Nyrkkeiljät kysymys!rystysvamma

Löin oikean käden rystysen mustaksi (pikkurillin rystynen) ja on vielä turvonnut, niin miten kuuluu treenata,
pitääkö olla kokonaan käyttämättä kättä treenatessa? vai voiko siinä olla tulehdus kun on turvonnut?
enää se ei ole musta ja 5 pvä nyt siitä kun mustui.
Voiko siihen sitoa vaikka jonkin pehmusteen treenien ajaksi?

En kyllä löisi sillä mihinkään ennen kuin parantunut täysin ja kivuton. Rystysvammat on ilkeitä kun ne saattaa kestää tosi kauankin ja olla oireettomia kunnes lyöt sen 1 sikun ja sit ollaan taas monta kuukautta yksikätisenä.
Vaikee netin välityksellä sanoa, siellä voi olla tulehdus tai vaikka murtuma.

Mä olen miettinyt,että miksi nyrkkeilyssä ei ole mukana budolajeista tuttua Makiwara eli kovettamis harjoittelua?Vois tehdä ihan hyvää vähän kovettaa paikkoja.Vai onko lajimustasukkaisuus syynä siihen ettei voida omaksua muista lajeista hyväksi havaittuja keinoja?Pelkkä säkin hakkaaminen ja pistareihin mätkiminen ei nähdäkseni riitä.Itsekin joskus pikkurillinrystysen murtanut lyödessä.Tarpeeksi kun Makiwaraa mättää paljaalla nyrkillä tulee myös lyötyä oikealla kohdalla nyrkkiä.Tällänen ajatus syntyi,kun aikanaan kuulin Heleniuksen lukuisista käsivammoista.

Mä olen miettinyt,että miksi nyrkkeilyssä ei ole mukana budolajeista tuttua Makiwara eli kovettamis harjoittelua?Vois tehdä ihan hyvää vähän kovettaa paikkoja.Vai onko lajimustasukkaisuus syynä siihen ettei voida omaksua muista lajeista hyväksi havaittuja keinoja?Pelkkä säkin hakkaaminen ja pistareihin mätkiminen ei nähdäkseni riitä.Itsekin joskus pikkurillinrystysen murtanut lyödessä.Tarpeeksi kun Makiwaraa mättää paljaalla nyrkillä tulee myös lyötyä oikealla kohdalla nyrkkiä.Tällänen ajatus syntyi,kun aikanaan kuulin Heleniuksen lukuisista käsivammoista.

Mä taas väitän ettei rystysiä pysty kovettamaan ja ilman siteitä lyöminen on puhdasta hulluutta varsinkin kilpaurheilussa jossa 3-12kk vammat saattavat lopettaa koko uran.. Yksi isoimmista syistä miksi nyrkkeiliojän rystyset tuppaa hajoamaan on puhtaasti se että nyrkkeilijä lyö NIIN paljon kovempaa kuin budoukot.. Joka taas johtuu siitä että nyrkkeilijä harjoittelee lyömistä koko ajan kun taas budolajeissa lyöminen on pieni sivuseikka.

TV: Monikerta rystysvammainen joka on budolajien puolella tehnyt paljonkin kovettamisharjoituksia rystysille-.

Kiitos vastauksista!
Täytynee koittaa parannella vielä siis.
Joskus ennenkin olen pamauttanut oikean rystysiä mustaksi,
muttei ne ole tällälailla lähteneet turpoamaan.
Nyt kyllä hiukan laskenut,jospa ensviikolla jo kunnossa =)
Ja aika isonnäkönen toisen käden rystyseen verrattuna toi nyt on..
Jurppii nää treenitauot juuri oli 3 viikkoa flunssa/taukoa,
sitä ennen kuukausi kyynärpää oikkuilun takia taukoa,
ja nyt katutappelussa yksi pieni rystynen..
tosin nyt tehhään sit kaikkee paitsi nyrkkeilyä!!=)

jeba jee.. Kannattaa ne katutappelut jättää väliin ;) Niissä kun ei oikein voittajia tunneta ja saattapi olla ettet tarvi sitten jatkossa tapellakkaan muualla..
Ja kyllä suosittelen nyrkkeilemään yksikätisenä ton paranemisajan tekee ihmeitä kun jonkun aikaa vetää ykskätisenä.

Kyllä se nyt vaan on niin että USEIMMAT nyrkkeilijät vaan lyö kertakaikkiaan paljon enemmän ja kovemmin, kuin budokat. Siitä myös käsivammat. Harjoitteluun kun sotkisi vielä Makiwarat sun muut, niin ei se käsi kestäisi sitten sitäkään.

edit: niinkuin Vensku123 tuossa jo sanoikin...

Back
Ylös Bottom