GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Nro 15 kiittää kannustuksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piude
  • Aloitettu Aloitettu
Loistavaa :) Hienoa, että olet tyytyväinen suoritukseesi ja todella syytä onkin. Aivan upea kunto ja lihat. Tosiaan tuo kehonrakennus on varmasti oikea laji sinulle. Varmasti pärjäisit mallilla ja kauneudella fitneksessäkin, mutta se taas vaatisi kovalla työllä hankitun massan pienentämistä. Tsemppiä uusiin haasteisiin!!!

Yhdyn edellisiin kannanottoihin, ja kannustan sinua ehdottomasti Bodykisoihin, sillä sinne sulla on täydet mahdollisuudet.
Figuressa tuota lihasta ei saa niin kamalasti olla, mutta kyllä ne tuomarit sinua arvosti, kun laittoivat 6. sijalle.

Nyt vaavi rattaisiin ja salille, toivottavasti saamme kaikki kannustaa sinua tulevissa koitoksissasi ( body lavalle MARS MARS )

Ihan pakko munkin onnitella upeasta kunnosta! Tollasesta lihasmassasta voi moni punttimimmi vaan haaveilla. Tosiaan jos kunto on äitiysloman jälkeen tollanen niin huhhuh... Eli oikein paljon tsemppiä treeneihin, mäkin haluan nähdä sut kehonrakennuslavalla!

Kisoja en nähny, mutta kuvia kuitenkin ja sulla on todella mahtava fysiikka! Toivon omasta puolestani et vaihdat saman tien lajia ja liityt (suomessa kovin vähälukuiseen) naiskehonrakentajien joukkoon. Ei mitään body-fitnessiä vastaan, mutta kehonrakentajana sun ei tarvi poltella työllä hankittua lihasta pois ja saat myös olla lavalla niin ultrakireä kuin ikinä pystyt. Toivottavasti muutkin tytöt innostuis kilpakehonrakennuksesta, jotta saatais vuosittain hyviä kisoja ja laji nousuun. :)

Tässä keskustelussa ilmenee juuri se mikä minun mielestä mättää... Miksei fitnesskisoissa saisi olla edes vähän reilummasti lihasta?! Etenkin bodyfitnekseltä olisin muutoksien tultua odottanut sitä että myös fitnesskilpailijalla saisi olla vähän enemmän lihasta..on se vaan kumma. Pitääkö lihaksikkaiden naisten tehdä joukkorynnäkkö esim. bodyfitnesskisoihin että tuomareilla on jauhot suussa ja tajuais mikä on se oikea linja..
Ehkä vähän provon makua mutta tämä on tietysti ainoastaan oma mielipiteeni kun omaan makuun nuo vähän lihaksikkaammat naiset (kuten Piude) ovat kaikkein kauneimpia. Millään tavalla "pienempiä" fitnesskisaajia pilkkaamatta.

XairaX sanoi:
Tässä keskustelussa ilmenee juuri se mikä minun mielestä mättää... Miksei fitnesskisoissa saisi olla edes vähän reilummasti lihasta?! Etenkin bodyfitnekseltä olisin muutoksien tultua odottanut sitä että myös fitnesskilpailijalla saisi olla vähän enemmän lihasta..on se vaan kumma. Pitääkö lihaksikkaiden naisten tehdä joukkorynnäkkö esim. bodyfitnesskisoihin että tuomareilla on jauhot suussa ja tajuais mikä on se oikea linja..
Ehkä vähän provon makua mutta tämä on tietysti ainoastaan oma mielipiteeni kun omaan makuun nuo vähän lihaksikkaammat naiset (kuten Piude) ovat kaikkein kauneimpia. Millään tavalla "pienempiä" fitnesskisaajia pilkkaamatta.
Just nii silviisii. Varsinkin bodyfitnessissä. On varmaan naisia, joilla on lihasta enemmän mitä nykyinen tuomarilinja sallii, ja jotka tämän takia jäävät kärjestä, mutta jotka eivät ehkä halua kehonrakentajiksi. Bodyfitness voisi olla sellainen "välilaji" fitneksen ja kehonrakennuksen välissä. Sellainen, jossa lihaksikkaammatkin naiset voisivat kilpailla tasavertaisesti.

Nämä naiset, tehkääs juuri niin kuin XairaX ehdotti: joukolla vaan bodyfitnesskisoihin, niin tuomarit saisivat ajattelemisen aihetta.

Isot onnittelut täältäkin Piudelle upeasta kunnosta ja tsemppiä tuleviin koitoksiin!

Btw, tiedän, että "kotisalillasi" käy ainakin 3-4 fitnesskisaajanaista (meillä on ilmeisesti yhteinen tuttu, nimi alkaa A:lla... ;), väriä, kuntoa jne kannattaisi ihan ehdottomasti jatkossa seurata porukallakin, aina kun joku on menossa kisoihin - syksyllä kai 2-3 ainakin salisi naisista! Tsemppaisihan se kummasti kaikkia, ja karsisi turhia mokia pois kisoihin lähtiessä - ei sillä, että olisit nyt suuremmin mokaillut, ehkä väri olisi kyllä voinut olla parempi ja "legot esillä", kuten jo aiemmin totesitkin :D

Sellainen juttu tuli vielä mieleen, että mikäli suomalaiset pyrkivät kansainvälisiin kisoihin niin nykyisillä eväillä sielä ei tulla pärjäämään.
Bodyfitneksessä (yleinen sarja) toki kärkikaksikko oli loistavassa kunnossa ja heillä saattaisi saumaa ollakin, mutta jos fitnessiä ajatellaan niin kovin on hentoisia tytöt kansainvälisille lavoille. Ymmärrettäväähän on, että nuoremmat kisailijat eivät ole ehtineet sitä lihasmassaa vielä tarpeeksi hankkimaan, mutta jokunen kokeneempikin konkari varmasti menestyisi kansainvälisesti mikäli saisivat fysiikkansa parempaan kuntoon, ei sillä pelkällä vapaaohjelmalla kisoja voiteta.

Olen myös sitä mieltä, että Piuden fysiikka oli parasta katsottavaa kisoissa paikan päällä! Näin jälkikäteen kuvia selanneena olen yhä enemmän vakuuttunut asiasta. Eli onnittelut vain täältäkin upeasta kunnosta.

Ja samaa mieltä muutamien edellä kommentoineiden kanssa siitä, että bodyfitnekseltä odottaisin juuri enemmän lihasta. Kovasti täällä ainakin itse tehdään töitä asian eteen, turhaanko?!!! :wall:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Nyt reilu viikko kisojen jälkeen (kun kisakunnosta on enää muisto jäljellä...) täytyy sanoa, että kärkikaksikko on voittonsa ansainnut. Oma on mokani, että lähden tällä ruholla bodyfitness-sarjaan edes ehdolle. Puolustukseksi täytyy sanoa, ettei minulla ollut aavistustakaan miltä näyttää bodyfitness-kilpailija livenä; miten pieni tai iso, miten tiukka tms. En osannut yhtään suhteuttaa itseäni muihin. Pelkäsin kisoja edeltävään iltaan saakka olevani aivan p....ssa kunnossa (lähinnä liian löysä). Voitte kuvitella miten iloista matkaseuraa olin oulusta helsinkiin kun mökötin ja möykkäsin omaa kuviteltua surkeuttani :) . Nyt on kisat käyty ja kuudenneksi tultu; ei siksi, että olisin ollut löysä tai huono, olin vain vääräntyyppinen tähän sarjaan ja siksi päätös oli aivan oikea. Ei kukaan kuitenkaan lähde kilpailemaan ollakseen kuudes tai edes toinen, ja kyllä minua harmittaa (lievä ilmaus). Tässä lajissa minulla ei kuitenkaan ole tulevaisuutta, joten vaihtoehtoja on tasan yksi: kehonrakennus. Heitin haikeat hyvästit haaveille kilpakehonrakennuksesta kymmenen vuotta sitten, kun naiskehonrakennus kasvavine massavaatimuksineen ajoi valonnopeudella ohitseni. Ei minusta ollut vastaamaan niin kovaan haasteeseen kuin mitä pelkkä "rivinaisena" SM-tasolla kilpaileminen olisi vaatinut. Suomessa oli tuolloin -90 luvulla uskomattoman kovatasoisia ja upeita naiskehonrakentajia (mm. Krishi, Ryynänen, Ryytty, Veijalainen, Mikkonen, Juvonen, Kälvälä, ja kotiin päin vetäen silloiset kovat oululaiset: Törnroos, Zigalova, Kosola ja Talus). Kehonrakennus on kuitenkin aina ollut minulle kaikista lajeista rakkain, ja olen seurannut sitä tiiviisti vuodesta -87 aina tähän päivään. Olen aina kunniottanut lajia siinä määrin, etten ole lähtenyt niille lavoille ilveilemään ja näyttämään "ei oota" (mitä nyt yhtenä vuonna kauan sitten :D ) ja nyt sitten ollaan siinä tilanteessa, että mikäli haluaa kilpailla on se tehtävä badauksessa. Hirvittää, koska asiahan menee niin, että sitä saattoi näyttää bodarilta bodyfitness-kisoissa mutta kun viereen laitetaan OIKEASTI isoja naisia niin eipä sitä näytä enää yhtikäs miltään. Ehkä korkeintaan nätiltä. Niihin karkeiloihin vaaditaan lihasta aivan eri mittakaavassa kuin mitä minulla nyt on tarjota. Olen suhteellisen pitkä n.170cm ja paino kisoissa oli n. 60-61kg ja siitäkin pitäisi ruuvata parisen kiloa pois jotta tiukkuus olisi kohdallaan. Raskaaseen sarjaan olen nykyiselläni liian mitätön ja keskiraskaaseen taas täytyisi vetää ääritiukaksi ja näyttäisin "kuikalta". Kisoihin on aikaa viitisen kuukautta ja jokainen ymmärtää, ettei siinä ajassa saada ihmeitä aikaan (dieettikin täytyy ehtiä vetää). Kyllä minä kuitenkin aion parhaani tehdä ja katsoa loppuun saakka miten tässä hulluttelussa käy. Pitää vissiin ihan tosissaan alkaa heiluttelemaan rautaa eeskahtaalle - on vaan mokoma niin raskasta hommaa :D .Ymmärrän kyllä, että maailma haluaa extremeä ja massa on kovassa huudossa mutta itse olen aina toivonut paluuta aikaan entiseen kun Cory Everson oli Ms. O; tuolloin tuntui, että moinen kroppa on vielä mahdollisuuksien rajoissa (edes unissa) mutta sen jälkeen, niin upeita kun Murray ja co ovatkin, sai kyllä kaiken toivon lajin suhteen omalta kohdalta heittää. Oma suosikkini tällä hetkellä on Valentina Chepiga.

Muutama uusi kasvo näyttää vuosittain suomen body-lavoille kapuavan, ja toivottavasti ensi syksynä meitä olisi taas jokunen lisää? Ilmoitelkaa itsestänne! Kauranen, Murtola ja Ala painivat omassa sarjassaan ja taitavat taas niittää mainetta ja kunniaa kansainvälisestikin. Kyllä olisi upeaa jos naiskehonrakennus pikkuhiljaa nousisi tästä lamasta ja "vitnesin" varjosta. Enpä olisi uskonut näihin hommiin enää ryhtyväni (ja perhe ei taatusti tätä päivää toivonut näkevänsä) vaan näin se hulluus iskee. Äitee alkaa bodaamaan; samalla tosin käydään töissä, hoidetaan perhe ja koti ja tuhat muuta asiaa. Nuorena sitä vaan "reenattiin" ja loput ajat puhuttiin "reenaamisesta" - ja pöljäiltiin. Oi niitä aikoja - onneksi tuli vanhuus ja viisaus... : :hyper:

piude sanoi:
(mm. Krishi, Ryynänen, Ryytty, Veijalainen, Mikkonen, Juvonen, Kälvälä, ja kotiin päin vetäen silloiset kovat oululaiset: Törnroos, Zigalova, Kosola ja Talus).

:curs: Aina unohdetaan niin kovin ali-arvostettu Maija Lehtonen, vaikka naikkosella on alla pro-kisoissa top-4 sijoituksia.

Mike sanoi:
:curs: Aina unohdetaan niin kovin ali-arvostettu Maija Lehtonen, vaikka naikkosella on alla pro-kisoissa top-4 sijoituksia.

En mie vasiten :nolo: ... Monta muutakin jäi uupumaan kun en millään saa nimiä mieleen (esim. itse Marjo Selin ja Pirjo Reiman!! Muistaako joku mikä oli sukunimi -80-90 luvun taitteessa menestystä niittäneellä jyväskylän Armilla???. Mainitaan saman tien myös Tuija Hokkanen, Tarja Hovi, Raija Toivo jne. näitä on oikeesti niin paljon). Mitähän näille uransa päättäneille tänä päivänä kuuluu? Onko comebackejä odotettavissa? Olisi kiinnostavaa jos alan lehti tekisi henkilökuvia myös takavuosien mestareista.

Piude, hieno päätös! Pakko tapittaa sitten silmät lautasen kokoisina syksyn kisat - ihan varmasti näytät silloin aivan upealta, olit Kultsallakin todella kaunista katseltavaa näin naisenkin silmään :) Hirmuisesti tsemppiä treeneihin. Tartu lujaa uusiin haasteisiin ja anna mennä!

:kippis1:
Olen varma, että näytät syksylläkin upealta, joten hieno päätös!

Itse todellakin toivon, että (nais)kehonrakennus olisi edes hieman suositumpi laji. Tällä hetkellä kilpailjoita on todella vähän. Nämä vähäiset kilpailijat ovat kyllä törkeän kovaa tasoa. Tämä kuitenkin saattaa olla mielestäni esteenä joillekin kilpailuista haaveileville; pitääkö todellakin olla niin massakas uskaltautuakseen lavalle? Toivoisin siis, että lajin pariin saataisin jotenkin houkuteltua myös ei niin isoja tyttöjä. Kilpailijavolyymin lisääntyessä myös uusia poikkeuksellisen lahjakkaita tyttöjä voisi lavoille eksyä vielä nykyistä enemmän. No joo, meni vähän spekuloinniksi mutta pointti oli siis; toivottavasti saat kilpasiskoja lavalle syksyksi.

Tässä tällänen "Piia kollaasi", jotta muistetaan myöhemminkin, mistä tässä threadissä oikein puhutaan. :)

Punttimimmit ylpeänä esittää nro 15!

Liitteet

• Piia kollaasi.webp
    Piia kollaasi.webp
    28,1 KB · Katsottu: 2 397
Vähän kärjistävää mielipidettä joukkoon..

On tosiaan muakin ärsyttänyt se, että bodyfitness tuntuu menevän yhä enemmän ja enemmän sellaiseks missikisaksi, että tukka hyvin ja naama hyvin ja täytyy olla kauniit kasvot ja hyvänmuotoinen vartalo. Se lihaksikkuus tuntuu tulevan siellä jossain tosi jäljessä.

Joskus kun noita sääntöjä lueskelin, niistä sai sellaisen kuvan, että bodyfitneksessä etsitään vähän lihaksikkaampaa vartaloa kuin esim. perusfitneksessä.

:thumbs: Uskomaton kroppa sinulla! Aivan suotta murehdit tuota lihaksikkuuttasi, sillä vaikka sitä on pienen maamme kisalavoille hieman liikaa, ottaisi kommenteista päätellen melkein kuka tahansa meistä samanlaisen bodin kuin sinulla! Ei muuta kuin tsemppiä jatkoon ja lavalle takaisin! Osallistuin sm-kisoihin viime syksynä (body fitness), ja vaikka en pärjännytkään, on halu lavalle taas hirvittävä.

"Unelmien ja saavutusten välillä on vain yksi ero; halu."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom