- Ikä
- 40
Siis mitä vittua? Oletko nyt ihan tosissasi? Taitaa olla jollain lentopallopelaajalla tässä päästä tullut sitä vanukasta kun on syöksytty turhan monta kertaa naama edellä parkettiin. Et sä vittu voi olla tosissas? Jakun kirjotat, että moni ei tiedä mihin lähtee niin sinä olet yksi niistä.
Olen tosissani. Iskut päähän aiheuttavat kasvonmuotojen- ja aivovammoja.
Suomalaisten ammattinyrkkeilijöiden julkisuuskuva on ehkä huono, mutta ammattinyrkkeily ja amatöörinyrkkeily on kaksi eri asiaa.
Ei ne nyt niin erilaisia ole. Amätööri ja ammattilaisnyrkkeily on ihan yhtä vaarallista. Amatöörin ja ammattilaisen välillä ei ole mitään ratkaisevaa eroa;
1) Ammattilaiset eivät käytä kypärää (joka ei sekään suojaa aivojen hölskymistä eikä kasvoja)
2) Ammattilaiset eivät käytä paitaa
3) Ammattilaiset saavat rahaa otteluista
4) ..?
Osaavat amatöörit ja ammattilaiset lyövät ihan yhtä kovaa ja molemmilla on ihan yhtä kestävät päät.
Kerro mulle yksikin amatöörinyrkkeilijä, joka on reenannut vain nyrkkeilyä ja jonka pää on sitä kutsumaasi vanukasta? Ammattilaistasolle siirryttäessä ikää on senverran, että osaa itse tiedostaa riskit. Yksikään lajille omistautunut amatöörinyrkkeilijä ei nykypäivänä ole sen tyhmempi kun pingiksenpelaaja.
http://www.p3boxing.com/kuvatc/punnitussamuli.jpg
Esim tuo vasemmanpuoleinen kaveri tuossa. Muistan kun näin kyseisen hepun ekaa kertaa livenä junioreiden SM-kisoissa, joskus ysärin lopussa. Voin sanoa että on livenä paljon pahemman näköinen kun kuvissa. Apuvalmentajallamme meinasi leuka tippua lattiaan kun näki hänet, yritin hienovaraisesti vihjata että älä nyt saakeli tuijota niin paljoa.
Ja lisää löytyy esim tuolta:
http://www.kulmassa.fi/?p=5663
Tarkkaile erityisesti seuraavia merkkejä:
-"nyrkkeilijännenää" (litistynyt/vino nenäluu ja nenänpään ligamentit päin vittua)
-litistyneet poskipäät
-ihon paksuuntuminen silmien yläpuolelta
-leukaluu vinossa, ns. "väärä leuka"
-pysyvästi tummentuneet silmänaluset
Yksikään lajille omistautunut amatöörinyrkkeilijä ei nykypäivänä ole sen tyhmempi kun pingiksenpelaaja.
Ne aivovammat rupeavatkin yleensä näkymään vasta vanhemmalla iällä, dementiana, psykooseina, muina mielenterveysongelmina, hermostosairauksina jne.
Ja jos itse pelkää tuota, ei sitä sparria ole pakko ottaa. Toivottavasti tekstisi oli vaan provo. Jos oli niin onnistuit, käyn aivan helvetin kuumana tommosesta paskanjauhamisesta. Etkä sä vittu voi verrata jotain suomalaista ö-luokan poppipumpun tekemää biisiä oikeaan elämään ja harrastukseen.
Kyllä tuossa YUP:n biisissä on hyvä sanoma. Ja YUP:n sanominen ö-luokan poppipumpuksi.. no makuasioista ei voi kiistellä.
E: kysytään vaikka eräältä korkeakoulutetulta Klitshkolta. Eikös mies ole jonkunnäkönen tohtori. Ei taida suositella joo nyrkkeilyä kenellekkään..
No itse uskon että jos sitä heiltä kysyttäisiin, niin he eivät todellakaan suosittelisi 14-vuotiaalle nyrkkeilyä.