Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Mitkä nuuskamerkit on laadullisesti parhaita, itsellä ei juuri mitään kokemusta vielä ole ainoastaa muutaman kerran olen kokeillut, ihan hyvin tuntuu toimivan tupakan korvikkeena nyt vaan pitäis hankkia jokinlainen varasto kotiin mutta ensin pitäis löytää ne laadullisesti parhaat joita ostaa.

Nuuskassa maku ja laatu on synonyymeja, eli ihmiset tykkää et mikä omaan suuhun maistuu parhaalta on myös laadukkainta. Jos ns makunuuskat (tyyliin wisky, laku, anis jne) jättää pois niin suurimmat erot tulee bergamontin (sama sitruskasvi jolla useat teet, esim. earl gray maustetaan) ja suolan määrästä.Ainakin snusworldwidestä voi tilata yksittäisiä purkkeja samaan hintaan kuin tukin. Tilaa yks Grov, Tre Ankare, Ettan, General, Onyx, LD, Lucky Strike ja Retro niin oot jo aika hyvin kartalla mikä natsaa omaan makuaistiin parhaiten.

Mä oon maistanu varmaan kolmeakymmentä nuuskaa ja ainoat joista en tykännyt yhtään (meni roskiin) oli semmonen kuin Nick and Johnny ja Philip Morris 1847. Mut joku toinen taas voi olla sitä mieltä et noi on tosi hyviä.

- itse tykkäsin voimakassuolaisista aidon tupakan makuisista nuuskista.

Ainakin snusworldwidestä voi tilata yksittäisiä purkkeja samaan hintaan kuin tukin. Tilaa yks Grov, Tre Ankare, Ettan, General, Onyx, LD, Lucky Strike ja Retro niin oot jo aika hyvin kartalla mikä natsaa omaan makuaistiin parhaiten.

Mä oon maistanu varmaan kolmeakymmentä nuuskaa ja ainoat joista en tykännyt yhtään (meni roskiin) oli semmonen kuin Nick and Johnny ja Philip Morris 1847. Mut joku toinen taas voi olla sitä mieltä et noi on tosi hyviä.

- itse tykkäsin voimakassuolaisista aidon tupakan makuisista nuuskista.
Piene erän kokeiltavaksi tilasinkin jo tuolta mainitsemastasi liikkeestä satsissa oli ainoastaan 4 eri merkkiä Ettan General Catch ja Jakobssons, Catch Eucalyptus kirvelee hetken maku nyt ei niin hirveesti iske, Catch piparmintulla maustettu mini ei maultaan juuri sen ihmeellisempää pieni kiva pussukka huulessa mutta potku ei ihan riitä, muita en vielä ole ehtinyt kokeilla. Lähiaikoina olis tarkotus kävästä itse hakemassa muutaman kuukauden tarpeet siinämielessä kyselen näistä ettei ihan roskaa ostaisi, vaikuttais ettei nämä maustetut oikein iske ehkä ne tupanmakuiset voi olla sopivempia.

Noni, vihdoin ilmestyi luotettava tutkimus nuuskasta. Lehdissähä noita on lukuisia nähny, mutta lähteet useesti ollu puutteellisia. Joskohan kukkahattutädit alkais pikkuhiljaa jo silmiään availeen :rolleyes:

Ja asiaan, muutama tunti sitte saatu 3 tornia löysää :rock:

Jos joku niitä hintoja välttämättä haluaa tietää, niin ainakin perusmerkit Grov, General ja Ettan oli 29e siljalla.

Rahat lopussa, en saanut pussinuuskaa joten torni löysää. Mistä halvalla tykki? Apteekin ruiskulla? Pitääkö selitellä jotain etta antaa kissalle peräruiskeen... Miten tuota kannattaa modata? Ja minkä kokoista kannattaa pyytää?

Omasta mielestäni ruisku tulee olla 2ml ja se tulee valmistaa seuraavasti: vedetään mäntä ulos, otetaan leegolaatikosta (nuorempana omasta, nykyisin muksujen leegoista) 2 kpl pieniä kumipyöriä vanteiltaan, huomio että sisähalkaisija sopii männän päälle. Asenna ne männän päälle ja työnnä takaisin ruiskuun. ota ihan oikeasti terävä veitsi, mielellään pakasta vedetty mattopuukonterä jolla lähdet varovasti viiltämään samalla hitaasti pyöritellen ruiskua, että saat pikkuhiljaa leikattua ruiskun poikki (älä hätäile, äläkä PAINA!, painaminen aiheuttaa ruiskun litistymisen joka antaa alun hiushalkeamille joista se sitten pituussuunnassa myöhemmin halkeaa.) Leikkauskohta on siis 0,5 - 1mm edempänä kuin männän pää sisälle painettuna ylettää, tarkoitus olisi että mäntä ei ikinä pääsisi tulemaan ulos, koska se aiheuttaa vaurioita tiivisteosaan ja aiheuttaa kusemista. Paras ruisku on tosiaan se ilman kumitiivistettä oleva versio.

Jos joku niitä hintoja välttämättä haluaa tietää, niin ainakin perusmerkit Grov, General ja Ettan oli 29e siljalla.

Tarkennetaan tätä vielä:

Silja Symphony, seilaa Helsinki-Tukholma väliä, myy nuuskaa aina kun taxfree on auki. Tällä hetkellä tarjous koskee Ettania ja on muotoa "osta viisi, makse neljä."

Purumuodossa löytyy vain perusmerkit eli Ettan, General, Grov ja Göteborg´s Rape. Pussimuodossa laajempi valikoima. Hinnat pääsääntöisesti 29 euroa per torni (304.50 ruotsin kruunua).

Tiedon ajankohtaisuudesta sen verran, että myös wlan löytyy nykyään.

Tervehdys kaikille. Piti tehdä tili tänne, että pääsee kyseleen, mitä nuuskia nykyään saa laivalta:D

No ei vaan, asiaan:

Olis tarkoitus lähteä emännän kans ens viikonloppuna laivalle, Viking Isabella, ja laitoin Vikingille postia että mihin aikaan saa nuuskaa ja paljonko saa ostaa. Tuli vastaus, että ostorajoitus on yksi torni! Siis mitä helevettiä!? Onko tuontimäärät tosiaan laskenu noin pirusti vai mistä on kyse?

Joo, eli siis olen laivalle huomenna menossa (Silja Symphony), ja haluaisin tietää, että jos ostan yhde tornin nuuskaa niin joutuuko menemään jonkun tullin läpi vai mitenkä se menee? En ole ennen laivalla ollut ja siksi vähän epäselvää..

Olis tarkoitus lähteä emännän kans ens viikonloppuna laivalle, Viking Isabella, ja laitoin Vikingille postia että mihin aikaan saa nuuskaa ja paljonko saa ostaa. Tuli vastaus, että ostorajoitus on yksi torni! Siis mitä helevettiä!? Onko tuontimäärät tosiaan laskenu noin pirusti vai mistä on kyse?

Itse olin vkloppuna Vikingin Isabellalla, reittimatka Turku-Tukholma. Nuuskan myyntiajat tais olla 06.30-07.30 ja 10.30-13.00, tai jotain sinne päin. Kuitenkin silleen että Ruotsin vesillä kun laiva on, ja tax-free on auki niin sillon saa ostettua nuuskaa.

Myyntirajoitukset reittimatkalla oli niin, että 5 tornia/henkilö Ruotsin suuntaan, 3 tornia/henkilö Suomeen päin. Suomen päässä maihin saa tuoda kuitenkin vain 3 tornia/henkilö, jos taas oikein muistan. :)

Toisaalta nuo myyntirajoitukset on vähän niin ja näin, ei meillä ainakaan kaverin kanssa mihinkään merkattu montako tornia ollaan ostettu, varsinkin Ruotsin suuntaan mentäessä. 3 tornia/hlö Suomen suuntaan on myös hieman omituinen koska kuitenkin samat tarjoukset (5 tornia neljän hinnalla) ovat voimassa myös silloin. Suomeenkin päin sai ostettua sen 5 tornia, mutta silloin myyjä merkkasi hyttikorttiin että kiintiö on täynnä tältä matkalta.

Suomen Tullissa sitten eri asia, jos joutuu näyttämään reppua ja siellä onkin hirmu kasa torneja niin varmaan niistä ylimääräisen osan joutuu jättämään tulliin.

Itse olin vkloppuna Vikingin Isabellalla, reittimatka Turku-Tukholma. Nuuskan myyntiajat tais olla 06.30-07.30 ja 10.30-13.00, tai jotain sinne päin. Kuitenkin silleen että Ruotsin vesillä kun laiva on, ja tax-free on auki niin sillon saa ostettua nuuskaa.

Myyntirajoitukset reittimatkalla oli niin, että 5 tornia/henkilö Ruotsin suuntaan, 3 tornia/henkilö Suomeen päin. Suomen päässä maihin saa tuoda kuitenkin vain 3 tornia/henkilö, jos taas oikein muistan. :)

Toisaalta nuo myyntirajoitukset on vähän niin ja näin, ei meillä ainakaan kaverin kanssa mihinkään merkattu montako tornia ollaan ostettu, varsinkin Ruotsin suuntaan mentäessä. 3 tornia/hlö Suomen suuntaan on myös hieman omituinen koska kuitenkin samat tarjoukset (5 tornia neljän hinnalla) ovat voimassa myös silloin. Suomeenkin päin sai ostettua sen 5 tornia, mutta silloin myyjä merkkasi hyttikorttiin että kiintiö on täynnä tältä matkalta.

Suomen Tullissa sitten eri asia, jos joutuu näyttämään reppua ja siellä onkin hirmu kasa torneja niin varmaan niistä ylimääräisen osan joutuu jättämään tulliin.

Suurkiitos vastauksestasi :worship:. Ajattelin kanssa, ettei se yhden tornin rajoitus voi pitää paikkaansa, tai ainakin toivoin ettei pitäisi :). Tarvii varmaan pistää vielä tulliin postia, ja kysäistä, mikä se sallittu määrä on. Tai sitten vaan koettaa onneaan...

Ei joudu jättämään mitään. Tullissa jos jäät kiinni siitä, että oot yrittänyt tuoda maihin verovapaasti nuuskaa tai mitä tahansa yli sallitun verovapaan tuonnin määrän, joudut maksamaan ylimääräsestä verot. Ehkäpä jonkun sakonkin voi joutua maksamaan jos on huono tuuri. Tästä en kuitenkaan ole ihan varma. Kaikki tuliaiset saa kuitenkin mukaan kun tarpeeksi lyö pätäkkää tiskiin. Tosin eipä ole ketään kiinnostanut koskaan kuinka monta nuuskatornia mulla on ollut repussa/laukussa laivasta ulos astuessa. Lähinnä enempi kiinni siitä kuinka paljon ne suostuu laivan taxfreessa myymään. Tosin sekään ei ole yleensä este. Vaikka ne merkkailisi siihen hyttikorttiin jotain, että kiintiö olisi täynnä niin aina löytyy joku kaveri joka ei mustan mullan päälle ymmärrä ja sen hyttikortilla voi hakea lisää. :D

Aikanaan Hyvät, pahat ja rumat-televisio-ohjelmassa Rantalainen ja Sarasvuo sanoivat palaute-osiossa useimpiin kysymyksiin ja palautteisiin, että katsokaa näitä ohjelmia. Samalla meiningillä voisi sanoa, että lukekaa niitä edellisiä viestejä.

"EU:n ulkopuolelta saapuessasi saat tuoda vain rajoitetusti Suomeen tullitta ja veroitta alkoholijuomia ja tupakkatuotteita omaan tai perheesi käyttöön tai lahjaksi.
Määrällisesti rajoitettujen tuotteiden lisäksi lento- ja meriliikenteen matkustaja saa tuoda muita tuotteita tullitta ja veroitta enintään 430 euron arvosta. Muun liikenteen matkustajille enimmäisraja on 300 euroa. Tämä 300 euroa on raja myös silloin, kun matkustaja saapuu Suomeen huvikäytössä olevalla ilma- tai vesialuksella."

-Tulli.fi

Omaan käyttöön saat siis tuoda 430 euron edestä, mutta tuohon summaan lasketaan sitten myös karkit, kaljat ja vaikka dvd-elokuvat, jotka laivalta ostat. Tulliin ei mitään tarvitse jättää, vaan arvan osuessa kohdalle tulee suorittaa mahdolliset valmiste- ja tupakkaverot.
Myös "omaan käyttöön"-termi aiheuttaa joillekin ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Se on helpompi ymmärtää, jos vaihdat nuuskan tilalle karkkipussin: voit antaa kavereillesi, mutta jos myyt tai aikeesi on myydä, niin väärin menee.

Viking Linellä ainakin Helsinki-Tukholma-reitillä on ollut aiemmin käytössä viiden tornin rajoitus, josta olen itse käynyt keskustelua aika monen myyjän kanssa siellä. Lopputuloksena keskusteluille voisin sanoa, että mitään aihetta eteenpäin vievää argumenttia tai järkevää faktaa, mihin tuo rajoitus perustuu, niin minulle ei ole tarjottu, vaikka olen tarjonnut mahdollisuutta toimittaa vastauksen jälkikäteen minulle. Eli lyhyesti: he myyvät viisi tornia per asiakas, eikä asiakas sille mitään voi.

Viime aikoina olenkin seilannut enempi sen takia valkoisilla laivoilla eli Siljalla. Heillä käytäntö on parempi itselleni: Serenade myy Ruotsin aluevesillä ja Symphony aina kun taxfree on auki.

No joo. Itsellä myös risteily edessä ja tiedustelin, että kuinka monta tornia saa tuoda. Vastaus kuului, että yhden tornin???? Onkos kukaan nyt viime aikoina seilannut viikkarilla ja ollut nuuskaostoksilla? Onko siellä tosiaan tuo yhden tornin rajoitus?

No joo. Itsellä myös risteily edessä ja tiedustelin, että kuinka monta tornia saa tuoda. Vastaus kuului, että yhden tornin???? Onkos kukaan nyt viime aikoina seilannut viikkarilla ja ollut nuuskaostoksilla? Onko siellä tosiaan tuo yhden tornin rajoitus?

Ei ole. Kävin siellä vähä yli kuukausi sitten ja aamulla myivät 5 tornia illalla 3.

Kysäisin Tullista tuota tuontijuttua ja tällainen vastaus tuli:

Hei.
EU:n alueella matkustaessasi saat tuoda Suomeen polttoaineita lukuunottamatta rajoituksetta toisesta EU-maasta hankkimiasi tuotteita omaan käyttöösi. Tuotteiden on kuitenkin oltava mukanasi samassa kulkuneuvossa, jolla itsekin saavut Suomeen. Otathan huomioon, että Ahvenanmaa ja Kanariansaaret rinnastetaan EU:n ulkopuolisiin maihin.

Eli Ruotsista verollisena ostettua nuuskaa voit tuoda omaan käyttöösi. Tällöin määrää arvioitaessa kiinnitetään huomiota säilyvyyteen, tuonnin toistuvuuteen sekä muihin asiaan vaikuttavvin seikkoihin. Tuonti ei saa
osoittaa myöskään kaupallista luonnetta. Eli mitään tarkkaa
määrää en osaa sanoa vaan sen ratkaisee tulliviranomainen satamassa.

Tuo tuonnin toistuvuus ei ainakaan itselläni ole mikään ongelma, edellisen kerran kävin laivalla jotain 7 vuotta sitten:).

Tossahan just lukee, että Ruotsista verollisena ostettua nuuskaa. Sitä saa tuoda omaan käyttöön niin paljon kuin huvittaa. Eri asia sitten laivalta ostettu verovapaa nuuska. Siinä se raja on 430 euroa. Voisi ihmiset alkaa jo pikkuhiljaa sisäistämään näitä asioita niin ei tarvitsisi kysellä itsestäänselvyyksiä tässäkään ketjussa joka sivulla.

Voisi ihmiset alkaa jo pikkuhiljaa sisäistämään näitä asioita niin ei tarvitsisi kysellä itsestäänselvyyksiä tässäkään ketjussa joka sivulla.
Mielestäni en kyllä kysynyt mitään...ja jos jokin asia on sinulle itsestäänselvää ei se välttämättä ole muille. Pyydän toki mitä nöyrimmin anteeksi jos olen aiheuttanut mielipahaa, won't happen again :worship:

Back
Ylös Bottom