nunchaku vilmejä/kuvia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tarvitsisin nunchaku videopätkiä ja/tai :kuvia:, että voisi opetella mallista joitain liikkeitä, lyöntejä ym. kikkailuja. Joulupukki toi nunchakut, mutta lajissani (hanmoodo) ei ole tiedossa nunchakutreeniä vielä reiluun vuoteen :( . Jos joku kehtaisi laittaa esim. jonkun linkin, josta voisi imuroida pätkää olisi asiat jo paremmalla mallilla.

Itse ostin kohta vuosi sitten nuo omat nunchakut. Ihan ilman opetusta olen opetellut kaikki mitä nyt osaan ja omasta mielestäni olen ihan hyvä.:D Onhan se tietysti eri asia kun on opettaja mutta anyway...

Itekkin yritin etsiä niitä videoita mutta huonoin tuloksin.

http://timpa.is-a-geek.net/timpa/ayla.WMV

Tuossa on yksi video. Siinä on kaikkea muutakin mutta jossain kohdassa se tyyppi heiluttaa ihan hienosti (huonommin ku minä :) ) noita nuntsia.

Kannattaa opetella tekemään kahdeksikkoa niillä nuntsilla. Se on mulle ainaki ollu sellane perusasia, ja aika varmasti opettelette siellä hamoodossaki tekemää sitä.

Millaset ne sun nunchakus muuten on?

Mulla on sellaset siniset nunchakut ketjulla, jotain metallia ne kai on... ainakin on tosi kovat. Millasta kasia tarkotat? Oon opetellu jotai kädenvaihtoa, lyöntiä eteen ja sit lyönnistä kainaloon. Ois hyvä opetella pyörittelemään niitä silleen yhellä kädellä (melko hienon näköstä).

Siis vissii justii sellasta yhdellä kädellä pyörittelyä. Se kapula jota sä pyörität tekee sellasta "täydellistä kasia". Se toinen kapula joka heiluu siellä ketjun toisessa päässä tekee sellasta epämäärästä puolenvaihtoa. Sen pitäs tehä sellane ympyrä kummallakin puolella kättäs. Aika vaikea kyllä selittää...
Mutta se kapula joka on sun kädessäs ni se tekee kasia. Katot mite se toine kapula käyttäytyy ja koetat parantaa sen liikerataa, mikäli kopsahtelee koko aja ranteeseen. Btw, muista rento ranne :)

Jos koneellasi on bitcomet tai vastaava niin lataappas tästä --> http://thepiratebay.org/details.php?id=3294115

Kaikki perusliikkeet kannattaa opetella alkuun:
Kahdeksikko,
Kainalon alta lyöminen ja kainalon alle palauttaminen,
Niskan takaa aloitettuna eteen kahdeksikon tekeminen ja niskantaakse palauttaminen,
toiselle kädelle vaihtaminen kainalon alta vähän vaikea selittää mutta pyöräytetään kyljen vierestä taakseppäin ja otetaan nunchan toinen pää toisella kädellä kainalon alta vastaan.

Nuo kun opettelee niin voi jo alkaakkin vähän kikkailemaankin:)

Kiitoksia! Ton torrentin koosta päätellen tuolla on kyllä tavaraa...
Noita kainaloon lyönnistä ja käsienvaihtoa tuolta takaa onkin jo vähän tullut opeteltua.

Harjoittelussa kannattaa sitten muistaa, että kaikkien pyörittelyjen, käsienvaihtojen ja kikkailujen tarkoitus on yksi ja sama: päästä mahdollisimman nopeasti hyvään lyöntiasentoon ja asemaan.
Nunchat ovat käyttökelpoinen ase oikein käytettynä, mutta monasti tuntuu siltä, että kikkailusta on tehty itsetarkoitus. Ne kikkailut on kuitenkin alunperin kehitetty palauttamaan nunchat takaisin oikealle paikalleen lyönnin jälkeen, oli lyönti sitten osunut tai mennyt ohi. Osuneen lyönnin jälkeen palauttaminen on aloittelijalle huomattavan hankalaa, sillä nuncha kimpoaa osuman jälkeen melko sattumanvaraisesti. Kannattaa siis harjoitella myös maalia vastaan, poisheitettävä nyrkkeilysäkki olisi ihanteellinen harjoitteluväline.

Edit: Kahdeksikon pyöritteleminen esimerkiksi on täysin turha tekniikkana, vastustajan on helppo potkaista nunchakuihin, jonka jälkeen pyörittelijä onkin helisemässä holtittomasti liikkuvien kapuloidensa kanssa. Koordinaatioharjoituksena voi turhiakin pyörittelyjä toki käyttää.
Edit2: Ja epärealistisen monimutkaisten tekniikoiden harjoittelullakin on paikkansa, sillä niiden jälkeen ne yksinkertaiset ovat helppoja ja toimivat. Pitää kuitenkin aina muistaa minkä vuoksi mitäkin harjoittelee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu no se nyt riippuu ihan tarkoituksesta että miten harjoittelee.
Jos meinaa ihan kadulla itsepuolustuksena nunchakuita käyttää niin kannattaa pitää mielessä että se on ase missä puukkokin.

Vähän kyllä yksipuolisesti sanoin noita neuvoja kun ei itse olen pyöritelly ihan omaksi huviksi.

Mielestäni tuo kahdeksikon pyöritteleminen ei ole kyllä ollenkaan turha tekniikka, sitä kyllä käytetään monessaki lajissa torjuntana ja parantaa se koordinaatiota kun nopeasti tekee niskan takaa eteen kasia ja palauttaa kahdella nunchalla vuorotellen.

Ja kyllä sitä itsepuolustusta silmälläpitäen harjoittelee niin voi tuollaisilla näyttävillä kikkailuilla maallikon säikäyttää. Yleensähän itämaisissa lajeissa opetetaan välttämään yhteenotot eikä käymään suoraan päälle asetekniikoilla.

Harvempi kantaa toivottavasti nunchakuja kadulla mukanaan itsepuolustusvälineenä, ja jos kantaa, niin onpahan valinnut äärimmäisen epäkäytännöllisen välineen kannettavaksi. :) Vaikka tekniikoille tuskin löytyykään käytännön sovellutuksia, niin minusta olisi silti mielekästä harjoitella tekniikoita, jotka ovat toimivia. Jos kiinnostusta riittää, niin ainahan voi lähteä vaikka nunchaku-otteluihin kokeilemaan taitojaan. Itsekin harjoittelin nunchakuilla puhtaasti huvin vuoksi. Jos jotain hyötyä harjoittelusta sain, niin se on kovempi takaraivo itse lyötyjen tällien ansiosta. :lol2: Nyt nunchat lojuvat tuolla jossain kaapin perällä, niihin ei ole tullut koskettua lähemmäs kymmeneen vuoteen, vaan ne ovat saaneet väistyä muiden välineiden tieltä.
Perutaan sen verran puheita, että yksittäinen kahdeksikkohan voi olla aivan toimiva osa esimerkiksi puolenvaihtoa.

Juu, kyllä sitä eräänkin kerran kolahtanut takaraivoon ja kyynärpäihin pyöritellessä:D
Karatessa ei tullut itsellä harjoiteltua nunchaku tekniikoita ollenkaan silloin kun siellä olin:(
Jälkeenpäin kyllä muutaman american style katan videolta opettelin.
Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta ihan kunnon tekniikoita opettella jos ei mitään lajia jossa nunchaku tekniikoita opetellaan harrasta.
Noita nunchaku videoitakin melko vähänlaisesti on liikenteessä.

Itsekkin joskus pikkukersana tein puupalasista nuntsat, narulla toisiinsa kiinni.
Kyllä oli hauskaa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom