Nyrkkeily! Onko tämmösessä järkeä? :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuGeTzU
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Wintikka sanoi:
Alunperin olen siis väittänyt, että ilman kunnon sparria ei kannata lähteä kehään paljoa hyppelemään. Ootko siis sitä mieltä, että matsia vaan kehään pelkällä kuntonyrkkeilyllä?

Kyllä jos on asennetta!

purepower sanoi:
Kyllä jos on asennetta!

Tässä taas tulee sellainen mielikuva, että on sekoitettu urheilu ja tappelu. Asenne on erittäin tärkeä, mutta pelkällä asenteella ei saa kun turpaansa ja pahan mielen.

Wintikka sanoi:
Alunperin olen siis väittänyt, että ilman kunnon sparria ei kannata lähteä kehään paljoa hyppelemään. Ootko siis sitä mieltä, että matsia vaan kehään pelkällä kuntonyrkkeilyllä?
purepower sanoi:
Kyllä jos on asennetta!
Niin nyrkkeilyssä kuin missä vain lajissa pelkkä tekniikoiden harjoitteleminen ilman vastustajaa ja vastatekniikoiden kuvitteleminen, saa tupeen lepattamaan kilpamatsissa pahemman kerran. Ei suositeltava kokemus. Kukaan kisajärjestäjä ei varmaan tällaista lisenssitöntä ja harjoittelematonta edes kisoihinsa ottaisi.

Silmän tottuminen vastustajan kehon kieleen ja ymmärtämiseen, että mistäpäin se lyönti kulloinkin tulee, kestää aikansa ja vaatii pirusti sparrimatseja. Toinen asia sitten on lyödä liikkuvaa ja väistelevää vastustajaa.

Taidat purepower heittää tuota juttuasi trollimielessä?

Ymmärrän kyllä,että sellaiselle joka harrastaa esim.nyrkkeilyä on vaikeaa myöntää,että joku treenamaton kaveri on sittenkin se kovempi ja vetääkin sua pataan.

Usko piruuttas, kun tarpeeksi kauan könyää kehiä ja snagarijonoja, niin tietää että aina joku jossain on kovempi. Mutta kun puhutaan urheilukilpailuista, kuten nyrkkeilyssä, painissa, judossa, vapaaottelussa, tms niin sparraamattomana siellä kilpakehässä ei pärjää.

Hellitä hetkeksi ja nuku pahaolos pois ja yritä huomenna uudestaan.

Nage sanoi:
Usko piruuttas, kun tarpeeksi kauan könyää kehiä ja snagarijonoja, niin tietää että aina joku jossain on kovempi. Mutta kun puhutaan urheilukilpailuista, kuten nyrkkeilyssä, painissa, judossa, vapaaottelussa, tms niin sparraamattomana siellä kilpakehässä ei pärjää.

Hellitä hetkeksi ja nuku pahaolos pois ja yritä huomenna uudestaan.

Se on sinun mielipiteesi.
Itse olen erimieltä,saanko olla vai onko sinun mielipiteesi viimeinen totuus?

Saat toki olla mitä mieltä haluat, vaikka että maapallo on pannukakku. Sinua ei vain kukaan usko, koska siitä on valistuneemmilla ihmisillä toisenlaisia mielipiteitä, jopa omakokohtaisia kokemuksia.

Nage sanoi:
Saat toki olla mitä mieltä haluat, vaikka että maapallo on pannukakku. Sinua ei vain kukaan usko, koska siitä on valistuneemmilla ihmisillä toisenlaisia mielipiteitä, jopa omakokohtaisia kokemuksia.

Itse olen nähnyt kuinka taitavia kavereita on viety,veikkaan,että sinuakin on viety aikalailla kun niin kovasti haluat uskoa tuohon väittämääsi.

Jaahas, joku on nähny pari viikkoa sitten tulleen Kummelin, missä oli nyrkkeilysketsi :david: . Ei siinä enempää tarvita, kun ollaan jo suamen mestareita, ellei peräti mualiman :rock:

purepower sanoi:
Ymmärrän kyllä,että sellaiselle joka harrastaa esim.nyrkkeilyä on vaikeaa myöntää,että joku treenamaton kaveri on sittenkin se kovempi ja vetääkin sua pataan.

Ainahan se on tietty ihmisestä kiinni. Kyllä sitä itsekkin on nähty kuinka pelkällä tahdonvoimalla on runtattu itseään teknisesti parempaa harrastajaa. On nähty kuinka 70 kiloinen vaahtosammutin on kuristanut itseään huomattavasti kookkaammalta boudarismieheltä tajun pois. Se on kuitenkin fakta että oli sitten laji kuin laji, niin aina se antaa hyvät mahdollisuudet selvitä tilanteesta. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
purepower sanoi:
Itse olen nähnyt kuinka taitavia kavereita on viety,veikkaan,että sinuakin on viety aikalailla kun niin kovasti haluat uskoa tuohon väittämääsi.
Ai nyrkkeilykehässä ja nyrkkeilysäännöillä on joku sparrausta harjoittamaton "vienyt" harjoitellutta kaveria. Enpä usko. Nuo katutappelut on sitten ihan erikseen.

Aivan turhaa väittelyä. Ei todellakaan ole mitään mieltä mennä suoraan kehään millään pelkällä kuntonyrkkeilytaustalla. On aivan eri asia otteleminen kun välineiden hakkaaminen salilla musiikin tahdissa.

Ikävä kyllä aina silloin tällöin näkee kehessä aivan väärään paikkaan eksyneitä henkilöitä, en ymmärrä miksi edes valmentajat päästävät semmoisia naruneliön sisään ehdoin tahdoin hakattavaksi.

Itsekkin olen törmännyt näihin treenaajiin jotka ovat heti kärkeen tahtomassa kehään ja sparramaan, sitten kun heidän kanssa on sparrannut rennosti edes muutaman erän on mieli usein muuttunut. Tosin kyllähän aina mukaan mahtuu totaalisia luupäitä, jotka eivät ole moksiskaan oike mistään ja homma menee helposti tappeluksi kun muuta ei osata. Kovia ovat tappelemaan mutta nyrkkeilykehä on väärä paikka mielestäni heille :)

Itse tiedän myös muutaman lahjakkaan henkilön treeni ja mahdollisen kilpauran loppumisen, syynä juurikin tämä että laitetaan (/halutaan, koska luullaan olevan parempia ja kokeneempia mitä oikeasti ollaan) kehään liian aikaisin. Eikä se ole myöskään vastustajasta mitenkää kivaa jos kehään joku tulee tappelemaan, ei ottelemaan. Tappeleminen ja yhteenpäähän lyönti ei ole mitenkään motivoivaa...

Joten pidetäänhän ne jalat maassa ja muistetaan realiteetit.

En kyllä tajua miks joku edes vaivautuu vastaamaan tommosen trollin provoihin! Jättäkää sen kommentit ihan omiin oloihin ni eiköhän se katoa kohta..

Heitetään vähän aiheesta tai sen ohi.
On noita itekseen treenanneita(oikeastaan ei seurassa treenanneita) tyyppejä tullut välillä vastaan kehässä.
9/10 on melko paskoja kehässä, pelkää kun saa osuman, mutta niitä luonnonlahjakkuuksia on jotka panevat kovaa vastaan löytyy.
Toki niitä tappelijoita on, ottaa mieluummin kunnolla iskua kun ottaa kevyemmin.
Lahjakkuuksista yks kaveri, joka osasi lyödä oikein/lujaa ilman että kukaan häntä oli neuvonut, ja iskut lujia.
Tyyppi tämmönen itekseen treenaillut/kavereiden kanssa ja hyväkuntonen.
Joskus kun nyrkkeilin vitutti ottaa kun itse sparrannut monta vuotta, ja tää kaveri pystyy ottaa melkein tasasta matsia mun että kilpatyyppien kanssa.
Kevyesti otellessa huonompi, kovaa ottaessa taso hänellä nousi(adrenaliini?).
Ois hänet voinut laitaa normaali nyrkkeilymatseihin, ehkä pistehäviö, mutta en usko että ois paljoa hävennyt kokeneempia.
Noita on harvassa, en ole ketään vastaavaa tavannut

Suositut

Back
Ylös Bottom