Nyrkkeily - yleinen keskustelu, ennakot, uutislinkit jne

Meta title: 🥊 Nyrkkeily – yleinen keskustelu, ennakot, uutislinkit ja rajuimmat otteluanalyysit

Meta description: Keskustelua matsien ennakoista, tuloksista, taktiikoista ja nyrkkeilymaailman uutisista – kehästä kulisseihin asti.

Unkarissa oli näköjään viikonloppuna tämmöinen Bocskai Istvan -turnaus, josta en ole ikinä kuullutkaan. 26 maata mukana ja Ukrainalla 32 ottelijan joukkue. Joukkue oli itseasiassa isäntämaa Unkarin jälkeen kisojen suurin.

En näe ongelmaa ukrainalaisten nyrkkeilijöiden saamisessa suomalaisiin amatööriturnauksiin, jos niissä on muuten riittävä taso.

Jossei muuta niin lisää paineita tommy furylle.
Sukulaisilta tuli jossain välissä kommenttia että jos häviää tubettajalle niin ei kuulu enää sukuun, jne.
Paineita varmasti on, olin näkevinään lehdistötilaisuudessa.
Paul tuntuis toisaalta olevan innoissaan matsista, kertoi että nyrkkeilis vaikkei sais rahaa siitä.
Täs tapauksessa uskon, rahaa niin paljon ettei tarvi enempää.
Kaveri ymmärtääkseni haluaa haastaa itseensä.

Tommy Fury by Split Decision!

Oikea mies sentään voitti. Tuomari laski vielä luvun Furylle liukastumisesta. En kyllä tiedä millä laseilla se yks tuomari tuota katto jos sai tuon Jake Paulille.

Ihan viihdyttävä matsi oli. Täytyy sanoa, että hyvin tuo Jake Paul sisulla ja iskunkestävyydellä paikkaa tuota vajaavaista nyrkkeilytaitoaan.

Kohtahan tuo matsi alkais, saas nähdä miten käy.

Ottelujoiden esittelyissä Paulilla ensin instagram seuraajien määrä, sitten jotain roskatietoa kuten aiempien 3 matsien suoritukset sun muuta

Paulilta olen nähnyt jotain matseja ja mies näytti minun mielestä melko paskalta. Tässä matsissa "yllättävän hyvältä", paljon kuitenkin sitomista, ei mitään kummoisia sarjoja tai liikkumista ja näytti että adrenaliini piikki ja kunto iski jo puolessa välissä ja silti jaksoi ihan yrittää.
Furystä ei ollut mitään tietoa mutta Tysonhan on tuttu ja kuullut että mies on kuitenkin nyrkkeilijä ja omaa tappiottoman taustan. Pelkästään tämän tiedon perusteella olin hyin pettynyt, ajattelin että kyseessä olisi kuitenkin olisi ihan amma mies joka pistäisi Paulin nippuun mutta kummatkin näytti olevan samanlaisia "julkkis" ammattilaisia.

Ärsyttäviä asioita:
Koko matsin ajan piti kuunnella Paulin tyrmäysvoimasta selostajilta kuin kyseessä olisi joku Mike Tyson
Paulin hävitessä kertoi että oli kuulemma surkea olo, sairauksia, loukkaantumisia mutta ei halua käyttää kuitenkaan tekosyitä.
Ilmeisesti tulee uusinta, katson kuitenkin jos tulee tällaiseen ok aikaan.

Mun mielestä myös fury voitti, oli parempi nyrkkeilijä.
Kerran tais nähdä tähtiä mutta se luvunlasku oli liukastuminen.
Tuomari aika pihalla, ihan turhia myös ne pisteen menetykset.
Mikähän tos oli chisoran rooli, kokoajan pyöri aurinkolasit päässä jonkun takana.
Buffer kuuluttaa ottelijat sisään ni chisora sen takana kehässä puhuu kännykkään.

Furystä ei ollut mitään tietoa mutta Tysonhan on tuttu ja kuullut että mies on kuitenkin nyrkkeilijä ja omaa tappiottoman taustan. Pelkästään tämän tiedon perusteella olin hyin pettynyt, ajattelin että kyseessä olisi kuitenkin olisi ihan amma mies joka pistäisi Paulin nippuun mutta kummatkin näytti olevan samanlaisia "julkkis" ammattilaisia.
Tommy Fury kuitenkin osasi nyrkkeillä jos verrataan Jake Pauliin. Nuori kaveri vielä kun ikää vasta 23v ni on siinä potentiaalia parantaa vielä vaikka kuinka paljon. Varsinkin kun tietää, että siellä jyllää Furyn suvun geenit.

Ei kyllä Furykään tule kolkuttelemaan kärkeä ammattinyrkkeilyssä. Komppaan kyllä sitä asiantuntijaa, joka sanoi ettei usko Furyn olevan koskaan edes brittien mestari missään sarjassa. Nuori vielä, mutta pitäis näyttää jo paljon enemmän.

Toihan käsittääkseni oteltiin jossain 185 paunaisissa mikä ei kait ole virallinen painoluokka ammattinyrkkeilyssä?
Otelkoon missä painoluokassa vaan niin menestystä ei ole odotettavissa.
Ottelivat cruiserweightissä, 200painoraja.
Siitä alempi ois 175 light heavy.
Ymmärsin että matsin voittaja rankattiin 15 joukkoon olikohan WBC liitossa.

Rahaa ja näkyvyyttähän wbc liitto tuolla hakee. WBC:n presidentti sanoi että Jake Paul tuo miljoonia katsojia lajille ja myös että cruiserissa ottelijoita ei ole yhtä paljon kuin muissa painoluokissa ja sen myötä tasokin matalampaa. Rankingit menevät wbc:lla 40 asti.
Tähän voittajan nostamiseen rankingeihin juuri tässä matsissa auttaa varmasti sekin että Tyson Fury on juurikin WBC liiton raskaansarjan mestari.

Tommy Fury tullaan rankkaamaan kuitenkin cruiserin top40 maille eikä tuonne top15, mikä on kyllä hyvä koska tasoero cruiserin kärkeen on vielä liian suuri.

Back
Ylös Bottom