Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Perjantaina Heltsinkiin! Pääsee myös hotelliaamupalalle. Nams.

Itsehän en autoa varten rahaa lainaa, mutta kyllähän se just tänä päivänä olisi järkevää. Halvalla lainalla auto alle ja rahat tuottavampiin sijoituskohteisiin. Win-win.
Tällä viikolla virinnyt ajatus uuden ruhonsiirtovälineen hankinnasta ja vaikka periaatteesta vastustan velkaa ja luottokorttia käytän vain ja ainoastaan lentobonusten takia eikä mitään muuta velkaa ole niin ajattelin auton ostaa pätkällä koska 1% korko on niin vähän ettei tyhmäkään ihminen voi niitä rahoja sijoittaa niin huonosti ettei vähemmän saisi muualta, paitsi jos makuuttaa tiilillä.

Niin ja itse olen niin vähävarainen ettei minulla ole rahaa autoon, menee siis firman piikkiin
Usein tulee muuten mietittyä miten ihmisillä on rahaa ostaa noita yli 50ke autoja ihan siis yksityisenä itelleen?

Tällä viikolla virinnyt ajatus uuden ruhonsiirtovälineen hankinnasta ja vaikka periaatteesta vastustan velkaa ja luottokorttia käytän vain ja ainoastaan lentobonusten takia eikä mitään muuta velkaa ole niin ajattelin auton ostaa pätkällä koska 1% korko on niin vähän ettei tyhmäkään ihminen voi niitä rahoja sijoittaa niin huonosti ettei vähemmän saisi muualta, paitsi jos makuuttaa tiilillä.

Niin ja itse olen niin vähävarainen ettei minulla ole rahaa autoon, menee siis firman piikkiin
Usein tulee muuten mietittyä miten ihmisillä on rahaa ostaa noita yli 50ke autoja ihan siis yksityisenä itelleen?
Samaa miettinyt. Tosin, en niinkään miten on varaa, vaan mitä ihmeen järkeä siinä on.
Itse ostelen mielummin sitten niitä samoja autoja 5-10 vuoden päästä 10-20ke hintaan. Tällöin ei tartte ajaa hinnat alkaen mallilla, vaan rahalle saa jotain muutakin vastinetta kuin myrkkymuovin tuoksun :)

porsche-no-kids.jpg

Täytyy olla hyvät tulot (y) Nykyinen auto samoilla lisävarusteilla maksaa uutena sen reilu 100 kiloa niin vaikka vuositulot ois 60 tonnia ni en todellakaan lähtis ostamaan 100 kilon autoa. Pari vuotta kun odottelee niin kalleimmat kilometrit on jo ajettu ja auton saa paljon halvemmalla.

Pari vuotta kun odottelee niin kalleimmat kilometrit on jo ajettu ja auton saa paljon halvemmalla.

näi on

ja vieläpä kun Minun henkilöauto ei ole uutenakaan maksanut kun hilut päälle 25

ei aivan puoleenhintaan vielä saanut

huushollinikaan ei maksanu porssen hintaa!

Eihän noita kahta nyt voi mitenkään verrata toisiinsa! Molemmat 7/5 sairaan kova.
Voi toki, tykkäsin vaan toisesta enemmän.
Mindhunterissa oli selkeesti potentiaalia, mutta lässähti omasta mielestä jauhamaan paikoilleen. Tätä ei tule käsittää väärin, on se silti loistava sarja, mutta voisi olla vielä paljon parempi.

Itsellä vaan se dilemma kun ei millään haluaisi ostaa uutta mutku siitä saa sen alvin pois kun menee virman piikkiin.
En tiedä millä alalla yrityksesi toimii, mutta kovin helposti tuo ei mene läpi. Vaatii ainakin täydellisen ajopäiväkirjan, eikä sillä käsittääkseni saa ajaa metriäkään yksityisajoja.

En tiedä millä alalla yrityksesi toimii, mutta kovin helposti tuo ei mene läpi. Vaatii ainakin täydellisen ajopäiväkirjan, eikä sillä käsittääkseni saa ajaa metriäkään yksityisajoja.
Nyt arvon herra sekoittaa eri asioita.
Kun ostat uuden tuotteen ja se sisältää arvonlisäveroa niin tämä arvonlisävero on vähennettävää alvia siinä missä kaikki muukin.
Eikä virman autolla tietenkään ajeta yksityisajoa! Ainahan minä olen töissä ja sinne menossa tai sieltä tulossa.

Back
Ylös Bottom