Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Miks pittää olla tämmösiä päiviä, että joka paikkaan on kiire ja mitään ei oikeen ehtisi tehdä, mutta joka paikassa pitäis silti olla?! No, tehhään hommia mutta syyään eka.

Kirjojen ja haastatteluiden perusteella melkoisen analyyttinen persoona. Ja kirjoitustyyli on sellainen, että lukeminen on välillä melko raskasta.

Varmasti. Itse en edes yrittäisi lukea, koska ei vaan kiinnosta. Mutta esiintyjänä/luennoitsijana sellainen, että voisi puhua vaikka aidan seipäästä ja kuuntelisin. Toinen saman tason luennoitsija on/oli Esko Valtaoja.

lasna-rhea.webp

Maha on täysi. Hummeria pohjille ja päälle jälkkäriksi joku knööli suklaajäädykettä.

Mieleeni jäi silti maukas riesling. Mmm...

Hummeri oli pettymys. Ei voita itse pyydettyä joki/täplärapua keitettynä tilliliemessä. Monesti pettynyt paremmissakin rafloissa pihveihin. Tuntuu että kotona saa pienellä vaivalla parempaa. Mutta jälleen kävi sama keissi hummerin kanssa. Yksi mikä ravintolassa vie voiton on palvelu, eli ei tarvi itse hösätä. Sekä sen mukana tuoma tunnelma tietenkin.

Menenekin yleensä ravintolaan sen palevelun takia, en maukkaan ruuan. Vaikkakin kyllä se ruoka monesti erittäin hyvää onkin.

Mun alko tekeen mieli punkkua. Tuolla sitä ois hyllyssä, mutta ei taida kannattaa korkata. Huomenna pitäis kuitenkin vetää käteen. Hanskat roudarin.

Nenä on jo orastavasti melko tukossa. Vttu. Jiäkuapissa olis pari litraa punkkua, mutten uskalla ottaa senttiäkään koska migreeniriskiviikko menossa:(

kirkkovene-sentaan.jpg

Jos nyt aletaan miettiä mahdollista tekijää, niin:

-jyväskylä
-liidut
-piirtäminen
-hooligan

Jotenkin tulee mieleen ettei sillä miekkataksilla tarvitse kovin kauas lähteä.

Lauerman kannanottoja on siitäkin mukava lukea, että mies ei yritäkään tarjota monimutkaisiin asioihin yksinkertaisia vastauksia tai mustavalkoisia vastakkainasetteluja. Realisti ja pragmatisti, joka on lisäksi helvetin fiksu ja pätevä omalla alallaan ja monilta osin sen ulkopuolellakin. Järkeä puhui tuossakin haastattalussa:
"Kun tuntee itse alemmuutta, nöyryytystä tai osattomuutta, vihollisen löytäminen voi kummasti helpottaa. Jos näkee ympärillään vain idiootteja ja taitamattomia, rakentaa sillä näkemyksellä omaa arvoaan."
"Maailmassa olisi paljon enemmän järkeä, jos ihmiset totuttelisivat ajattelemaan asioita sellaisten yksinkertaisten metodien nojalla kuin prosenttilaskenta, todennäköisyyslaskenta, joukko ja osajoukko. Viileämpi suhtautuminen onnistuu kysymällä, miten asiat mahtavat olla."

Tubesta löytyy ainakin pari Lauerman yleisöluentoa, jotka on joutunut katsomaan läpi enemmänkin kuin kerran.
Kiitän vinkistä! Nyt tiedän mitä teen seuraavana sateisena sunnuntaina, jollei jälleenlatausta ole ohjelmassa.

Back
Ylös Bottom