Nyt voit ostaa kotisohvalle oman somalin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Onko se kettu vai kissa? Sehän on somali!

Somalin pää on keskikokoinen, pehmeälinjainen ja tasasivuisen kolmionmuotoinen, päälaki ja otsa hieman pyöristyneet. Nenä on keskipitkä.

Söpöjä mirrejä, Toi häntä on aika :rock:

Jos haluat kissan, joka pääasiassa kököttää sohvalla, on valintasi somali.

:eek:

Somali rakastaa toimintaa ja vauhtia, se haluaa osallistua steissin kaikkiin askareisiin. Se on hyvin sosiaalinen,puhelias, ja kovaääninen,

Tää li kylniin paras vaikka itsesanonkin :D

"Komeat somalimme ovat menestyneet niin kotimaan näyttelyissä kuin Euroopassakin."

"Somali muistuttaa suurikokoista oravaa tai pientä kettua ulkoiselta olemukseltaan, sen villi ulkonäkö lumoaa katsojan."

"Somalin yleisin väri on riista."

"Ensimmäinen somali Suomeen 1983
Pirkko Heinonen toi Suomeen ensimmäisen somalin vuonna 1983 Australiasta."

Melko nuori rotu vielä täällä päin....:D

Euroopan valloittamisen somalit aloittivat vuonna 1978. Jutta Breight toi Kanadasta Saksaan punaisen somalitytön.
Punainen somalityttö? Varmaan jonkin sortin kommunistisomali :D

:D :lol2:

"Kun somali kuolee, saat siitä puuhkan vaimollesi tai lämpimät talvirukkaset."

"Somalin voi siirtää kesäksi ulkoruokintaan, sillä lämpimistä oloista kotoisin oleva eläin osaa pyydystää itse ruokansa"

"Somalikolli on hyvä leikata, sillä se voi olla juoksuaikana villi ja karata omistajalta. Se saattaa myös saattaa tiineeksi lähiympäristön narttuja kilometrien säteeltä".

Lähde: Kotikissan kasvatuksen ABC, Gummerus

Ehehehe, kissarotu jonka nimi on somali, siis voi lol vähänkö hauskaa!!!

:jahas:

Tuli tosta mieleen se south parkin jakso, missä ne pojat tilas etiopiasta jonkun lapsen, siinä toivossa että ne saa seikon digitaalisen rannekellon :)

Olipa pettymys kun ihan luulin että viimeikin oli tilattavissa kotiin joku minun veromarkoilla elävä jonka voi konkreettisesti havaita voivan hyvin. Elättelihän mä hieman toivoa että se olisi viellä tehnyt jotain niiden rahojen eteen vaikka kotitöitä...

Back
Ylös Bottom