Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

onko muuten tullivirkailijoilla oikeus jättää nuuskatilaus toimittamatta jos tilaaja on alaikänen?

tuli just tilattua tuolta snusworldwidesta tanko ettania :rock: pirun kallista mutta kyllä ennemmin maksaa ton hinnan nuuskasta kuin laittais rahat röökiin... 4v röökiä takana ja ikää tosiaan vasta 17 :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä on hinnat tosiaan nousussa! huh huh.

Eilen kaveri toi Arlandan lentokentän Pressbyroosta ("R-kioski") rödä lackettia, skruffia ja ettania, 5 purkkia jokaista (lössiä) ja hinta oli SEK 675, joka eilisen kurssilla tekee 72,18€ eli 4,8€/purkki. eipä oo ennen näin kallista nuuskaa tullut hankittuaan.

taxfreen puolella huonompi valikoima, mutta sieltä olis irronnut 15prk ettania SEK 507, eli ~3,7e/purkki. kallista tosin sekin.

Onneks täällä päin nuuskaa saa 3.5 e... harmittaa tosin että ennen maksoi vaan 2.5. Voi niitä aikoja <3

Joo, tänään tuli ostettua torni götebors rapen tykkiä ettei vähään aikaan tarvitse lähteä ostoksille. Nykyään käytän tykkiä sen pari kolme tuntia, eikä sitä enää mene niin paljoa päivässä. :)

Kolmentoista ikäisestä parikymppiseksi tuli nuuskaa käytettyä. Muistan kuin eilisen päivän kun kolmentoista vanhana aina poljin pienellä temppupyörälläni Haaparannalle hakeen nuuskaa.

Kerran nuuskanhakureissullani myyjä alkoi epäilään ikääni (olin 13v.) Myyjä:-"Ei ole pojalla ikää, en myy" minä:-"Ei ole ikää, mutta katoppa minkälaisella pyörällä minä olen Torniosta asti polkenu" (osoitin pyörää) ja totesin vielä, että tähän menee puolet viikkorahoista. Myyjä:"Ompa perkele sisukas poika! Ootappa niin otetaan purkki." Osoitin sitten ylähyllyltä Generalia ja myyjä ojensi sen minulle. Rahat tiskiin purkki taskuun ja keula kohti Suomea. :)

Kolmentoista ikäisestä parikymppiseksi tuli nuuskaa käytettyä. Muistan kuin eilisen päivän kun kolmentoista vanhana aina poljin pienellä temppupyörälläni Haaparannalle hakeen nuuskaa.

Kerran nuuskanhakureissullani myyjä alkoi epäilään ikääni (olin 13v.) Myyjä:-"Ei ole pojalla ikää, en myy" minä:-"Ei ole ikää, mutta katoppa minkälaisella pyörällä minä olen Torniosta asti polkenu" (osoitin pyörää) ja totesin vielä, että tähän menee puolet viikkorahoista. Myyjä:"Ompa perkele sisukas poika! Ootappa niin otetaan purkki." Osoitin sitten ylähyllyltä Generalia ja myyjä ojensi sen minulle. Rahat tiskiin purkki taskuun ja keula kohti Suomea. :)

:rock:
Kyllä ennen oli asiat paremmin. Olen myös aloittanut saman ikäisenä nuuskan käytön. En ole kyllä koko ajan nuuskannut, välissä polttelin tupakkiakin. Kiitos EU:n. Lähi-kioskilla myytiin nuuskaa, kun olin poikanen. Nyt ne pitää tuottaa Venäjältä. Kiitos EU:n.

Onneks täällä päin nuuskaa saa 3.5 e... harmittaa tosin että ennen maksoi vaan 2.5. Voi niitä aikoja <3

Joo, tänään tuli ostettua torni götebors rapen tykkiä ettei vähään aikaan tarvitse lähteä ostoksille. Nykyään käytän tykkiä sen pari kolme tuntia, eikä sitä enää mene niin paljoa päivässä. :)

Onneksi etelä-karjalan venäjällä käyvien kontaktien kautta saa vielä siihen 25€/torni ja laivalta tietty siihen 22€/torni. silloin kun siellä joku nyt sattuu käymään.

Helmikuun alussa näillä näkymin loppuu laivaltakin nuuskan rahtaaminen, mikäli puheet pitävät paikkansa mitä olen kuullut.

Eikä myöskään laivalla ole enää pitkään aikaan näkynyt niitä two-in-one tarjouksia, eli 2 sinkoa nuuskaa 25e tms. Vaikeeksi menee tää touhu.

Helmikuun alussa näillä näkymin loppuu laivaltakin nuuskan rahtaaminen, mikäli puheet pitävät paikkansa mitä olen kuullut.

Eikä myöskään laivalla ole enää pitkään aikaan näkynyt niitä two-in-one tarjouksia, eli 2 sinkoa nuuskaa 25e tms. Vaikeeksi menee tää touhu.
Mihin tämä tieto perustuu?

Ahvenanmaan lipun alla olevilla laivoilla kyllä loppuu nuuskan myynti tuolloin. Kiitos EU! Tai jos eivät lopeta myyntiä joutuvat maksamaan huomattavat sakot.
Miten laivayhtiöt kiertävät tätä, vai kiertävätkö selviää helmikuussa. Yksi vaihtoehto on liputtaa kaikki laivat ruotsin lipun alle. Muutama laiva taitaa jo olla, en ole varma.

Edit. Näyttää siltä, että ruottalaisiksi laitetaan. Nuuskan myynti siis jatkuu.... Ainakin joillakin laivoilla.http://www.taloussanomat.fi/liikenn...autolauttansa+Ruotsin+lipun+alle/20081156/382

Jos myymistä voi jatkaa sillä että laivat vaihdetaan ruotsin lipun alle, niin se tehdään. Sen verta iso bisnes tuo nuuskanmyynti laivsyhtiöille kyllä on.

Jos myymistä voi jatkaa sillä että laivat vaihdetaan ruotsin lipun alle, niin se tehdään. Sen verta iso bisnes tuo nuuskanmyynti laivsyhtiöille kyllä on.

Kyllä voi jatkaa myymistä. Ja kuten ylläolevassa linkissä kerrotaan, on laivojen ruotsiin liputus alkanut. Ainakin Viking line laittaa uudet alukset ruotsin lipun alle. Ainakin yksi vanhakin laiva on jo "ruotsalainen".

Huomenna olis lähtö Viking Linen Mariella Tukholmaan.

Minkälainen nuuska valikoima siellä on ja mistä kannattaa maista hakea erikoisempia merkkejä. Mielellään sataman lähistöltä, kun ei viitsi kauas lähteä seikkailemaan.

Probe, Catch ja Göteborgs rapé sekä General onyx kiinnostais.

Kun olen lueskellut tätä keskustelua. Huomaan että pussinuuskat ei ole suosiossa. Minusta ne on hyviä aloittelioille. Ennen käytin ettanin pussii. Nyt olen siirtynyt gustav pussiin, on muuten järkyttävän hyvän hajuista ja makuista, eikä rupee kusee heti. Huomenna tulee 5 kiekko tota ihanaa ainetta lisää. :hyvä:Paljon porukat maksaa kiekost/tornist? Itse 3e kiekko, ku kaverin kaa yleens ostetaan torni puokkii 30e eli puoliksi 15e ja 5 kiekkoa. Ja pari myyntiin 5e ni saa uudet rahat jo, uuteen tornin puolikkaaseen. :P:PP:dance:

Ootteko huomannu saman kuin mä? Tupakoitsijat monasti puhuu kuinka olisi hienoa lopettaa ja kuinka tupakoinnista on haittaa yms. Mutta tuntuu, että yleisesti nuuskaajat on helvetin tyytyväisiä nautintoaineestaan ja paheestaan.:piis:

Ootteko huomannu saman kuin mä? Tupakoitsijat monasti puhuu kuinka olisi hienoa lopettaa ja kuinka tupakoinnista on haittaa yms. Mutta tuntuu, että yleisesti nuuskaajat on helvetin tyytyväisiä nautintoaineestaan ja paheestaan.:piis:

Aivan oikeassa olet. Itselläni ei ole minkään valtakunnan halua lopettaa nuuskan käyttöä, sillä en näe siinä minkäänlaisia terveyshaittoja. Toivon käyttäväni nuuskaa vielä eläkepäivillä Thaimaassa. Röökiä en ole koskaan polttanutkaan.

Itse koetin lopettaa juuri nuuskan käyttöä. No kaksiviikkoa olin käyttämättä ja viime keskiviikkona Hain pari tornia ettania.
Itse ajattelen seuraavasti; "mielummin nuuskaa, kuin röökiä. Mutta parempi olisi olla kokonaan ilman mitään."

Tilasin juuri lääkärille ajan. Kokeilen lopettaa Champix(tjsp.) lääkkeellä nuuskaamisen. Hyviä kokemuksia lähipiirissä. 5 ystävää on hakenut reseptin ja kaikki ovat lopettaneet röökin polton.

Löytyi Marielta Göteborgs Rape, Catch Licorice, General White ja General Onyx. Tuli ostettua tornit näitä.

Ihan hyvä valikoima oli.Tuli testattua myös Catch cassis menthol,
ei vaikuttanu vaikka laitto 2 pussia.

Ettan olis ollu tarjouksessa ota 5 maksa 4.

Sai myydä vain Ruotsinpuolella. Myynti loppuu niiltä laivoilta jotka ei seilaa Ruotsinlipun alla helmikuussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom