Nyrkkirauta!

Status
Viestiketju on suljettu.
neutraali sanoi:
Voihan sitä olla vellihousu vaikka ois kokoakin :) .

Niin no siinä tapauksessa ei edes nyrkkirauta auta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en mä vastannut tolla äskeisellä mihinkään edellä olevaan, vaikka tosin siltä se erehdyttävästi näyttää. :) Sen oli tarkoitus olla ikäänkuin tokaisu hieman epäilevään sävyyn mitenkään Pakkoroistoa syyttäen, että nyrkkiraudat järin usein olisivat itsepuolustukseen. Ystäväni, tännekin kirjoitellut, sellaisesta sai turpavärkkiinsä taatusti syyttä ja hyökkääjä oli suurikokoinen mies, joka ei sellaista mielestäni olisi tarvinnut. Vähemmän aseita, vähemmän ongelmia :piis:

Itsepuolustustuksessa aseiden käyttö toki eri asia niin kauan kun se sitä tosiaan on.

Tuntus vähän siltä, että jos on pakko alkaa ottamaan väkisin matsia niin pitäs olla sen verran miestä ettei turvaudu tollasiin kamoihin. On tietty eri asia, jos joku yritetään ryöstää vaikka puukon kanssa...uhrilla ois nimittäin sillon tavallaan joku oikeus kättäpitempään

Viimeksi muokattu:
Calle sanoi:
Suosittelen nyrkkiraudan sijaan tämmöistä

TOI OLI HYVÄ! :rock:
Rystyset niin huonoon kuntoon menny,ettei oikeen taho kestää..mut kyl se kakkakin voipi sieltä lahkeesta kurkata,ei siinä mitään.! :D

Calle sanoi:
Suosittelen nyrkkiraudan sijaan tämmöistä

Arvasin että sieltä joku pilari tulee mutta toi oli aivan mahtava :D :lol2: :hyper: Ja taas siivoamaan näppämistöä kahveista.

Nopeat siirtimet perseen jatkeena ovat parempi vaihtoehto kuin nyrkkirauta. Lujaa juoksua tuntemattomaan suuntaan vaan jos hukka ahdistelee.

Mercks sanoi:
On tietty eri asia, jos joku yritetään ryöstää vaikka puukon kanssa...uhrilla ois nimittäin sillon tavallaan joku oikeus kättäpitempään
Kerrotko minullekin missä vaiheessa se nyrkkirauta ehditään tuollaisessa tilanteessa kaivaa sieltä taskusta, jos ei karkuun lähtemiseenkään ole riittävästi aikaa? Ja jos taas aikaa olisi lähteä karkuun, niin aika idiootti saa olla, että jää hippasille nyrkkiraudalla jonkun puukonheiluttajan kanssa.

No miten sen nyt ottaa, ei kai kukaan suosittele moisten käyttöä, taitavat melkeen pelkästä kunnon niitistä tuomita jo hätävarjelun liioittelusta? Kubotan on ainakin kätevä jos tilanne sallii pienen ennakoinnin että saa sitä kaivettua taskusta. Tosin jos on tilanne niin ei varmaan kannata käsiä lyödä taskuun, riippuu kyllä missä mennään. Itse tilasin jenkeistä erinäistä kamaa joskus. Teräasekeskus ja F-Enterprisessa on vaan luonnollisestikin hinnakkaita kamoja kaikki, mikä nyt on ymmärrettävää. Mut rapakon takaa tullin ohi on paras tapa, itseltä löytyy kaikkea pikkukivaa, kokeile vaikka Ebaytä tai Ebay.de?

[avautuminen]
Nyrkkirautaa käyttäneet tai edes mukana kantavat saisi mun puolesta ripustaa häpeäpaaluun Kauppatorille kolmeksi vuorokaudeksi ja upottaa sen jälkeen lyijykengissä Kolera-altaaseen. Saatanan paskahousut.
[/avautuminen]

suortti sanoi:
teräasekeskuksesta saa tällasen "nyrkkiraudan" :D
Mut en kyllä käsitä, mihin joku voi tarvita nyrkkirautaa.

Toi on ihan perseestä. Arvoton replica-koriste I-maailmansodan aikaisesta jenkkien Trench Knifesta. Tuon kun saan joskus aitona orginellina niin sitten olen tyytyväinen. En minäkään näitä mihinkään käytä enkä kanna mukanani. Itse vaan olin/olen jonkinlainen harrastelijakeräilijä. Joku kerää He-Man kortteja, joku jotain muuta. Nykyään mieleni tekee lähinnä esineitä joilla on antiikkista/historiallista arvoa. Mutta menee off-topiciksi - minä myöskään en ymmärrä miksi n-rautaa joku kantaisi mukanaan. Mutta surullista ehkä, joku näitä tällasia tai muuten vaan moraa kantaa mukanaan, siksi ei koskaan oikein tiedä millaisen kaverin kanssa pelleilee. Eli ei pelleillä ollenkaan, niin on kaikkein paras. Koruton maailma. Just walk away............

Nyrkkiraudan saa tilattua ulkomailta mistä tahansa nettikaupasta helposti. Niitä kutsutaan vaan "paperipainoiksi", eli paperweight. Mutta vaikka paketti kulkisikin tullin ohitse, niin painotan itsekin, että nyrkkirauta on aivan sama asia kuin veitsi - lain silmissä.

Tallinnastakin saa kaikenlaisia itsetyydytysvälineitä. Merekeskuksesta ostin aikoinaan teleskooppipampun, stiletin, pippurisuihketta yms. Nyrkkiraudan hankin Ryssistä. Aika häjy pelihän se on. Tulee selvää jälkeä kerrasta. Kaverilta sain joskus sähkötainnuttimen, jota testasin ahveneen :joulu6: Tällä hetkellä hankinnassa on ampumakelpoinen Suomi-konepistooli, yksi aikansa hienoimmista aseista.

Lähinnä hupimielessähän noita tulee keräiltyä. Pitäisi olla aika painavat syyt, että nyrkkiraudan tai veitsen kanssa lähtisi kadulle heilumaan. Ei ihan tervettä tuollainen. Toki johonkin lapsennussijaan voisi noita vermeitä käyttää, eihän siinä mitn. Kuten todettua, joku kerää pokemoneja, joku jotain muuta.

Spoonie_Luv sanoi:
Kaverilta ostin myös sähkötainnuttimen, jota testasin ahveneen.

Haha :kuvia:. Helpompi varmaan perata kun suomut on sopivasti pörhöllään ja sisuskalut on väärinpäin.

Isäni teki aikoinaan...nuorena miehenä nyrkkiraudan lyijymötikästä. Löysin sen mummolan ullakolta ja ukko hieman häpeissään alkoi kertomaan sitten nyrkkiraudan historiaa. Kiinnostava nuoruus faijalla...

neutraali sanoi:
.
No pitää olla melko avuton lyömään jos ei nyrkki raudalla saa kaverilta tajua kankaalle eka lyönnillä, että sen verran se kyllä muuttaa.

Kyllä se taju pakenee päästä paljaallakin nyrkilää ihan riittävän hyvin. Raudalla lyödessä tulee vähän liian helposti tarpeetonta vauriota naaman luihin. Ja oli rautaa tai rystysten ympärillä, niin yhtä vaikeata on se tärkein eli osuminen.

pakkoroisto sanoi:
Mistä saisin tilattua ostettua nyrkkiraudan!?Anyone?
Oletko selannut jo Elloksen ja Hobbyhallin kuvastot? Sieltä vois löytyä. Sitten sun pitää hakea niihin muistaakseni vielä palolaitokselta lupa. Muuten et saa kantaa omia käsiäsi enää mukana.
Mihin muuten tarvitset nyrkkirautaa? Onko sulla sormet jotenkin hajallaan ja vinottain? Eikö sormirivi ole suora? Joskus nuorempana itsellä oli hammasraudat kun oli rivi aavistuksen vinossa. Onko sulla sormet vinossa?

Mercks sanoi:
On tietty eri asia, jos joku yritetään ryöstää vaikka puukon kanssa...uhrilla ois nimittäin sillon tavallaan joku oikeus kättäpitempään

Mitähän se ryöstäjä ajattelee siinä vaiheessa, kun ensin kaivelet sen raudan taskusta ja sitten pujotat sen käteesi? Toisaalta, itse ainakin toimisin puukkoa vastaan mieluimmin paljain käsin ilman tarttumista rajoittavia helyjä sormissa.

Ainut käyttötarkoitus mikä ittelleni tulee mieleen on koriste.
Itsepuolustukseen on olemassa parempiakin välineitä. Ja jos haluaa nyrkkirautaa käytää täytyy osata jonkin verran jo lyödä että siitä on hyötyä. Ja, jos osaa jo jonkin verran lyödä niin suosittelen että opettelee hiukka lisää niin ei tavii mitään rautoja. Lyönnillä ilman mitään rautoja saa jo aivan liian pahaa jälkeä aikaan...

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom