NPC Pro Qualifier Finland 12.9.2021

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Konaa
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No siis kyllähän kaikki naissuorittajat kiinnostaa, vaikka sinänsä nää naisten sarjat vähän hassuttaa tai harmittaa tai jotain kun melkein kaikki pääsee himaan kultamitskun kanssa koska osanottajia on niin vähän. Elina Oinonen kiinnostaa kun tais nyt vaihtaa tohon naisten fysiikkaan.

Kuka voitti naisten Figuressa pro kortin, oliko muuten suomalainen kun meni minulta ohi, haastattelussa sanoi että on onnellinen suomeksi.

Liitteet

• D5C4DAA4-317C-4CB8-83F6-9EBEFF22A47B.jpeg
    D5C4DAA4-317C-4CB8-83F6-9EBEFF22A47B.jpeg
    68,8 KB · Katsottu: 204
Norjan Pro Qualifier kisoissa ois kyllä tullut Suomalaisille Pro kortteja sen verran näytti taso huonolta verratuna Tampereen kisaa. Kilpailijoita oli puolet vähemman kuin Tampereella,
ihme että ei Suomalaiset lähtenyt Norjaa kisamaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
On kyllä hyvä, että näitä NPC pro qualifiereita on nykyään Euroopassa, ei tarvitse ACE overall tai EM/MM voittoa korttiin samalla, kun jenkit kiertää karsinnasta toiseen

ei tarvitse ACE overall tai EM/MM voittoa korttiin samalla, kun jenkit kiertää karsinnasta toiseen
Nämähän nykyään kuuluvat eri liittoon, Fitness Classic ja NFE kuuluvat tähän amatööri liigaan. Voitolla saat IFBB Elite Pro kortin. Ei ole enää tuota mahdollisuutta valita Pro League tai Elite Pro kortti, minkä Sihvonen ja Kulaja sai tehdä.

Nämähän nykyään kuuluvat eri liittoon, Fitness Classic ja NFE kuuluvat tähän amatööri liigaan. Voitolla saat IFBB Elite Pro kortin. Ei ole enää tuota mahdollisuutta valita Pro League tai Elite Pro kortti, minkä Sihvonen ja Kulaja sai tehdä.
Niin ja sillä on ollut positiivinen vaikutus, että pro leaguen kortteja on tarjolla huomattavasti enemmän

Itse kyllä pidän vääränä suuntauksena, että Pro kortteja jaetaan lähes joka kisasta. Sarjassa voi olla vain muutama osallistuja ja kortin saa henkilö joka ei sitä "ansaitse". Ei se toki urheilijan vika ole, mutta omissa silmissä IFBB PRO titteli ei merkitse enää samaa mitä ennen. Toki miesten kehonrakennuksessa taso on vielä ollut kohtuullinen kisoissa mitä olen itse katsonut, mutta muissa sarjoissa taso vaihtelee aika reilusti kisasta riippuen.

Itse kyllä pidän vääränä suuntauksena, että Pro kortteja jaetaan lähes joka kisasta. Sarjassa voi olla vain muutama osallistuja ja kortin saa henkilö joka ei sitä "ansaitse". Ei se toki urheilijan vika ole, mutta omissa silmissä IFBB PRO titteli ei merkitse enää samaa mitä ennen. Toki miesten kehonrakennuksessa taso on vielä ollut kohtuullinen kisoissa mitä olen itse katsonut, mutta muissa sarjoissa taso vaihtelee aika reilusti kisasta riippuen.
Ymmärrän pointin, PRO status itsessään ei ole aivan saman "arvoinen", mutta ymmärtääkseni näitä PRO kortteja on jenkeissä jaettu NPC kisaajille huomattavasti pienemmillä meriiteillä aiemminkin

Miksi tämä olisi joku ongelma? Ja jos se on ongelma, niin kenelle?
Reilu 10v Pro kortti kärsinyt sen verran paljon inflaatiota ja tietysti SOME viimeisen 5v nopeuttanut asiaa. Mutta tämähän on vaan elämää, asiat muuttuvat ja vaihtuvat, parempaan tai huonompaa, varmasti ihmisestä ja katsojasta kyse.
Tietysti SOME on mahdollistanut ja monipuolistanut menestymisen ja taloudellisen puolen teon. Moni vanhempi Pro tai entinen Pro bodaaja tästä myös puhunut, kortteja jaetaan kuin tikkareita, ihan siitä syystä, kun IFBB Pro League hyötyy, mitä enemmän kilpailijoita sitä enemmän voidaan kisoja järjestää ja promoottorit saavat rahaa ja Pro League saa pro-kortti maksuja.

Mitä yritän sanoa, joskus 2000 -luvun alussa pelkkä Pro kortin voitto, mahdollisti lisäravinne ja bodylehti sopimuksen, näillä pystyit elämään ja bodaamaan. Vielä 2006-2009 aikoihin pelkillä sponsorisopimuksilla eläminen oli mahdollista. Tästä Fouad Abiad ja Evan Centopani ovat puhuneet, varmasti löytyy kymmeniä muita jotka ennen vuotta 2010 olivat hyviä Pro kehonrakentajia ja tämä oli heidän ainut rahana tulo. Tietysti jotkut olivat halukkaampia tekemään muutakin kuin, syödä, treenata ja nukkua.
Nykyään tiedossa, kun saavutat Pro-statuksen, se ei enää merkitse mitään. Hieno lisä IG-profiilissa, jos edes löytyy somea.
Kuten Steve Laureus, hänellä ei moneen vuoteen edes ollut IG, kunnes hänelle kerrottiin, ettei ole mahdollista saada sponsorisopimusta ennen kuin on IG ja tarpeeksi seuraajia.
Nykyään kilpailu menestys ei merkkaan lähellekään samaa mitä aikaisemmin, eikä takaa taloudellista toimeentuloa. Tällä tarkoitan sitä ette voita Pro kisoja mutta olet aina top3 kun osallistut, etkä kuitenkaan joka vuosi käy kymmeniä kilpailija.
Esim Iain Vallier on mahdollisesti Kanadan menestyneimpiä Pro kehonrakentajia, mutta kukaan ei minun tutuista ole edes hänestä kuullut, kun eivät enää seuraa aktiivisesti. Kuitenkin Ben Pakulski, Antoine Vaillant, Paul Dillett, Frank McGrath, Greg Kovacs ja Fouad Abiad ovat melkein kaikille heille tuttuja kilpailijoita.

Viimeksi muokattu:
Jos pro-kortteja jaetaan enemmän niin pitäisi olla myös enemmän sarjoja pro-tasolla. Nyt on ihan liikaa ammattilaisia kellä ei käytännössä ole edes sarjaa missä voisi kisata ja olla edes teoreettisesti kilpailukykynen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom