Nyrkkeilijän jalkareeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi.

On tässä jo jonkin aikaa mietityttänyt juoksuharjoittelun sopivuus nyrkkeilyyni. Olisko parempi korvata juokseminen hyppynaru harjoittelulla ja kyykkyliikkeellä? Juoksemisen voisi sitten vaikka vähentää yhteen kevyeen lenkkiin per viikko. Vähän riippuu tietenkin tyylistäkin. Itse kun olen vähän lyhyt painoisekseni niin tulee paljon väisteltyä alaspäin tai etuviistoihin, josta sitten ponnistan lyöntiin voimaa. Vähän samaan tapaan kuin Joe Frazier tai Mike Tyson usein tekivät. Monet nyrkkeilijäthän on juossut aamulenkkejä ties kuinka kauan, mutta mielestäni harjoittelun vaihtaminen parantaisi harjoittelun lajinomaisuuttakin.

Moi.

On tässä jo jonkin aikaa mietityttänyt juoksuharjoittelun sopivuus nyrkkeilyyni. Olisko parempi korvata juokseminen hyppynaru harjoittelulla ja kyykkyliikkeellä? Juoksemisen voisi sitten vaikka vähentää yhteen kevyeen lenkkiin per viikko. Vähän riippuu tietenkin tyylistäkin. Itse kun olen vähän lyhyt painoisekseni niin tulee paljon väisteltyä alaspäin tai etuviistoihin, josta sitten ponnistan lyöntiin voimaa. Vähän samaan tapaan kuin Joe Frazier tai Mike Tyson usein tekivät. Monet nyrkkeilijäthän on juossut aamulenkkejä ties kuinka kauan, mutta mielestäni harjoittelun vaihtaminen parantaisi harjoittelun lajinomaisuuttakin.

Juoksu on osa peruskuntoa ja kaikki juoksee. Parantaa kimmosuutta yms. Narun hyppely on myös yks osa reeniä ja itse hyppelen monesti alkuun narua 15minuuttia tai lopuksi..

Lisäksi mitä kannattaa tehdä on erilaiset hyppysetit.
esim. polvet rintaan puolelta toiselle hypyt ja kantapäät perseeseen. esim 3x20 jokaista putkeen ja välillä tekee räjähtäviä hyppyjä jonkin korokkeen päälle.

Jotain allaolevan kaltaista on ollut mielessä.

Kyykkyliikkeen nousujohteisuus
1. harjoitus porraskävelyä ensin hitaammin ja ajan kuluessa lisätä nopeutta tai lisäten porraskorkeutta
2. harjoitus normaalia kyykky-liikettä
3. harjoitus pistoolikyykky

Kun alkaa tuntumaan liian helpolta voi ottaa käyttöön lisäpainoja.

Naruhyppelyn nousujohteisuus
1. käyttäen molempia jalkoja
2. yhden jalan varassa hyppiminen
3. yhden jalan varassa hyppiminen lisäpainojen kanssa

Juoksu on osa peruskuntoa ja kaikki juoksee. Parantaa kimmosuutta yms. Narun hyppely on myös yks osa reeniä ja itse hyppelen monesti alkuun narua 15minuuttia tai lopuksi..

Lisäksi mitä kannattaa tehdä on erilaiset hyppysetit.
esim. polvet rintaan puolelta toiselle hypyt ja kantapäät perseeseen. esim 3x20 jokaista putkeen ja välillä tekee räjähtäviä hyppyjä jonkin korokkeen päälle.

Kyllä kimmoisuutta saadaan naruhypystäkin, kuten myös isosta osasta lajiharjoittelua. Noi räjähtävyys harjoitukset on kyllä tärkeitä tiettyyn aikaan harjoittelukaudesta.

Ei tosta naruhyppelystä kyllä kannata mitään jalkatreeniä tehdä.. itsehän hypin millon mitenkin että aika kuluu paremmin..

Juoksu on kyllä semmonen mistä en tinkis. Sillä on hyvä rakentaa peruskunto ja erilaiset vedot myös hyödyllisiä.

Niinkun sanoin niin noista hypyistä saat parhaan hyödyn mikäli päätavote on nyrkkeilyssä. Erilaisia variaatioita on paljon ja välillä voit hapottaa ja välillä teräviä hyppyjä boxin päälle. Eräs sensei sanoi tehneensä hyppysarjat joka aamu lenkin päätteeksi. Ei tässä kannata mitään ihmeellisyyksiä lähteä hakemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom