Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kokemuksia aloittamisesta Jyväskylässä? JTN:n sivuja katselin mutta mietityttää voiko aloittelija vaan marssia reeneihin ja ilman varusteita.
Onko kokemuksia aloittamisesta Jyväskylässä? JTN:n sivuja katselin mutta mietityttää voiko aloittelija vaan marssia reeneihin ja ilman varusteita.
Kansalliselle tasolle pääsee varmasti kilpailemaan jos haluaa, ja SM-tasollekin jos on yhtään enemmän paloa hommaan. Minä aloitin nyrkkeilemään 28-vuotiaana, ehdin harrastaa 3 vuotta joista noin puolet ajasta minulla oli valmentaja ja treenikavereissa ei ollut yhtään "oikeaa" kilpanyrkkeilijää. Ottelin 16 ottelua, pääsin edustamaan Suomea Tammer-turnauksessa josta yhdellä voitolla pronssimitali. Muuten toki rekordi oli heikko, voittoja noin puolet. Kivaa oli kuitenkin koko ajan vaikka välillä vähän hudaa tulikin.^Riippuu tavoitteista. Kehänä lienee turhaa haikailla, mutta kunto/nujuamismielessä mukava laji, eikä katso ikää. Hyvä ohjaus ja reilut treenikaverit toki vaaditaan, jotta homma pysyy kivana. Tai sitten pitää tykätä siitä, että päähän hakataan.
Kiinnostaisi kovasti päästä kokeilemaan lajia miltä se tuntuisi oikeassa ohjauksessa, mietityttää vaan kun on jo 26vuotias että onko liian vanha aloittamaan ihan pohjalta?
Kansalliselle tasolle pääsee varmasti kilpailemaan jos haluaa,
ja SM-tasollekin jos on yhtään enemmän paloa hommaan.
Itselläni olisi mielessä nyrkkeilyn aloittaminen - paikkakuntana Pori. Käsittääkseni täältä löytyy 2 nyrkkeilyseuraa, Porin Pyrintö ja Porin NMKYn nyrkkeilyjaosto. Mietyttää kuitenkin se, että kun ikää nyt sattuu olemaan jo 36 niin mahtaakohan tämä tuottaa hankaluuksia, lieneekö vanhemmalla iällä alottaneita mukana juuri ollenkaan vai onko tilanne enemmänkin se että treenaajat koostuu lähinnä nuorista kilpailijoista ja vanhemmista kilpalijoista tai ex-kiplailijoista... Jos jollain täällä on kokemusta em. seuroissa harastamisesta niin kiinnostaisi kuulla kommentteja. Potkunyrkkeily ja thainyrkkeily taustaa (harrastuksena, en ole kilpaillut) löytyy varmaan joku hmm parisen vuotta joten lyöntitekniikka nyt on siedettävästi valmiiksi halussa, mutta sehän ei ole tietty sama asia kuin nyrkkeilyn osaaminen.
Lisättäköön loppun vielä, että kilpaura ei juurikaan kiinnosta (eikä nyrlleilyssä varmaan kovin realistinen tavoite tässä iässä) mutta treenata haluisin nimenomaan "oikeaa" nyrkkeilyä, mukaanlukien sparraus yms... Eli pelkkä kuntonyrkkeily ei juurikaan kiinnosta.
Itse olen aina ollut aktiiviliikkuja. Väittäisin että nyt 36-vuotiaana kaikki ominaisuudet mitä vaan mitata voi, ovat paremmalla tasolla kuin ne oli mulla 20-vuotiaana. Jopa palautuminen tuntuu nopeammalta. Siihen kyllä voi sitten olla syynä fiksumpi treenaminen ja ruokavalio.Millä perusteella 36-vuotiaan fysiikka olisi edellä 20-vuotiasta?
Toki silloin jos molemmat ovat suunnilleen samalla tavalla treenanneita huippu-urheilijoita niin 36-vuotiaalla on luultavasti parempi fysiikka kuin 20-vuotiaalla, vaikka luultavasti onkin jo ohittanut korkeimman huippunsa. Mutta jos kyseessä on harrastetason liikkuja niin aika harvoin ihmisellä on 36-vuotiaana parempi fysiikka kuin 20-vuotiaana.
Millä perusteella 36-vuotiaan fysiikka olisi edellä 20-vuotiasta?
Toki silloin jos molemmat ovat suunnilleen samalla tavalla treenanneita huippu-urheilijoita niin 36-vuotiaalla on luultavasti parempi fysiikka kuin 20-vuotiaalla, vaikka luultavasti onkin jo ohittanut korkeimman huippunsa. Mutta jos kyseessä on harrastetason liikkuja niin aika harvoin ihmisellä on 36-vuotiaana parempi fysiikka kuin 20-vuotiaana.