasta.

Myynnissä jotain pahvipillejä. Ihan ok. Minusta pillistä on kiva juoda = ei ole turhake :nolo:

Vasta +31 lämmöt varjossa aamukympiltä, jännittävä päivä tulossa.

Täällä jo miellyttävän vilpoisaa. Aurinko paistaa, pikkuinen tuulenvire ja lämpöä miellyttävät, isänmaalliset 21 astetta.

Kysyn täällä näkemyksiä, koska on varmasti mua fiksumpia hoitoalan ihmisiä / kokeneita käyttäjissä:

Eli Hesarissa oli juttua Tampereen narkeista ja korvaushoidosta. Toisten narkkien mielestä huono homma tarjota sitä. No tohon mulla ei ole mitään mielipidettä, mutta kun sitten jutun lopussa todetaan että:

”Mäkinen ja Jalonen toivovat erityisesti, että asenteet huumeiden käyttäjiä kohtaan muuttuisivat: suostuttaisiin uskomaan, että päihderiippuvuus on sairaus, ja korvaushoito hyväksyttäisiin tasa-arvoisena toipumismuotona vakavaan riippuvuuteen.”

Ni en kyllä vieläkään tajua, että miten päihderiippuvuus on sairaus? Sen tajuan, että moni käyttää päihteitä itsehoitona ahdistukseen, paniikkihäiriöön, masennukseen jne. mutta se on vaan sairauden (huonoa) hoitamista, ei sairaus. Mahdollinen riippuvaisuus taas on sitten juurikin addiktio, jonka päihde aiheuttaa. Sen käytön lopettaminen taas tuskin onnistuu, ellei sitä juurisyytä ole poistettu.

Vai miten tää pitäs miettiä?

Pillien muodossa luontoon menee ihan saakutin iso määrä muovia, lähinnä kiitos pikaruokaloiden. Ja on aivan turhake.

Mikähän olisi sellainen realistinen luku mitä pillejä käytetään päivittäin? 50 000 000?

No joku Suomessa teki kai niitä selluloosasta.
Ehkä jossain päin maailmaa, mutta paljonko hesburgerissa, kun polttaa omat jätteensä. :whistle:

Kuten sanoin, niin turhana pidän itsekin. Mutta lento epsanjaan on yhtä turha, miksi sitä ei kielletä. Koska pillien pois vetämisellä säästyy euroja ja lentojen lentämisellä saadaan rahnoo. Ei tässä ketään ympäristö kiinnosta.

Toinen aihe:
Veroja on kiva maksaa, jos se käytetään hyvään. Mutta se ei ole hyvä, että kotona voi olla 2 v lomalla kohtuullisella korvauksella. Tyytyisin tuohon rahaan heti, jos tavoitteet uran kannalta ei olisi yhtään korkeammalla. Se kuinka helposti kotona voi olla tekemättä työtä on todella helppoa.

Mutta, nämähän on arvokysymyksiä ja sinällään paha kiistellä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Todennäköisesti nekin pillit on valmistettu Kiinassa.

Sanokaa miksi on niin vähän lasipulloja nykyään? Eikös lasi ole paljon ekologisempi valmistaa ja lasijätettä voidaan myös jatkossa hyödyntää.

Ei ehkä maailman kaunein viritys, mutta eipähän puhalla enään kuumaa takaisin.

Hirveä soija tuli tuostakin puuhastelusta.

upload_2019-7-28_12-38-38.webp

Päihderiippuvuudesta.... yleensä sairaudesta halutaan eroon, mutta kaikki päihderiippuvaiset/korvaushoitolaiset tuskin haluavat parantua (n)
Vaikea juttu.

Eikä heitä välttämättä kohdata, päihderiippuvaisilla saattaa myös olla mielenterveysongelmia jotka eivät välttämättä hakeudu itsekseen hoitoon, eikä tavoiteta kotoa ja moni päihderiippuvainen saattaa kokea että ei ole mitään riippuvuutta.

Sanokaa miksi on niin vähän lasipulloja nykyään? Eikös lasi ole paljon ekologisempi valmistaa ja lasijätettä voidaan myös jatkossa hyödyntää.

Veikkaan: paino (kuljetuskustannukset?), herkempi särkymään, hinta, valmistuksen helppous/vaikeus?

Veroja on kiva maksaa, jos se käytetään hyvään. Mutta se ei ole hyvä, että kotona voi olla 2 v lomalla kohtuullisella korvauksella.

Joo, yksi asia on kommentoida sosiaaliturvajärjestelmää ja toinen progressiivista verotusta itsessään. Mä en oikein ymmärrä niitä, jotka pyrkii urallaan koko ajan eteenpäin ja valittaa kun progressiivinen verotus panee perseeseen. Palkkasi?-ketjussa yritin joku aika sitten kysellä eräältä tällaiselta, palaisiko vanhaan duuniin vanhalla palkalla nyt kun tuli uuden työpaikan ja isomman palkan mukana lisää veroja ja vastuuta. Kahteen kertaan tiedustelin ja ei vastausta.

Tyytyisin tuohon rahaan heti, jos tavoitteet uran kannalta ei olisi yhtään korkeammalla. Se kuinka helposti kotona voi olla tekemättä työtä on todella helppoa.

Onko urallasi jotain muuta tavoittelemisen arvoista kuin raha? Itse huomasin lomalla ollessani kaipaavani sosiaalista ympäristöä ja sisältöä päivään.

Mutta asiaan, jär velle.

110 hp V4, mutta lupaan en juo pillillä, juon vettä suoraan pullosta. #nomorestraw

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko urallasi jotain muuta tavoittelemisen arvoista kuin raha? Itse huomasin lomalla ollessani kaipaavani sosiaalista ympäristöä ja sisältöä päivään.
Nooh, viihdyn omissa oloissani mahtavasti. Olen hyvää seuraa itselleni, se tuli aikoinaan huomattua.

Tykkään alastani ja sen eri sivuhaaroista. Olisi mukava olla siinä hyvä. Mutta ei nyt koko elämää sentäs viitsi työlle uhrata. Harmi kun kukaan ei maksa, että voisi vain istua yksin järvellä kalassa. Rauhassa.

Pikkuisenkin kun yrittää puuhastella jotakin niin paita ihan märkä. Onneksi huomenna helpottaa.

Pikkuisenkin kun yrittää puuhastella jotakin niin paita ihan märkä. Onneksi huomenna helpottaa.

putsasin yhden pyörän ketjut, ratkaisuni sinun ongelmaan oli puuhastella ilaman paitaa

Onko urallasi jotain muuta tavoittelemisen arvoista kuin raha?

Mä huomasin jossain vaiheessa, että tuli jonkinlainen palkkakatto vastaan siinä asiantuntijuudessa missä olin hyvä. Lisäksi kun myös ikä alkoi olla hyvän matkaa +30 niin ymmärsin, että en mä tällä pärjää - enkä enää edes jaksa samaa hommaa vuodesta toiseen. Että ei muuta ku lisää vastuuta hakuun ja esimieshommat kiikariin.

Next steppi oli aika nopea ottaa ja diggasinkin tosi paljon jeesata tiimiä, jossa olin ennen itse ollut tekijänä.

Mut ei siinä mennyt sit kauaa, kun tuli mahis siirtyä johtajapositioon kilpailijalle. Palkka nousi ihan kohtuulliselle tasolle samalla.

Asiantuntijasta esimieheksi kehityksessä kun tuntuu aina jäävän johonkin palkkakuoppaan jos ei vaihda firmaa.

Palkka on ollut mulle tärkeä arvostuksen mittari, vaikka en mä sitä rahaa ole osannut fiksusti käyttää mut se on tarina toinen.

Mutta ei se ainoa tärkeä tekijä ole. Mulle yhtä tärkeää on vapaus tehdä työt omalla tavalla ja myös se että ei ole turhake firmassa. Eli kyllä myös työn merkitys on tärkeää.

Se intensiteetti millä vaan olen duunia tehnyt viimoset viisi vuotta alkaa nyt tuntua turhan paljon. Huomaan, että edes reilun neljän viikon kesäloma ei oikein riitä palautumiseen. Olen melko varma, että tätä rumbaa en jaksa edes viiskymppiseksi.

Siksi tässä on vaimon kanssa tehty mietintää mitä tulevaisuus voisi olla muuta. Eli mistä meidän pitää luopua, mistä mun pitää luopua ja olisiko mahdollista, että duunia löytys jostain muualtakin ku PK-seudulta. Nähtäväksi jää.

Back
Ylös Bottom