Nyrkkeilysäkki kotiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Avv

Tarkoitus olisi hankkia jonkin sortin nyrkkeilysäkki sisätiloihin. Katto on siporexia, joten painolla on väliä.
Säkkiin kohdistuisi taekwondopotkuja ja ihan perus lyöntejä. Mitä suosittelette?

TKD takapotkussa on niin paljon voimaa, jos sen osaa, etten suosittele kovin heppoista kiinnityssysteemiä...
Muutama säkkithread täällä on ollut aikaisemminkin.

Itseseisovassa sanotaan, että soveltuu erinomaisesti lyöntiharjoitteluun. Entäs potkut? Mihin potkuja edes yleensä yksin harjoitellaan. Treeneissa on aina pistareita ja kilpiä, mutta niiden käyttöön tarvitaan aina pari?

No varmaan säkkiin voi treenata potkuja, vaikka piirtää siihen pisteen jos on muuten haastavaa. Potki ilmaa, opit myös notkeutta. AInaki kaikilta tuntemiltani ihmisiltä yksin poktiminen onnistuu LOISTAVASTI:D

jamirr sanoi:
No varmaan säkkiin voi treenata potkuja, vaikka piirtää siihen pisteen jos on muuten haastavaa. Potki ilmaa, opit myös notkeutta. AInaki kaikilta tuntemiltani ihmisiltä yksin potkiminen onnistuu LOISTAVASTI:D

Ilmaan ja säkkiin potkimella on paljon eroa. Kun potku oikeasti osuukin johonkin, selviää paljon semmoisia seikkoja, joita ei ilmaan potkiessa selviä. Kuten tekniikka, tasapaino ja osumatarkkuus.
Tekniikalla meinaan sitä, että jos vaikka ei käännä lantiota ja jalkaa tarpeeksi kiertopotkussa, niin se varmasti kirpaisee jalkapöydässä.
Ilmaan potkiessa ei potun painottaminen oikein tule välttämättä esille. Jos potkaiset säkkiin, huomaat varmasti että onko potkussa tarpeeksi työntövoimaa.

totta totta

Jos hankit säkin, niin kannattaa myös potkia ilmaa, sillä muuten saattaa kangistua paljon. Ja säkkiin potkiessa oppii rytmittämään voimaa paremmin jne.
Ja jos jalkoihin sattuu säkkipotkut aluksi, niin kyllä siihen tottuu ajan myötä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itellä oli ennen n.30kg säkki katossa kiinni 4 vahvalla ketjulla sekä kunnon lukoilla. tarpeeks kun hakkasin niin komeesti tuli alas ison betonipölypilven saattelemana :D

Mihin huoneeseen te olette kotona kiinnittäneet säkin, jos mitään tallia tms ei ole saatavilla? Itse mietin säkin hankkimista kotiin, ihan jotain 25kg mihin pamautella paineita pois kun ei kuntonyrkkeilytreeneihin aina ehdi siihen tiettyyn kellonaikaan :rolleyes: Ajattelin ensin, että parvekkeelle, mutta en sitten tiedä kuinka paljon ahdistaa kun naapurit kyylää kiikareiden kanssa mitä mä siellä puuhaan.

Kannattaa katsoa mitä maksaa ulkomailla Budoten on aika halpa mesta ite tilasin paljon tavaraa sieltä.
Toimitus nopeaa ja tietenkin kotiovelle kannettuna ;)

Mul ois myytävänä everlastin toi jalalla seisova säkki.muutaman kuukauden hakkasin sitä mutta nyt myyn tilanpuutteen takia....ilmottele jos kiinnostaa!
hinnasta voidaan sopia!

Joko toi seisova säkki on mennyt. Tai no ei varmaan kun eilen oot postannut.. Kuinka tukeva se muuten on. Kaatuuko helposti tai yleensäkkään millään jos innostuu oikein monottaan ja lyömään. Heiluuko se itte säkkiosa paljoa vai ollenkaan..

Tilasin itsellenikin oman säkin tuollaisesta vähän tuntemattomammasta paikasta. Tuntuu kestävän vähän, mutta kauppias lupasi reiluna jannuna mulle vähän ekstraa, sehän kelpaa. :) Hinnat ihan kilpailukykyiset ja mielummin ostan tuolta, kuin jostain ylikansallisesta jenkkifirmasta.

Ekaa säkkiä pitäis hommata. Ekaksi tulee mieleen tuo KIINNITYS. Katto on tollasta röpelöistä betonia :rolleyes: kuinka hyvin sen säkin saa tässä katossa pysymään..

L 40x100cm . M 33x90cm . S 25x80cm . XL 33x180cm

tossa jotain twinsin säkkien kokoja. Millanen säkki riittää ja mihin...? Itsellänihän ois hyvä jos siihen vois vähän kenkää laittaa. Oisko sit samantien tuo XL vai käykö pienempikin...?

Säkit toimitetaan tyhjinä ja saisin mahdollisesti tutun kautta siihen kumirouheet ilmaiseksi...onko jotain vinkkejä tähän säkin täyttöön (kuinka täyteen jne.). Ja kuinkakohan painavia noista säkeistä sit tulee....kumirouheella, lumpuilla (pysyy katossa ?).

Toivottavasti joku sai edes jotain selvää. :D

jos potkia meinaat niin kannattaa tukea se johonkin, heiluu niin kauheesti se säkki että saattaa tippua katosta niinkuin mulla kävi vaikken edes potkinut.

edit: katto kanssa tota samaa perus röpelöbetonia.

erkjetter sanoi:
jos potkia meinaat niin kannattaa tukea se johonkin, heiluu niin kauheesti se säkki että saattaa tippua katosta niinkuin mulla kävi vaikken edes potkinut.

edit: katto kanssa tota samaa perus röpelöbetonia.

osaatko sanoa minkä kokonen toi sun 30kg säkki oli (lähimpänä noista mun esimerkeistä)..? Mitä oli täytteenä ?

Suositut

Back
Ylös Bottom