Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Se barbeque-maustettu härkis oli yllättävän ok, kun sattumalta maistoin keväällä. En nyt kyllä ole itse ostamassa, mutta kyllä sitä syö ennenku turpaansa ottaa.

Lohilo sen sijaan on oikeasti hyvää.

pänterää maanantaiaamuun

En nyt kyllä ole itse ostamassa, mutta kyllä sitä syö ennenku turpaansa ottaa
Meillä oli duuniruokalassa jotain härkis-täytteisiä pitaleipiä, enkä oo ihan varma ottaisinko mieluummin turpaani vai söisin sitä täytettä uudestaan :D Onneksi oli jotain kermaviilisoosia tjsp., jolla sai peitettyä sen maun suht tehokkaasti.

Kohta pasta bologneselle.

Meillä oli duuniruokalassa jotain härkis-täytteisiä pitaleipiä, enkä oo ihan varma ottaisinko mieluummin turpaani vai söisin sitä täytettä uudestaan :D Onneksi oli jotain kermaviilisoosia tjsp., jolla sai peitettyä sen maun suht tehokkaasti.

Kohta pasta bologneselle.

Kuulostaa lupaavalta. :D Varmaan toi härkis rantautuu meillekin duuniin vielä, kun nyt jo on käytössä kerran kuussa kasviskeskiviikko, jolloin lihaa ei näy.

Meillä oli tänään tarjolla kermainen pyttipannu, wtf. Kermainen? en halunnut edes nähdä. Onneksi salaattibaarista sai ihan hyvän kombon (keitto&salaatti).

Lisäys. En väitä että rytmihäiriö olisi kuolemaksi, mutta kyllä se minua hiukan häiritsee kun krapulassa hakkaa sydän tai jos urheillessa tulee tykytyksiä. Ehkä riskaabelimpi tilanne on heillä joilla normaalisti ei tule mitään tuntemuksia, niin ei osaa ottaa rauhassa?

Keskustelen vielä itseni kanssa kun vaivaamaan tämä kommenttini, josta puuttui sana "aina". En siis väitä että rytmihäiriö olisi aina kuolemaksi. Mutta onhan kammiovärinäkin rytmihäiriö, ja siinä käy huonosti. Eli välillä kyllä on kuolemaksi.

Ja lisään senkin että en vanno että "normaali" (jos nyt jollain sattyisi olemaan tutkitusti terve sydän) rytmihäiriö varoittaisi ennakkoon siitä vaarallisesta, vaan että eipähän vain tee mieli riehua kun pumppu hakkaa. Samoin voi myös krapulan pahoinvointi tai pääkipu rauhoittaa menoa. Jos ei tule mitään viinan vieroitusoireita, tuskin se tarkoittaa että elimistö ei olisi rasittunut ryyppäämisestä? Luultavasti vähintäänkin hukkaan menee treeni.

Mutta se siitä, noin muuten krapulaton juominen on itselläkin tavoitteena ja monesti olen onnistunutkin. Sitten kun on mennyt huolella pieleen, on krapula ollut suunnilleen noroviruksen tuntuinen. Ei nuorena koskaan ollut niin pahoja oloja.

Sen sijaan miellyttävä puoli lievässä krapulassa on krapulaseksi, ja se nyt tietenkin sotii sitä vastaan että krapulassa ei saa rasittaa pumppua... Sen vuoksi olisin valmis ottamaan riskin minäkin. Tosin en kuitenkaan haluaisi että mies kuolee päälleni tai alleni, joten paras olisi krapulainen vanhalta viinalta haiseva nainen ja freesi ja reipas absolutisti nuorimies. Anyone?

Mutta se siitä, noin muuten krapulaton juominen on itselläkin tavoitteena ja monesti olen onnistunutkin. Sitten kun on mennyt huolella pieleen, on krapula ollut suunnilleen noroviruksen tuntuinen. Ei nuorena koskaan ollut niin pahoja oloja.

Mulla alkaa voimistua johtopäätös siitä, että makeat juomat on ihan vihonviimeisiä mulle. Esim. Sommersby on varma oksetusolo, vaikka ei edes paljoa joisi. Punaviini on myös jokseenkin vihollinen. Pahimmat päivät on sellaisia, että ei kestä edes vettä juoda, vaan kaikki tulee ylös. Saa sitten maata täristen pimeässä huoneessa ja miettiä syntyjä syviä. Hyi. Ei todellakaan tulisi mieleenikään lähteä treenaamaan yhtään enempää kuin kävellä/ryömiä matkaa vessa-sänky :D

Juhannuksena ehdin kätevästi kärsiä kamalan olon jo ennen nukkumaanmenoa. Aamulla olinkin sitten selvillä vesillä jo.

Minulla on säännöt:
- ei viiniä, ei puna-, valko- eikä kuohuviiniä.
- jos tiukkaa, ei silloin olutta ja toisinpäin
- ei lonkeroita
- suolaisen syöminen ennen nukkumaanmenoa taikka vaihtoehtoisesti urheilujuoma.
- vettä aina kun muistaa ja ennen unia.

Aina käy huonosti kun luistan säännöistä. Etenkin viinin juominen on aivan takuuvarma pääkipu.

Elämä risaseksi ja vihreä tee, tuplana.
Lohessa on se nihkee puoli että kilo menee kahdella istumalla.

Meillä oli tänään tarjolla kermainen pyttipannu, wtf. Kermainen? en halunnut edes nähdä.
Meillä oli vanhan duunipaikan (pubi) listalla kermainen pyttipannu. Aivan loistava darraruoka, ja miksei muutenkin, jos teki mieli oikeasti raskasta ruokaa.

Pottua lohkoiksi, punasipulia, suolakurkkua, kermaa, mustapippuria, suolaa ja sinappia. Siihen päälle vapaavalintaiset täytteet tyyliin possun sisäfilettä, kanaa, makkaraa, pekonia, sieniä jne. Päälle kananmuna, josta keltuainen mukavasti valuu muun annoksen päälle. Ei tuolla voinut epäonnistua.

Varmaan joutaa kohta kotiin, kun menee näköjään työnteko jo netin selaamiseksi.

Nälkä oli kova, ei jaksanu kokata tilasin pizzan, se ei haittaa koska tiistait on vasta mureke päiviä ja torstait pyhitetään hernarille muilla päivillä ei väliä.

Back
Ylös Bottom