Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

IMG_20190212_104254.webp
Taistelun toinen päivä.
Hiihtämässä voisi kävästä.

39 punnerrusta puoleen minuuttiin meni. Selitellään heikkoa tulosta sillä, että eilinen salilla tehty penkki tuntui. Ja MF istui selän päällä.

Jos kovissa vetisissä oloissa menis, että mahdollisuus jonkinlaiseen pludaamiseen on suuri (vesi varresta sisään), paljon ylityksiä jne eli tarttee ottaa kenkää pois yhtenään ja ei tupayöpymisiä, että kuivattelu ei helppoa, niin ehkäpä sitten... Aika sissimeininkiä pitäis olla. Tietty joillain jalka voi myös hikoilla niin paljon että aiheuttaa ongelmia?
Itsellä hikoilu on paidan kanssa ongelma, mulla ollu aina goreton takki ja sitten pieni sadetakki, joka päälle vaan jos ihan tosissaan sataa. Vettä saa sataa jonkun verran ja jonkun aikaa että alupaita tulee märäksi, hikoillen saan paljon helpommin sen märäksi ja gore takki ahistaa. Jaloissa ei gore ahista kun on puuvillasukat ja oikea mitoitus.
Olen käyttänyt vaelluksilla gorekenkiä viimeiset parikymmentä vuotta enkä enää muihin vaihda. Ainoa muutos on ollut nilkkapituisten raskaiden kenkien vaihtuminen varrettomiin, kevyisiin ns. lähestymiskenkiin. Hiostavat vielä vähemmän kuin varrelliset.

Sadetakki ja -lahkeet minulla ovat gorea tai muuta vedenpitävää, muuten perusvaatetus on hyvin hengittävää ja kohtuudella tuulta pitävää puuvillapolyesteriä (G2000 yms.), vahattuna olosuhteiden mukaan. Sadevaatteet toimivat tunturissa tuulensuoja-asunakin kovemmalla tuulella.

Jes. Tein presentaation aiheesta mistä en mittään tiiä. Pidän huomenna yleisölle. Onneksi tästä maksetaan.

en ole ollenkaan niin esiintymishaluinen että teidän palkalla pitäisin esitelmiä #hyhhyh

olet silmissäni alipalkattu

Olen käyttänyt vaelluksilla gorekenkiä viimeiset parikymmentä vuotta enkä enää muihin vaihda. Ainoa muutos on ollut nilkkapituisten raskaiden kenkien vaihtuminen varrettomiin, kevyisiin ns. lähestymiskenkiin. Hiostavat vielä vähemmän kuin varrelliset.

Sadetakki ja -lahkeet minulla ovat gorea tai muuta vedenpitävää, muuten perusvaatetus on hyvin hengittävää ja kohtuudella tuulta pitävää puuvillapolyesteriä (G2000 yms.), vahattuna olosuhteiden mukaan. Sadevaatteet toimivat tunturissa tuulensuoja-asunakin kovemmalla tuulella.

Joo keveähköt ja suht pehmoiset gore jalkineet. Vartta pikkusen ettei roiskevesi ja risut mee nilkasta sisään. Joskus Meekolta Kilpisen kylälle seuraan löyttäytyi herrasmies jonka kanssa taival mentiin, kovasti kehui pohjasta teräsvahvistettuja kenkiään, sai kuulemma rauhassa länttästä jalan kiven kuin kiven päälle. Lopussa oli aika tuskainen "jokainen askel sattuu" piti alkaa ihan huolta kantamaan että pääsee perille. Eli mun mielestä ei kannata överiks vetää jalkineen raskauden ja suojaavuuden kannalta myöskään. Jos et ikinä käyttäis vapaa-ajalla, nin ei varmaan kannata vaelluksellakaan semmosia olla.

Joo keveähköt ja suht pehmoiset gore jalkineet. Vartta pikkusen ettei roiskevesi ja risut mee nilkasta sisään. Joskus Meekolta Kilpisen kylälle seuraan löyttäytyi herrasmies jonka kanssa taival mentiin, kovasti kehui pohjasta teräsvahvistettuja kenkiään, sai kuulemma rauhassa länttästä jalan kiven kuin kiven päälle. Lopussa oli aika tuskainen "jokainen askel sattuu" piti alkaa ihan huolta kantamaan että pääsee perille. Eli mun mielestä ei kannata överiks vetää jalkineen raskauden ja suojaavuuden kannalta myöskään. Jos et ikinä käyttäis vapaa-ajalla, nin ei varmaan kannata vaelluksellakaan semmosia olla.
Mulla on yhdet sellaiset kengät, jotka valmistaja luokittelee raskaan vaelluskengän ja kevyen vuorikiipeilykengän välimuodoksi. Niillä pärjää todella pahassa kivilouhikossa rinkka selässä ilman pelkoa nilkan nyrjähtämisestä. Niiden kanssa tahtovat minulla takareidet kuitenkin kipeytyä ihan kenkien painon takia. Rautaakin niissä on niin paljon, että lentoasemalla ei ne jalassa pääse metallinpaljastimen läpi :LOL:

Oho. Ollihan oli hyvässä kunnossa ja kaikkee.

Olen jopa järkyttynyt, minua tämä koskettaa enemmän kuin Matin äkillinen poismeno. Ihmiset voivat sanoa mitä vain Yö-yhtyeestä ja Ollista mutta molemmilla on aina ollut erityinen paikka omassa elämässäni ja kyllä, myös sydämessäni; Opin kuitenkin kuuntelemaan Yötä jo ennen kuin ymmärsin musiikista mitään. Yön Varietee (1. levy) kun julkaistiin syntymävuonnani ja äitini oli luonnollisesti fani, opin Likaiset Legendat ja Päivänsäteen ja Menninkäisen ennen lastenlauluja. Ylipäätään tunnen alkupään tuotannon paljon paremmin kuin uutta.

Lisäksi, pitkän linjan tekemistä, sitä arvostan.
Kun Dingo teki toisen paluun ja pääsin freelancer -toimittajana haastattelemaan Neumannia ja muita kysyin, että mitä tuumivat toisesta Porista tulleesta bändistä. Yö-yhtye kuitenkin perustettiin samoihin aikoihin mutta nämä kaverit eivät ole missään vaiheessa varsinaisesti taukoilleet; Kokoonpano on kyllä muuttunut mutta yhtye ja Olli Lindholm on jatkanut tekemistä (siinä vaiheessa) yli kymmenen vuotta.
Ensinnäkin sain Dingo-yhtyeeltä pointsit siitä, että kysyin jotain mitä kukaan muu ei ollut ikinä kysynyt. Toisekseen, kaikki olivat sitä mieltä, että aivan, totta, kyllä pitää hattua nostaa, että ovat jaksaneet pitkäjänteisesti tehdä omaa juttua vaikkei se kaikille maistuisikaan.

Tämä lause on järkeenkäypä. Jäi vielä auki, että jäihän Yö sitten ns. hyllyyn kun aloit ymmärtää?

No mutta vähän kevennystä synkkyyteen...
Ilostutankin miestä usein sillä, että kotona soi Antti Tuisku!

Back
Ylös Bottom