Nyrkkeily/kipeät kyynärpää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja osku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kellään kokemuksia kyseisestä ongelmasta eli ohi menevät suorat esim varjonyrkkeilyssä alkavat tuntua kyynärpäissä?onkohan se pysyvä vai tilapäinen vamma?

Palloa hakatessa vihlasee välillä vasenta kyynärpäätä. Onneksi ei ole ollut muuta vaivaa. Tota tapahtuu vaan, jos kontrolli katoaa lyönnistä lopussa tai lyö ns. tyhjää......... Kyynärpää pääsee kai yliojentumaan??

osku sanoi:
Onko kellään kokemuksia kyseisestä ongelmasta eli ohi menevät suorat esim varjonyrkkeilyssä alkavat tuntua kyynärpäissä?onkohan se pysyvä vai tilapäinen vamma?

Jos tyhjää hakkaat, niin muistathan pitää kontrollin sen verran, että et lyö kyynärpäätäsi ihan suoraksi. "Liian rennosti" loppuun asti lyödessä saa varmasti kyynärpään kipeäksi.

TJJ sanoi:
Jos tyhjää hakkaat, niin muistathan pitää kontrollin sen verran, että et lyö kyynärpäätäsi ihan suoraksi. "Liian rennosti" loppuun asti lyödessä saa varmasti kyynärpään kipeäksi.

Pystyykö noin muka sitten lyömään yhtä kovaa/nopeasti?Olen siis harrastanut nyrkkeilyä ala-asteelta saakka,tosin taukoja on ollut,ja nämä ongelmat alkoivat vasta nyt.

Itselläni kanssa tuo kyynerpää vaivaa. Aina välillä tulee kipeäksi.

osku sanoi:
Pystyykö noin muka sitten lyömään yhtä kovaa/nopeasti?Olen siis harrastanut nyrkkeilyä ala-asteelta saakka,tosin taukoja on ollut,ja nämä ongelmat alkoivat vasta nyt.

Pystyy ainakin lähes. Rennolla kädellähän sitä lyödään, mutta pysäytä se lyönti ennen kuin kyynärpää loksahtaa ihan loppuun asti auki. Ei tarkoita sitä, että kättä jännitetään koko matka, eikä sitä, että käsi jää reilusti koukkuun. Vaan sitä, että ihan loppuun pysäytät sen ennen kuin kyynärpää on ihan "lukko"suorassa. Kokeile ainakin, jos auttais..

Joskus kehässä, kun on lyönyt ohi niin kyynärpää on ottanut damagea mutta ei muuten, ei edes varjossa.
Olettaisin, että treenaamisen myötä tuollainen vaiva menee ohi.
Jostain olin lukevinani, että hauiksen tehtävä on pysäyttää nyrkki ajoissa ja, jos hauis on huonossa kunnossa niin silloin sitä lyö helposti yli...tiedä sitten...

Cthulhu sanoi:
Jostain olin lukevinani, että hauiksen tehtävä on pysäyttää nyrkki ajoissa ja, jos hauis on huonossa kunnossa niin silloin sitä lyö helposti yli...tiedä sitten...

Kai se on ihan mahdollista joillakin... nivelten taipuvuus kuitenkin vaihtelee yksilöllisesti, esim ylitaipuvia ei hauiksella taideta pysäyttää tai sit pitää vaan pumpata hauis helvetin paljon isommaksi... :D

Kyllähän se periaatteessa on hauiksen tehtävä se yliojennus estää (ja muiden kyynärpään koukistajien). Mutta ainakin minä saan kyynärpääni kipeäksi ja paukkumaan väärällä lyöntitekniikalla tai vain ojentamalla käden riittävän tarmokkaasti/nopeasti.

Jatkuva yliojentaminen nivelelle aiheuttaa noita kipuja eli lyöntitekniikka kondikseen siltä osin.
Samoin potkuissa esim. normaali kiertopotku "tappaa" polven, jos sitä potkua ei kontrolloida siellä lopussa ja annetaan polven yliojentua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Välinetreeneissä, tässä tapauksessa pistareiden pitäjä on tärkeässä roolissa. Eli pitäjän tulee laittaa riittävästi vastaan, muuten kyynärpäät sanovat sopimuksen kyllä irti pidemmän päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom