Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Äärimmäisen rankka päivä ollut sohvalla pötköttää enemmän tai vähemmän koko päivän, helpotus on suuri, kun viimein sai siirtyä sänkyyn.

Tarviin huomiseks jotain puuhaa ennenku makuuhaavat riistäytyy käsistä, mietin niinkin radikaaleja toimenpiteitä kuin pölyjen pyyhintä. Katotaan.
Mene Turkuun, yllättävän mukava päivä oli tänään. Paljon ihmisiä liikkeellä ja hienoja laivoja.

Perjantai!
upload_2017-7-21_7-23-53.gif

Mediassa on viimepäivinä ollut juttua Kysin pahoin ruuhkautuvasta yö-, ilta- ja viikonloppupäivystyksestä ja hoitajamäärän alimitoituksesta sekä tilanteista, joissa päivystykseen hakeutuneet ovat joutuneet odottamaan kohtuuttoman pitkään ja jääneet vaille tarvitsemaansa hoitoa. Itselläni lienee käynyt satumainen tuuri, sillä olin päivystyksen asiakkaana kahdesti kevättalvella saman viikonlopun aikana ilman tuntikausien odottamista ja jälkimmäisellä käyntikerralla minut otettiin sairaalahoitoon. Ei valittamista saadussa kohtelussa ja hoidossa.

Oma perstuntuma on, että päivystykseen tuppautuu porukkaa, joka sinne ei ehkäpä kuuluisi eli kyse ei ole hengenhädästä tai sairaudesta/ tapaturmasta, jonka hoito ei voisi odottaa seuraavaan arkipäivään. Yksi äärimmäisen työllistävä ryhmä on varsinkin viikonloppuisin tolkuttomassa humalassa olevat (vaki)asiakkaat, koska muutakaan paikkaa heille ei kaupungissa ole. Pari muuta mietityttävää asiaa on se, eikö työssäkäyvillä ihmisillä ole käytettävissään lakisääteistä työterveyshuoltoa, johon ottaa yhteyttä, mikäli terveyskeskukseen ei aikaa saa. Toiseksi, eikö työssäkäyvällä ihmisellä/perheellä ole varaa edes silloin tällöin käydä yksityislääkärillä/käyttää siellä lastaan? Eikö ole olemassa sellaisia vakuutuksiakin, joita lapselle voi ottaa? Olen itse erittäin matalapalkkainen ja tällä hetkellä peräti toimeentulotukiasiakas, mutta siitä huolimatta olen riipinyt sen verran euroja kokoon, että olen asioinut kesällä pari kertaa yksityisellä erikoislääkärillä. Kun terveyttään arvostaa, on sen hoitamiseksi valmis nipistämään jostain muusta menoerästä, vaikka tietysti olisi mukavampaa, jos tarvitsemansa hoidon saisi edullisemmin julkiselta puolelta.

Kun kyllähän minäkin niitä veroja maksan :D (valituksen vakioperuste)

Nopiasti menee kyllä aika. Enää kolme viikkoa itselläkään töitä, niin pääsee hetkeksi huilaamaan ja etelän lämpöön. Pitkiä päiviä meinaa olla työmaalla, ja hommien luonnekin on vähän sitä, että hommia on määrällisesti vähemmän, mutta koko ajan pitäs ratkoa jotain enemmän tai vähemmän v*ttumaista.

Saan varmaan huutia, mutta jos olette autolla ja @irtakk kaipaa edelleen mekkoa, niin Raision Mylly on kauppaa täynnä. (jos porin kautta on tarkoitus ajaa)

Itse ajan reittiä Turku-Aura-Huittinen-Sastamala-Hämeenkyrö-Parkano-Ääsjoki, 3h35min.

ollaan syrjäseudulla, kotiinpaluureitti on vielä tuntematon

IMG_4506.webp

Mikä hiton loma? Onko se jotain syötävää? 6pv töitä tälläkin viikolla. Onneksi enää kaksi viikkoa röitä, sitten takaisin kouluun turhautumaan.

Näin sellaista unta että varattu exän kaveri (oikeasti ei tunnistettava tuttu) nuuhki kaulaani(??) ja tuli ihan lähelle istumaan kun kaikki muut nukkuivat, ja me valvoimme jostain syystä. Kerran vastustelin lähentelyä ja vaihdoin kymmenen senttiä kauemmaksi istumaan, mutta pian huomasin että pidin jo munasta kiinni ja ajattelin että ei se niin haittaa jos vaatteiden läpi vähän koittaa.

Keskiviikkona reissussa näin exän kavereita ohimennen ja olin iloinen että olivat minulle ystävällisiä ja normaaleja kuten ennenkin. Ilmeisesti likainen mieleni käänsi ystävällisyyden noin kieroon. :(

Nyt jatkan lounastunnin rukoiluhetkeäni.

Back
Ylös Bottom