Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

On se hienoa nyt kun on metallinen tykki, apteekki tykin sijaan. Pakkohan sellanen oli ostaa ku kaveri halvalla myi, omatekoinen tietysti.

Verovapaan tuonnin raja on Omalla veneellä / omalla autolla käydessä 300 e, lento ja laivamatkoilla 430e. Säästäkää kuitit rahanvaihdosta ja nuuskakaupasta, sikäli tuotte paljon esim. venäjältä, sillä niillä voi todistaa tullille että hinta on alle sen 300e.

Toisekseen: tosi jännä juttu että itse en muista millonkaan nuuskaa nähneeni suomessa, vaikka olin 10 vuotias jo, kun myynti loppui. ehkä sitä sitte ei meilläpäin ollut myynnissä. Oma eka kokeilu tuli sitte isojen poikien tarjoamana, liian nuorena;)

Lös snusin hylkäsin jo aikoja sitten ja tällä hetkellä pussinuuskasuosikkeja on oikeastaan kaksi:
Retro
General Onyx

Onyxista mainittakoon, että ei voi puhua edes samana päivänä muiden merkin pussinuuskien kohdalla. Etenkin White Portion on toisiksi surkeinta nuuskaa (heti Götborgs Rape:n jälkeen). Pakko käydä hakemassa tuota Onyxia kesän aikana lisää. Skruf Stark Portion on myös hyvää (ja pussit taitaa olla normia isompia), mutta siihen olen jo hieman kyllästynyt.

Nuuskista vielä sen verran, että outoa miten jonkun merkin tuotteet, joiden tulisi olla samaa kamaa sisuksiltaan, voi olla niin kauheita toisiinsa verrattuna. Vrt esim Ettan lös on herkkua, mutta annosnuuska on markkinoiden kolmanneksi huonointa (maistuu pahalta eikä tunnu missään). Arvostelen tässä vain perinteisiä nuuskia, Moccat & Catcheistä sun muista lakritsi ym makuisista pussinuuskista minulla ei juuri kokemusta, jätän ne tytöille, joille ne kaiketi on tarkoitettukin. Ainoa makustettu nuuska, josta pidin (ja paljon) oli Probe, jossa hento viskin maku.

Toisekseen: tosi jännä juttu että itse en muista millonkaan nuuskaa nähneeni suomessa, vaikka olin 10 vuotias jo,
No se tais tuossa aikaisemmin jo tulla selväksi miksi et. Eli jos nuuskaa myytiin lähinnä R-kioskilla, niin tuskin 10v jantteri hirveästi kyylää ärrän jääkaappeja. Kysyin joskus vanhemmiltani, että muistavatko he aikaa jolloin nuuskaa myytiin vielä Suomessa, niin vastaus on ollut ei. Eli kait ne käyttäjät ovat olleet niin harvassa, ettei siitä ole suuremmin kailotettu.

Ei lidlissä myydä. Mistä tahansa ruotsalaisesta marketista varmaan saa halvemmalla kuin kioskeista, mutta kioskeissa yleensä on laajempi valikoima. Pikkukaupoistakin voi saada.

No laivalta saat halvimmalla, olettaen, että menet laivalla. Tai joku tavallinen tavaratalo / lidl voi olla halvimmat maissa.

No lähinnä sillä ajatuksella kun laivalta ei saa rödaa ja muita erikoisempia merkkejä...Ludlistä ei nuuskaa saa.

Tietoa kellään, että myydäänkö noissa tavallisissa marketeissa rödaa ja skruffii? :D

Voi olla tai sitten ei, sekin vaihtelee mitä merkkejä kaupoissa myydään. Mitä nyt muistelen niin kaupoissa missä tuli käytyä oli ihan perusnuuskien lisäksi muutamia merkkejä kuten jotain LD, Tre Ankare jne.

Voisin melkein tähän vaiheeseen sanoa että älkää kyselkö hintoja tai mistä saa ja mitä, ottakaa laiva, menkää itse katsomaan ja etsimään, niin löydätte parhaiten.

Voisin melkein tähän vaiheeseen sanoa että älkää kyselkö hintoja tai mistä saa ja mitä, ottakaa laiva, menkää itse katsomaan ja etsimään, niin löydätte parhaiten.

Ylihuomenna lähtö, mut näköjään joutuu lähtee itse etsimään ku ei näytä hyviä neuvoja tulevan..

No se tais tuossa aikaisemmin jo tulla selväksi miksi et. Eli jos nuuskaa myytiin lähinnä R-kioskilla, niin tuskin 10v jantteri hirveästi kyylää ärrän jääkaappeja. Kysyin joskus vanhemmiltani, että muistavatko he aikaa jolloin nuuskaa myytiin vielä Suomessa, niin vastaus on ollut ei. Eli kait ne käyttäjät ovat olleet niin harvassa, ettei siitä ole suuremmin kailotettu.

Kyl kymmenvuotiaat jantterit on helvetin uteliaita, ja ainakin meilläpäin käytiin kioskeilla harva se päivä, mä voisin olla aika saletti että kymenlaaksossa ei nuuskaa kioskeissa ollut, ehkä se oli sellanen pk-seudun ja ruotsinkielisen pohjanmaan juttu siihen aikaan. Mä luulen että oisin tiennyt, jos lähiärrällä oisi jääkaapissa ollut.;)

Siinä taas nähdään kieltolakien kansanterveydellinen älyttömyys: Nuuskan käyttö on lisääntynyt räjähdysmäisesti, ja rahat valuu ulkomaille.

Kyl kymmenvuotiaat jantterit on helvetin uteliaita, ja ainakin meilläpäin käytiin kioskeilla harva se päivä, mä voisin olla aika saletti että kymenlaaksossa ei nuuskaa kioskeissa ollut, ehkä se oli sellanen pk-seudun ja ruotsinkielisen pohjanmaan juttu siihen aikaan. Mä luulen että oisin tiennyt, jos lähiärrällä oisi jääkaapissa ollut.;)

Siinä taas nähdään kieltolakien kansanterveydellinen älyttömyys: Nuuskan käyttö on lisääntynyt räjähdysmäisesti, ja rahat valuu ulkomaille.

Saattoi sitä sieltä löytyäkin, muttei sitä suomessa jääkaapissa yleensä pidetty. Ja em. seutujen lisäksi myös Lappi ja Pohjois-Pohjanmaa oli taattua käyttöaluetta (on edelleenkin). Nuuskaa saattoi saada sieltä mistä tupakkaakin, ihan yrittäjästä riippuen. Merkkeinä lähinnä Ettan, Röda, suomalaiset, joskus Tre Ankare, paikkakunnasta ja myyjästä riippuen varmaan muitakin. Myös pikanelli ja purutupakka kuului ihan markettivalikoimaan. Mutta tykit oli tiukassa: prismaster oli harvojen ruotsintuliaisia ja apteekit veti helvetin tiukkaa linjaa. Jos oli ylimääräinen ruutta, saattoi siitä saada vaihdossa purkin nuuskaa (vrt. 5-10 snt apteekissa nykyään).;)

Back
Ylös Bottom