Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Eihän silloin kannata mennä puntille kun väsyttää ?
Tällä viikolla on toisaalta jo kerran punttailtu, joten jos jatketaan lomalla käytössä ollutta "kerran viikossa"-metodiikkaa, voisi olla jopa itsestään ylpeä, kun on ruodussa.

edit. Ai niin ja syy väsymykseen ei ole loman pilaama unirytmi, koska sain eilen nukuttua jo ennen 23, mutta heräsin vähän ennen viittä, kun koira rupes kymäämään siinä parin metrin päässä ja sitten ei tullutkaan uni simmuun kuin joskus vartti ennen kellon soittoa.

Tiätteks sen tunteen kun jo aamulla tietää, että tänään on ihan saatanan väsynyt. Hyviä ennusmerkkejä on maitopurkin tiputtaminen lattialle ja väärien avainten ottaminen vahingossa mukaan. Sitten jos vielä huomaat lounastunnilla, että otit lusikan haarukan sisään mukaan, voit olla melko varma, että nyt on semmonen päivä.

En heti tunnista omaksi. Mut tiiättekö sen tunteen, että nyt voi lähtee parturiin ja pesemään autoa sillä fiiliksellä, että on enää yksi työpäivä ennen neljän viikon lomaa?

tiiättekö sen tunteen

ei

ikinä en ole pitäny lomaa neljää viikkoa putkeen

kokemukseni rajoituu maksimissaan edessä olevan kolmen viikon loman tunteeseen

siitä tulikin mieleen, että jäisittekö,kuntit, kahestasadasta tuhennesta "eläkkeelle"

Minä saattaisin jäädä, maksaishan silläsummalla ittellensä yli 20v palkkaa

ei ainakaa tarvisi pitää mitää kiirusta uuden itsellensä mieluisan työmaan etsimisessä

jäisittekö,kuntit, kahestasadasta tuhennesta "eläkkeelle"

ei ainakaa tarvisi pitää mitää kiirusta uuden itsellensä mieluisan työmaan etsimisessä

Jaa-a, tuskinpa...pihinä paskana ehtonani on, että koroilla on pystyttävä elättämään itsensä koskematta pääomaan, eli puolesta miljoonasta voisi nipin napin jäädä ja elellä pihisti.
Eikä tuo 200k:sta vaikka 10 vuoden jälkeen jäänyt osa olisi 10 vuoden päästä enää kovin ostovoimainen.

Menin nyt pilaamaan hyvän hypoteesin.

mulla oli kans ennen tämänvuoden kesälomaa rajana 500 000, mutta laskin rimaa loman päättyessä

ja voishan sitä käydä kahestasatkustaki eläköityessä niin onnellisesti, että löytyisi uusi työ 10v sisällä joten ostovoimasta ei tarvisi huolehtia

mulla oli kans ennen tämänvuoden kesälomaa rajana 500 000, mutta laskin rimaa loman päättyessä
ja voishan sitä käydä kahestasatkustaki eläköityessä niin onnellisesti, että löytyisi uusi työ 10v sisällä joten ostovoimasta ei tarvisi huolehtia

Mut toi on huijausta...jos jäädään eläkkeelle, niin ei silloin mitään töitä enää etitä. Tuossa on selkeesti kyse vaan dekadin sapatista ;)

puhuinkin "eläkkeestä", eli tarkoitin työelämästä poistumisesta vailla suunnitelmaa tulevaisuudesta, rupeeko opiskelijaksi vai katseleeko uusia hommia vai mitä tekee

taka-ajatus on kuitenkin että kun se 200 000 on käytetty, uusi tulonlähde on oltava:selvillä

tai sitten ruvetaan myymään omistuksia kun ikääkin on tuolloin jo senverran että ei ole tarvetta enää säästää

puhuinkin "eläkkeestä", eli tarkoitin työelämästä poistumisesta vailla suunnitelmaa tulevaisuudesta, rupeeko opiskelijaksi vai katseleeko uusia hommia vai mitä tekee
taka-ajatus on kuitenkin että kun se 200 000 on käytetty, uusi tulonlähde on oltava:selvillä
tai sitten ruvetaan myymään omistuksia kun ikääkin on tuolloin jo senverran että ei ole tarvetta enää säästää

No tämä muuttaa tilannetta...Periaatteessa tosta 200k:sta voisi pelkillä koroilla ja ensin liiton ja sitten tavallisten korvausten kanssa saada ihan mukiinmenevän kokonaissumman.

Ainahan voi pyytää opintovapaata, vaikka osa-aikaisena kuten allekirjoittanut. Edellyttää tosin oikeastikin opiskelua.

Ainahan voi pyytää opintovapaata

pitäis vaan tietää mitä sitä haluis tehä, tilanne kun on edelleen se, että ei ole mitään tietoa siitä mikä huvittaisi
senverran on tapahtunut kehitystä ammatinvalintaa pohtiessa sitten ysiluokan, että tiedän ainakin muutaman homman mitä en halua tehdä

arkkitehti vois olla kiva, mutta ei ole pelkoa että Minun lukupäällä semmoiseen saavutukseen pääsisi
siinähän pitää luultavasti esimerkiksi osata sitä enklannin kieltä

No joo, kyllä kai sitä jonkun verran lontoota joutuu joka koulussa lukemaan. Mutta kyllä kai sitä nyt muutaman opintoviikon, korjaan -pisteen ahertaa vaikka väkisin, jos muuten nappaisi.

Enhän minäkään tiedä, mitä isona haluan tehdä, mutta luetaan (tai ainakin yritetään lukea) nyt yksi tutkinto lisää ja päivitellään samalla vähän omaa tietämystä.

tarkoitinkin kielitaidolla tulevaisuuden työelämää, en opiskelua

nykyinenki työ olisi huomattavasti helpompaa jos osaisi ainakin enklanti ja ruotsi, saksakaan ei olisi pahitteeksi

nyt puhelut enklantilaisen kanssa ovat lähinnä jees,jees,okei, tasoa

ala @vokot lukemaan englanninkielisiä kirjoja niin sanavarasto laajenee. Toimi ainaki itellä.

Ruotsia nyt ei opi sitten millään. Englantia tulee kuitenki joka tuutista, kun ei Suomessa ohjelmia dubata. Onneksi.

Tai siis onhan meillä ylefem. Siinä on oma ruotsituutti kielen opiskelua varten.

Minä olen "opiskellut" enklantia viimekis vuonna -97
ja ruotsi ja saksa, hyvin on käyttämättömyyttä sen jälkeen unohtuneet
etenkin kun arvosanat jo silloin olivat nelosta tai vitosta, enklannista olen saattanut saada joskus jopa kutosen!

ala @vokot lukemaan englanninkielisiä kirjoja niin sanavarasto laajenee. Toimi ainaki itellä

työasioita joutuu lukemaan jo liikaa/tarpeeksi enklanninkielellä
onneksi on googlekääntäjä

ei

ikinä en ole pitäny lomaa neljää viikkoa putkeen

kokemukseni rajoituu maksimissaan edessä olevan kolmen viikon loman tunteeseen

siitä tulikin mieleen, että jäisittekö,kuntit, kahestasadasta tuhennesta "eläkkeelle"

Mulla eka 4vko. Kerran pidin 7vko mut ennen sitä olikin toista vuotta putkeen töitä. Hyi.

Kahdellasadalla. Mikäjottei jos olis muuten velaton ja kaikki lelut hommattuna.

Back
Ylös Bottom