Nyrkkeily ja siitä nenälle koituvat vauriot.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisin kiinnostunut aloittamaan nyrkkeilyn, mutta siitä nenälle koituvat vahingot hieman arveluttavat. Pakkohan ei ole tosin kilpailla tai sparrata kovaa, mutta olisi tietysti kiva kehittyä mahdollisimman hyväksi lyöjäksi. Oma nenäni on aika hyvinmuodostunut ja sen lyttyyn meneminen pelottaa. Kysymys kuuluu: kuinka paljon murtumia/vaurioita nenään tulee nyrkkeilyä harrastettaessa.

-Ronin- sanoi:
Jos tosissas ton postasit niin mee kuntonyrkkeilyyn. Ei nyrkkeilijä oo nätti poika.

juu, ei tosiaan kannata mennä jos nenän hajoaminen pelottaa. itsellä on jouduttu nenän väliseinää suoristamaan, kun ei meinannut ilma kulkea sieltä enää kunnolla (ts. nenä tykännyt vähän huonoa osumasta).

Nyrkkeilyä en tosin enää harrasta, mutta tulee niitä osumia missä tahansa kontaktilajissa, ennemmin tai myöhemmin, melkein kaikille, joten kannattaa miettiä kaksi kertaa, ennenkuin aloittaa, jos naamansa puolesta pelkää ;)

Itelle ei sattunut mitään kummempia vaikka välillä oli kanveesiin meno lähellä ;)
Ainut mikä itteeni suorastaan vitutti kun miula oli niin herkkä nenä nii ei tarvinnu kun tulla pieni napsu nekkuun niin jo tuli litra verta :D

levytanko sanoi:
Olisin kiinnostunut aloittamaan nyrkkeilyn, mutta siitä nenälle koituvat vahingot hieman arveluttavat. Pakkohan ei ole tosin kilpailla tai sparrata kovaa, mutta olisi tietysti kiva kehittyä mahdollisimman hyväksi lyöjäksi. Oma nenäni on aika hyvinmuodostunut ja sen lyttyyn meneminen pelottaa. Kysymys kuuluu: kuinka paljon murtumia/vaurioita nenään tulee nyrkkeilyä harrastettaessa.

Sparraa "umpikypärällä" ja 16 oz. hanskoilla, niin pysyy nenu pystyssä.

Eihän sitä sparratessa pitäisi edes nenään tähdätä, vaan otsaan, tai ainakin mulle on kb-reeneissä sanottu. Vetäjien taholta. Toki on vaikea välttää osumasta nenään siinä huiskiessa.

Hassua.... Jos sprratessa lyö satoja/tuhansia iskuja otsaan niin ne voi olla vaikeeta iskeä sinne leukaan tositilanteessa. Minä ainakin haluan lyödä sparrissakin leukaan, mutta harvoin osun edes päähän....

JP Fux sanoi:
Itelle ei sattunut mitään kummempia vaikka välillä oli kanveesiin meno lähellä ;)
Ainut mikä itteeni suorastaan vitutti kun miula oli niin herkkä nenä nii ei tarvinnu kun tulla pieni napsu nekkuun niin jo tuli litra verta :D

Minullakin oli noin. Sitten se vaiva kuin itsestään parani, vissiin nekku sopeutui osumien määrään. :hyper: :lol2:

Eli on nenään osuttu ja kovaakin välillä, mutta isompaa murtumaa tai muuta ei ole tullut. Ihan normaalin näköinen nenä on. Vähän ihmettelen että joku miespuolinen oikeasti pelkää tämmöstä..

Mullakin lohkes kynsi kerran potkunyrkkeilyssä kerran. Oon kyllä katunut sitä että sen alotin, oli tuo sen verran traumaattista.
[/provo]

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
anticube sanoi:
Minullakin oli noin. Sitten se vaiva kuin itsestään parani, vissiin nekku sopeutui osumien määrään. :hyper: :lol2:
Miun piti ihan käydä polttamassa nenästä verisuoni ja sekin piti tehä yksityisellä lääkärillä kun ei terveyskeskuksessa voineet polttaa. Ja se homma kesti n.5min ja
lääkäri velotti 50€ :itku:

mulla nenän toinen seinämä meni vähän sisäänpäin, kun ekan kerran otin matsia. About kuukauden olin treenannut. Kova halu oli kokeilla kehässä..

ainoa haitta tossa nenässä on se, että menee tosi helposti tukkoon esim pienen nuhan kanssa

jos olisi ollut joskus viisas, olis mennyt lääkäriin suoristamaan sen

Nenän rakenne vaikuttaa jossain määrin sen herkkyyteen mennä vinoon/lyttyyn. Osalla on jo alun alkaen sellainen "kuminenä", että sen saa painettua alun alkaenkin kohtuullisen lyttyyn.

Itselläni nenä murtui ottelussa, tosin kaverin puskusta kylläkin. Murtumaa en kyllä itse edes huomannut, vaan noin puolen vuoden jälkeen lääkärintarkastuksessa todettiin kyseinen vamma.

Eipä tuosta kummempaa ongelmaa ole. Toinen puoli menee hiukan helpommin tukkoon, ja onhan se nassu hiukan elämää nähneen näköinen, mutta sehän on vaan plussaa.

Entäpä hampaat? Itseäni kiinnostaisi nyrkkeily, mutta mua ei todellakaan huvita ruveta uudestaan oikomaan hampaita, kun oon kohta kerta saanut ne suoraksi.

Hammas-suojat suojaa vissiin suhteellisen hyvin.. Ei ole kokemusta noista muuten kuin jääkiekon puolesta. :D

Laittakaa joku kuva Jerome LeBannerin nenästä. :)

burdock sanoi:
Entäpä hampaat? Itseäni kiinnostaisi nyrkkeily, mutta mua ei todellakaan huvita ruveta uudestaan oikomaan hampaita, kun oon kohta kerta saanut ne suoraksi.

Ei muuta kuin leuka rintaan, hampaat tiukasti yhteen hammassuojien niitä suojatessa. Eipä siihen muuta sitten voikaan, paitsi pyytää kaveria olemaan lyömättä täysillä.

Zekatkaa, yksi idoleistani: Oscar De La Hoya (taitaa olla vaimonkin idoli :itku: ). Vaikka mies on nyrkkeillyt koko ikänsä ja ollut huipulla vuosikausia, niin nenä ei paha. Kaverilla mahtava pelisilmä, osaa väistää, ei ota koppeja --> nenä ei mee lyttyyn.

Liitteet

• delahoya_bk_50.webp
    delahoya_bk_50.webp
    19,6 KB · Katsottu: 827

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom