Nujerra flunssa C-vitamiinilla? 6g/vrk

ps
1g c vitskun purkissa lukee 174kaloria/100g ja 1 nappi painaa 4g eli yhdessä porepillerissä on nopeasti laskettuna "hurjat" 6 kaloria.

Kiitoksia vastauksesta. Ei sillä, että maailmani kaatuisi yhteen poretablettiin, sillä muutenhan sitä ei uskaltaisi edes lorauttaa maitoa kahviin tai syödä purkkaa. Kaikessa kun on kaikkea. :hyper: :D Mielenkiinnosta kyselin, kun joskus joku sitä joskus kysäisi multa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.mdd.fi/Pages/uutisia08_01_06.html Nämä Paulingin väitteet johtivat moniin laajoihin kaksoissokkotutkimuksiin, jotka osoittivat, että C-vitamiini todella vähentää flunssan oireita. Tästä huolimatta lääketieteen käsikirjoissa väitetään vieläkin, että C-vitamiinilla ei ole vaikutusta infektiosairauksissa"

Jep. Ja samasta lähteestä:

"Hemilän mukaan ”C-vitamiinin lisäannosten säännöllinen käyttö ei ehkäise flunssaa tavallisessa länsimaisessa väestössä, se saattaa kuitenkin vähentää flunssan esiintymistä sellaisilla henkilöillä, jotka ovat fyysisesti rasittuneita ja sellaisilla, jotka saavat ravinnosta poikkeuksellisen vähän C-vitamiinia”.

Eli C-vitskun keskeinen funktio on tässä asiayhteydessä edelleen pääasiassa tuolla oireiden lievityksen/sairausajan lyhenemisen puolella - ei ennalta ehkäisevänä tekijänä. Toki esim. punttaajatutkimukset onkin asia erikseen. Eikä nyt nosteta niitä lääketieteen perusopuksia kaikkine kiemuroineen etualalle, se olisikin sitten ihan oma topiccinsa jossa Anssillakin olisi varmasti painava sana sanottavanaan. :D

Mitä Pikkupavun kysymykseen tulee, C-vitamiiniporetabletin energiasisältöjä tuossa jo sivuttiinkin. Yleinen käytetty sidosaine vastaavissa vitamiinivalmisteissa on usein mm. mannitoli. Esimerkiksi Berocca Plus -poretabletti sisältää 276 mg hiilareita(mannitolia). Tuo vastaa EU-standardeissa 0,66 kcal:a. :)

olen jostain lukenut jonkun artikkelin (en kaiva sitä tähän joten turha pyytää) missä paasattiin c vitskun positiivisesta vaikutuksesta palautumiseen

Joo mä olen kuullut myös tuosta väittämästä, jopa niinkin että jos vaikka esim nyrjäyttää nilkan niin kannattaa vetää kunnon yliannostusta C:tä. Kokeilin vuosi sitten syksyllä ottaa iltaisin magnesiumin kanssa C.vitskua ja palautuminen oli tehokkaampaa kyllä. Mutta valitettavasti C:llä on piristävä vaikutus, joten iltaisin sitä ei voi kyllä enää ottaa.

Se, miten C- ja muut vitamiinit ym yleensäkin eri ihmisillä tehoaa, on tietty yksilöllistä. Mulla on stressihormonit rundanneet katon rajassa kohtuupitkään, joten lisäsatsi C-vitskua tuntuu mulla auttavan nuhan nujertamisessa.

Tosta yksilöllisyydestä vielä. Onhan niitä suosituksia, ja ihan hyvä tietenkin, mutta ne on siis todellakin vain hyvin yleisiä suosituksia. Koska oon kohtuullisen pienikokoinen, mulle suositellaan aina tiettyjä määriä.. mut buttocks! Aloin omasta suosituksestani vetämään alkuvuodesta moninkertaista yliannosta vitskuja ja olo parani huomattavasti. Puolen vuoden yliannostelun jälkeen alkoi tulla yrkkäoloa aamuisin, jolloin vähensin satsia puoleen (mikä on edelleekin yli suositusten) ja vointi on pysynyt parempana.

Yksilöllisyys sucks :rolleyes: pääsen toteamaan jälleen kerran... ois niiiin paljon helpompaa jos ois kone. Mutkun ihminen ei ole mikään masiina...
No leikki leikkinä ja pylly pois tyynyltä. :thumbs:

Vanhaa ylös. Itsellä alkoi tänään aamulla tuntumaan flunssan oireita joten päätin ottaa tämän runsaan c-vitamiinimäärän testiin. Tavoitteena on siis vedellä päivänmittaan tuo 6 g c-vitamiinia noin kuudessa annoksessa. Jos havaitsen mitään vaikutusta mihinkään, niin voin vaikka sitten tänne siitä hehkuttaa. Tosin melko skeptinen olen kyllä tämän suhteen mutta kokeillaan nyt kuitenkin.

Pari kertaa on ollut flunssan oireet vähän ajan sisällä ja olen alkanut kiskomaan c:tä ja glutaa muutaman tunnin välein,eikä flunssa ole iskenyt päälle,viimeks kipeenä yli puol vuotta sitten,kai siitä "yliannostuksesta"jotain hyötyä on:

Joo meikän resepti on aina kun alkaa nenä meneen tukkoon: Sikana c-vitamiinia ja nestettä.. Tätä kun aloin toteuttaan niin en oo koko talvena ollu sairas. Liekö sitten hyvä tuuri vai mitä. tauti kyllä yrittäny päälle mutta ei ole sitten tullut kun on kiskonut vitskuja ja mustaherukkamehua!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom