OBD lukijat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
56
Minua on alkanut kiinnostaa hankkia obd-skanneri itselleni leluksi. Onko noista oikeasti mitään konkreettista hyötyä vai jääkö laite parin kokeilun jälkeen kaappiin pölyttymään?

Jos laitteesta on oikeasti hyötyä, niin millainen on hyvä laite? Olen mielessäni arponut käsiskannerin ja läppäriin kytkettävän lukijan välillä. Hinta ohjelmistoineen on kummallakin vaihtoehdolla sama. Käsiskanneria puoltaa se, että sillä pääsisi lukemaan myös airbag- ja abs-järjestelmien tietoja. Läppäriin kytkettävät taas ovat enempi geneerisiä, mutta niillä on puolestaan etuna monipuolinen ja havainnollinen käyttäliittymä, reaaliaikaisten anturitietojen graafinen esitys ym.

Mitä mieltä viisaammat olette?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Noissakin usein tarvitsee merkkikohtaisia kaapeleita ennen kuin pääsee kiinni auton syvimpään olemukseen.

Vag-comin omistaneena voisin todeta että jää hyllyyn pölyyntymään, harvemmin sitä jaksaa siellä valikoissa surffata ja jotakin säädellä. Vikavalot kuittaa tarvittaessa ja säädöt tarvii tehdä vain kerran.. eli melko turha loppupeleissä ellei omista jotakin harrastepeliä missä voisi olla oikeaa hyötyä. Käytännössä homma on niin että läppiri+kaapeliyhdistelmä osaa tehdä 10x enemmän jippoja kuin käsiskannerit, joista nyt ei ole muuhun kuin vikakoodien nollaukseen.

mulla on ollut muutaman vuoden carchip. Aluksi sillä tuli kovastikkin tutkittua auton systeemejä, mut sen jälkeen on lähinnä ollut kiertopalkintona kavereilla/sukulaisilla joilla ongelmia auton kanssa.

Kaikenkaikkiaan ollu hyvä ostos. Todella monesta autosta on vika löytynyt tolla ja saatu se valo sammumaan. Maksoi jotain 100e pintaan kun ostin ja on moninkertaisesti säästänyt itsensä jo omassa käytössä.

Zone-sarja -42%
Mulla on tuollainen VW 1.6 16V variantti, 03 ja pitäis saada nuo vikavalikot kuitattua.
Emission Workshop kun paloi 1 puola ja vaihdoin samantein kaikki +tulpat siinä ohessa.

Pitääkö siis kiikuttaa auto liikkeeseen kuittia varten, vai onko tietoa miten tuon kuittais ?
Vai kuittaantuuko itsekseen. Kokeilin jo pitää 5min +kenkää irti, muttei se mitään vaikuttanut.

Mulla on tuollainen VW 1.6 16V variantti, 03 ja pitäis saada nuo vikavalikot kuitattua.
Emission Workshop kun paloi 1 puola ja vaihdoin samantein kaikki +tulpat siinä ohessa.

Pitääkö siis kiikuttaa auto liikkeeseen kuittia varten, vai onko tietoa miten tuon kuittais ?
Vai kuittaantuuko itsekseen. Kokeilin jo pitää 5min +kenkää irti, muttei se mitään vaikuttanut.
Ei ne lähe muuten kuin koneella kuittaamalla pois. Joko viet liikkeeseen tai jos jollain tutullasi on vag-com ohjelma nii sillä lähtee.

Ei ne lähe muuten kuin koneella kuittaamalla pois. Joko viet liikkeeseen tai jos jollain tutullasi on vag-com ohjelma nii sillä lähtee.

No pitää kävästä kuittauttamassa tuo jossain sitten.

By the way..

Se nollaa näemmä tuon hälyn itsekseen ;)

No pitää kävästä kuittauttamassa tuo jossain sitten.

By the way..

Se nollaa näemmä tuon hälyn itsekseen ;)
Ai nollaa? Mä luulin että kaikki hälyt pitää kuitata jollain pois. No parempi noin tietty.

Ai nollaa? Mä luulin että kaikki hälyt pitää kuitata jollain pois. No parempi noin tietty.

Juu, eli ilmeisesti se tarkkailee sitä hälysyytä jatkuvasti ja jos se ei enää ole validi, niin poistaa sen siitä alun hälypimputuksesta. Tuota mä just meinasin, eli vittumainen kun valot vilkkuu vaikkei vika enää ole validi. Muutama käynnistyskerta ja huoltokehoite poistui ja se mittariston motin kuva on taas himmeä, kuten kuuluukin olla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ScanGauge2 ollut itsellä nyt käytössä jonkun aikaa, hyvä laite! Monipuoliset ajotietokoneominaisuudet, XGauge-toiminnolla voi lisätä autokohtaisia spesiaalitoimintoja, vikakoodien luku ja nollaus, ym.

IMG_2009_withdims.jpg

http://www.scangauge2.co.uk/index.html

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom