Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tuoretta lunta, ehkä 15cm. Auraamaton ramppi. Maavara vajaa 10cm.

Pitäskö lähettää lasku auraamisesta Destialle, vai mikä se on?

Tuoretta lunta, ehkä 15cm. Auraamaton ramppi. Maavara vajaa 10cm.

Pitäskö lähettää lasku auraamisesta Destialle, vai mikä se on?
Tai sitten ajaa kelinmukaisella varustuksella. Joillain tuntuu elämä sekoavan kun tupruttelee ’vähän’ lunta.

Päivän suurin henkinen trauma kyllä tuli siitä, että joutui kolaamaan parkkiruudun kun aura-autot eivät viitsi käydä MINUN ruutuani putsaamassa.

Tosin voihan olla, että heillä on tänään hieman muutakin puuhaa.

Oli kyllä niin paska ajokeli, etten muista milloin viimeksi. 50 km pätkällä neljä autoa ojassa, itekin meinasin ajaan jonkun mummon perään. Ei vaan nähnyt mitään, kun edellä lunta pöllytti aura. Joku Audi taas meinas ajaa mun perään, mutta veti sitten vauhdilla ojaan...

Lapio, tsek
Lihalaatikollinen valmiita klapeja, tsek
Kirves, tsek
Käsisaha, tsek
Lämmintä vaatetta, tsek
Sumpin tekovälineet, tsek
Itse sumppi, tsek

Ei siis haittaa vähän pahemminkaan jumiin jääminen.

Edit, on myös liinaa ainakin 30 m. Mutta sumppi nyt tärkein ennen työhön ryhtymistä.
Tästä ei puutu ku oma apuvirta tai ainaki kaapelit, ja extraextrana vinssi. Taljaki on kova sana.

Kyllä mie oon vahvasti sitä mieltä, että aamun kirkas ja tyven -32 oli paljo mukavampi ku tää -17 ja kauhea viima.

Lunta sais kyllä tulla, ei oo vielä paljoa. Ja läpihöttöä kaikki, ei auta kelekalla lähteä polokemaan jäläkiä pöllimettään vielä.

Tästä ei puutu ku oma apuvirta tai ainaki kaapelit, ja extraextrana vinssi. Taljaki on kova sana.
Itseltä puuttuu toi kahvi, mutta akkustartteri kulkee mukana vähänkin pitemmällä matkalla. Ite sitä en oo reissussa tarttenu koskaan, mutta oisko kymmenkunta eri autoa sillä startattu :) Vinssi ois kyllä kova.

Vain elämää leima ja kuusi Emmaa. Luulen että hirveän moni ei tiennyt kuka pyhimys on ennen tuota ohjelmaa.

View: https://youtu.be/5LIeeu1G0jA

Amorphis ei voittanut yhtäkään emmaa, mutta silti oli ehdokkaista paras. Musiikki on mielipide asia. Pystit vain kertovat mistä enemmistö tykkää. Mutta totta eipä moni pyhimyksestä tietäisi.

Itseltä puuttuu toi kahvi, mutta akkustartteri kulkee mukana vähänkin pitemmällä matkalla. Ite sitä en oo reissussa tarttenu koskaan, mutta oisko kymmenkunta eri autoa sillä startattu :) Vinssi ois kyllä kova.
Mulla oli joskus Subaru Domingo ja sillä tuli leikittyä maastossa niin ostin jostain honkkarista 12V toimivan vinssin, ihan toimiva peli.

Oli kyllä niin paska ajokeli, etten muista milloin viimeksi. 50 km pätkällä neljä autoa ojassa, itekin meinasin ajaan jonkun mummon perään. Ei vaan nähnyt mitään, kun edellä lunta pöllytti aura. Joku Audi taas meinas ajaa mun perään, mutta veti sitten vauhdilla ojaan...
Tänään sai taas pihaa aurailla. Alkaa ihmislapsi himiöimään kelkkaa kun tämmöstä talvea pitelee.

Toivottavasti ens talvena on samanmoista keliä, pääsee ehkä kokeilemaan missä vaiheessa pitää laittaa ketjut päälle auraamattomalla tiellä.

Luulen että hirveän moni ei tiennyt kuka pyhimys on ennen tuota ohjelmaa.

Eipä näytä tai kuulosta Roger Moorelta.

Cheek kun lopetti niin media tarttee uuden yhden nimen, jota hypettää. Kun ei ilmiselvästi ns. "musiikki" riitä nosteeseen niin media buffaa sitten kaiken maailman palkinnoilla.

Luulin Cheekin olevan kuraa, mutta onhan se ylivertaista kamaa tuohon verrattuna.

Tuli sitten lottovoitto.
Mitä isännät ja leidit on mieltä että mihin tuo 2€ kannattaisi nyt sijoittaa, jotta saisin maksimaalisen hyödyn.

Lottoon, jotta lisävero tulee täysimääräisesti maksettua!
Välillä meinaa ärsyttää kaupan kassalla, kun joku veivaa jotain ihme kunkkukertoimia ja ties mitä siltä uudelta kassaneidiltä ja jono jumittuu ja sitten se lihava vanha kassaneiti joutuu tulemaan viereiseltä kassalta setvimään veikkauslaput kuntoon.
Aina pitää vaan muistuttaa itseään että siinä nyt joku maksaa vapaaehtoista lisäveroa valtiolle. Jokainen euro keventää minunkin verotaakkaa, ettei pidä hermostua vaikka jäätelö meinaisi alkaa sulamaan hihnalle.
Joskus laskeskelin siinä kassalla että jotain 15 erilaista veikkauksen mainosta pysty yhdeltä seisomalta laskemaan, siitä ostosten välikapulasta lähtien, jossa seisoo joku Veikkauksen slogan erilaisiin mainos-mainoksiin ja kimppalottokuponkeihin saakka.
Erinomaista että valtio suosii vapaaehtoisuutta verotuksessa, että kuka ei halua noita maksaa, niin ei tartte.

Back
Ylös Bottom