Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Luin ensin "Pikku kisa" ja sitten opettelin lukemaan.

Heti on vähän vähemmän väsynyt kun heräsi yöllä vain kerran ja sekin kerta 6h uniputken jälkeen ja sitten vielä melkein tunti lisää unta niin takana lähes riittävä yöuni, vaikka nousin jo 6:15 ja töissä kerrankin ennen kahdeksaa.

E. Mutta hereillä en vielä ole, koska yhtään kahvia en ole saanut vielä!

Voi pojat, millaisen toisen puoliajan Pooli ja eritototen osa alakerrasta pelasi...siinä meni vetolaput nurin. Ei silti, oikea joukkue voitti.

edit. Silti MTM:lle osanotot.

Oon täs jtn puoli tuntia koittanut saada aivoni heräämään. Ei toi kroppakaan se enertsisin oo. No, tännee muutenniinkii sellaattinen lötkispötkispäevä. Että aeva se ja sammakki
vaekka oesinkin lähinnä vuaan tsompina tänneen. Jos vaikka imuroittis yms., niin ois kova sana.

Oon täs jtn puoli tuntia koittanut saada aivoni heräämään. Ei toi kroppakaan se enertsisin oo. No, tännee muutenniinkii sellaattinen lötkispötkispäevä. Että aeva se ja sammakki
vaekka oesinkin lähinnä vuaan tsompina tänneen. Jos vaikka imuroittis yms., niin ois kova sana.

Saanen kysyä millä murteella kirjotat? Luettuna kuulostaa aivan joltai savon murteelta.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Toihan on ihan kuin kuvattu miun aivoista... aivoissa liikkuu (jokseenkin) ei yhtään mittään :)

Saanen kysyä millä murteella kirjotat? Luettuna kuulostaa aivan joltai savon murteelta.
Kirjoitan hyvinnii pitkälti silviissiin kö puhun :-) Tällaattista illoesta itä- ja pohjoismurteitten sekamelskaahan tämä. Seassa kenties muutama sana yleiskieltä
tai muuta länsimurteista, että keskimääräinen länsisuomeen tottunut lukijakin/kuulijakin voes ymmärtee ees sanan sieltä ja sanan tuolta ;-) Jokkaenen tyylillään :-)

Näin unta et oikees jalkaterässä pikkuvarpaan vieressä oli pikkurillin pään kokoinen märkivä patti. Käveleminen ei onnistunut ja mätää tuli ihan sikana. Saikkulappuun oli kirjoitettu että jalkapohjat ihan mädät ja vaapun ku vanha mummo :D lisäks meinasin vahingossa tönästä ärsyttävän siskoni alas sillalta mut sain viime hetkessä jalasta kiinni ja vedin takas ylös.

Häkellyttävintä kuitenkin oli et herätyskellon soidessa olisin halunnut jatkaa tuon unen kattelua...

Murteet ja kielet on hienoja. Mä oon joskus halunnu osata inarin saamea tai vastaavaa mä en tiedä yhtää miks mut saamelais kulttuurissa joku kiehtoo vaikken oo läheltäkää lapphalaisia. Saamen kieli on ku suomen kieli mut ei ymmärrä sanaakaan.

Back
Ylös Bottom