Norton Ghostin kilpailijat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu

Mixu

Ei vain tajua
Mitkä muut kaupalliset ohjelmat toteuttavat samaa ideaa kuin Norton Ghost, eli kiintolevyjen sisällön tallentamista kuviksi ja sitten niiden verkon yli pudottamista toisille koneille?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Storagesoftin ImageCast. Ghost on kylläkin mielestäni paljon parempi.

Scud sanoi:
Storagesoftin ImageCast. Ghost on kylläkin mielestäni paljon parempi.
Tosiaan, enpä tiennyt edes tuon ImageCastin olemassaolosta. Kiitosta vain.

Luin sen arvostelun PC Review- lehdestä ja siinä sanottiin tuotteen olevan jopa parempi kuin Ghost, mutta hieman vaikeampi oppia käyttämään. Toisin kuin Ghost, niin ImageCast osaa mm. muuttaa Windows-koneiden SID:in lennossa (!), mikä on hieno homma, ei tarvitse SysPrepillä aina valmistella koneita ennen kuvan tekemistä. Pitää tutustua tuohon lisää. Itse töissä käytän toistaiseksi Ghostia ihan tyytyväisenä, mutta saatan opinnäytetyönä tehdä vertailun näiden ohjelmistojen kanssa ja miettiä, mikä olisi sitten se paras vaihtoehto omaan työympäristööni.

Itse olen kanssa ollut töissä kummankin kanssa tekemisissä ja Ghost on tosiaankin paljon yksinkertaisempi käyttää. Olen huomannut Ghostin myöskin paljon varmemmaksi.

Sitten on kanssa Microsoftin Remote Operating System Installation, jossa voidaan etänä asentaa ennalta määritelty Windows- kuva koneisiin. Periaatteessa ainoa paikallaolovaatimus olisi se, että menee luokkaan ja boottaa jokaisen koneen ja painaa F12 bootin yhteydessä, niin koneet ottaa yhteyden RIS-palvelimeen ja asentaa käyttiksen itselleen automaagisesti....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom