GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

NutriPlus kisat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hanna88
  • Aloitettu Aloitettu
Vaparien taso on toki nousut kovasti varsinkin kärkipään nimien joukossa, vaikka siellä oli muutama aika kumma esitys, mutta minusta tasossa vielä kuitenkin parantamisen varaa, missäpä ei olisi.

Minusta kilpailun taso oli kaiken kaikkiaan ihan ok ja kisasta ja vapareista löytyi muutama todella helmi tapaus.

Varsinkin figuren tulokkaissa oli mielestäni todella kova taso, varsinkin mitalisijoilla olijat olivat kaikki paikkansa ansainneet.

Olen itsekkin seurannut fitnestä jo vuosia ja ilolla seurannut lajin kehittymistä ihan lähituntumastakin, joten luulen tietäväni jossain määrin mistä puhun.

Tietysti se on helppo puhua ja arvostella kun ei vielä itse ole lavalla ollut, ja voin kyllä kuvitella tunteeni kun itse olen saman jaarittelun ja arvostelun kohteena.
Elämä nyt vaan on tälläistä että näkyvillä olevaa on helppo arvostella.

Onneksi sentään kyse on vielä aika marginaaliryhmän toiminnasta, joten vielä uskaltaa lavalle ja kilpailuihin mennä ilman että naama loistaa 7-päivää lehden kannessa, kun on ravintolassa jutellut "kehonrakentaja" miehen kanssa, ja juonut kokonaisen lasillisen siideriä.

Jos olen jotakuta puheillani loukannut pyydän anteeksi ja kerron että yhtään todella huonoa esitystä en lavalla nähnyt, mutta monta aivan järjettömän hienoa, ja energistä esitystä.

Kiitos vielä kerran kaikille kilpailijoille upeasta kisapäivästä, fiiliksistäja treenitsempistä, odotan innolla pääseväni ihan oikeasti osaksi tuota kaikkea. :worship: :worship: :worship:

Viivi sanoi:
Montako hyvää vapaaohjelmaa näit kisoissa, esim. kärki viisikossa.

vain muutama likoista pystyi tekemään hypyt kunnolla, ja muutoinkin sakki aika värikästä, nimen omaan vapaaohjelman puitteissa.

Jos maailmalle halajaa niin yksikään noista nyt kisoissa viiden parhaan joukossa ei menestyisi kunnolla MM-kisoissa.

olen samaa mieltä 2much4u:n kanssa, et aika rankaa arvostelua vapareista. Mielestäni vaparit olivat kehittyneet ihan kivasti. Se on ihan varma, että ihminen, joka ei ole nuoruudessaan voimistellut ei pysty tekemään samanlaisia liikkeitä (tai jos tekee, niin ei ne koskaan näytä yhtä hyvältä ja varmalta kuin voimistelijalla)kuin entinen voimistelija ja mielestäni kaikilla tulisi kuitenkin olla mahdollisuus kilpailla. Marjokin on pystynyt kehittymään valtavasti ja hän on opetellut paljon hyviä liikkeitä (vaikeitakin).Itse ainakin käytän paljon aikaa vaparilikkeiden harjoitteluun ja kehitystä tulee, mutta tiedän, että kierrevoltteja ja todella lennokkaita susunovia on vaikea enää tässä vaiheessa saada ohjelmaan. Se on minusta hienoa, jos kilpailija on pystynyt kehittymään vapaaohjelmassa kilpailusta toiseen. Ei varmaan suomen kilpailijat pärjää fitness olympiassa, mutta kyllä MM-kilpailuissa on mahdollisuuksia. Kyllä Marjo on sen osoittanut.

Mun mielestä vaparit oli kehittyneet ihan kivasti, ainoastaan muutaman kohdalla tuli sellanen olo, että hohhoijaa, loppuis jo.. Randströmin vapari oli jotenkin pettymys, odotin enemmän :) Aijan vapari oli hieno, voimistelutaustan huomaa.

Mitäs mieltä olitte Figuren sijoituksista?

Vapareissa eniten häiritsi kaikenlaisen musiikin sotkeminen toisiinsa, liian sekavaa meikäläisen korville. Ja Randströmin vapari edelleenkin oli mielestäni mitäänsanomaton. Muuten vaparit siis ihan hyviä.

Figuresta jos tuossa kommentoinkin aikaisemmin, joten siitä ei sen enempää meuhkaamista :D

She Devil sanoi:
Figuresta jos tuossa kommentoinkin aikaisemmin, joten siitä ei sen enempää meuhkaamista :D

En löytänyt oikein mitään kommentteja Figuresta, siis yleisestä sarjasta, ei tulokkaiden sarjasta.

Figure - tulokkaiden taso oli mielestäni hyvä, muutamat seisomisasennot hieman ihmetyttivät.. Sellaiset perusasiat, että sormien tulee koskettaa reisiä, pitäisi olla hanskassa kun noustaan lavalle.

Btw, tuli mieleen, että kuinkahan moni lähtee kisoihin ilman ulkopuolisen apua? Figure - tulokkaissa oli ainakin yksi tyttö, joka olisi tarvinnut jonkun kertomaan totuuden kunnosta. Ko neiti näytti myös niin vaalealta, että olikohan värejä laitettu ollenkaan?

Kokonaisuutena hyvät kisat ja :worship: kaikille kisaajille! :)

Juu, yleisessä sarjassa oli kovia naisia lavalla. Mielelläni olisin nähnyt Sorsan ykkössijalla ja Kotkansalon kakkosena. Heidi Sorsa oli kertakaikkiaan upea ilmestys hiustyyliä myöten, erittäin hulitellun näköinen kilpailija. Backmannin fysiikka ei mielestäni ole kummoinen ja aina jaksan ihmetellä hänen sijoituksia.
Jumppasen Niina oli myös upeassa kunnossa, vain tuomarit tietävät miksi Niina ei sijoittunut korkeammalle. Sari Vainiolle kisa oli sijoitukseltaan paras tähänastisista ja se jos mikä varmasti lämmitti Sarin mieltä.
Raatikaisesta en muista mitään enkä muistakaan joita en tässä maininnut.
Heli Tuutti jaksaa näyttää että kyllä "leidi" vielä jaksaa! Kivaa nähdä hieman kypsyneemmässä iässä oleva nainen lavalla =)
Huh, siinäpä tärkeimmät!

She Devil sanoi:
Juu, yleisessä sarjassa oli kovia naisia lavalla. Mielelläni olisin nähnyt Sorsan ykkössijalla ja Kotkansalon kakkosena. Heidi Sorsa oli kertakaikkiaan upea ilmestys hiustyyliä myöten, erittäin hulitellun näköinen kilpailija. Backmannin fysiikka ei mielestäni ole kummoinen ja aina jaksan ihmetellä hänen sijoituksia.
Jumppasen Niina oli myös upeassa kunnossa, vain tuomarit tietävät miksi Niina ei sijoittunut korkeammalle. Sari Vainiolle kisa oli sijoitukseltaan paras tähänastisista ja se jos mikä varmasti lämmitti Sarin mieltä.
Heli Tuutti jaksaa näyttää että kyllä "leidi" vielä jaksaa! Kivaa nähdä hieman kypsyneemmässä iässä oleva nainen lavalla =)
Huh, siinäpä tärkeimmät!

Joo, tohon Heli Tuuttiin. Helihän oli hiton kireessä kunnossa ja henkilökohtaisesti ottaa pattiin että toisessa threadissä kisakuvat/raportit osiossa viitataan hänen ikäänsä jopa hieman ilkeämielisesti. Osoittaa elämänkatsomuksen kapeutta ja muutenkin teinimeininkiä. :curs: No, forum on iso ja kävijöitä paljon että täytyy vain itse valita haluaako moista lukea saati kommentoida.

Sanon että ymmärrän tuomarien pisteet ihan kyllä, kokonaisuuttahan jne. siellä arvostellaan, mutta jos absoluuttista kuntoa, lähinnä siis kireyttä katsoo niin Heli ei todellakaan ollut viimeinen!

pvpfrs sanoi:
Joo, tohon Heli Tuuttiin. Helihän oli hiton kireessä kunnossa ja henkilökohtaisesti ottaa pattiin että toisessa threadissä kisakuvat/raportit osiossa viitataan hänen ikäänsä jopa hieman ilkeämielisesti. Osoittaa elämänkatsomuksen kapeutta ja muutenkin teinimeininkiä. :curs: No, forum on iso ja kävijöitä paljon että täytyy vain itse valita haluaako moista lukea saati kommentoida.

Sanon että ymmärrän tuomarien pisteet ihan kyllä, kokonaisuuttahan jne. siellä arvostellaan, mutta jos absoluuttista kuntoa, lähinnä siis kireyttä katsoo niin Heli ei todellakaan ollut viimeinen!

Jep, kiinnitin myös huomion noihin hieman ilkeisiin kommentteihin. Heli Tuutti sai joka tapauksessa parhaat aplodit, kertonee siitä, että suurin osa kuitenkin arvostaa häntä mielettömästi.

Kunnioitettavaa nousta lavalle ensimmäisen kerran yli 50 - vuotiaana. Sitä ei moni tule tekemään!

Ja Heli oli kireämmässä kunnossa kuin moni palstalaisista tulee ikinä olemaan, joten tuollaiset ilkeämieliset kommentit Helin kohadalla ovat täysin turhia. :curs:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
She Devil sanoi:
Huh, siinäpä tärkeimmät!
Poikkeava mielipide; Sorsa kolmas, Kotkansalo toinen ja Backman ensimmäiseksi...hiuksenhienosti Jaanaa parempi.

Suositut

Back
Ylös Bottom