SUPERCARB 1kg -40%

Normaali rp?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XairaX
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
Varsinais-Suomi
Tietääkö kukaan mahdollisesti,että mikä pitäisi naisella olla rasvaprosentti (noin yleensä,jos on hyväkuntoinen,pienellä liikunnalla),jotta se pysyy sekä ylä- että alalukemilta terveen puitteissa?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Naisen normaalin rasvaprosentin alarajana pidetään 20 ja se on normaaleissa lukemissa aina 30:n asti.

MUTTA varmasti on tapauksia, jotka ovat normaalivartalollisia vaikka prosentit olisivat noiden lukujen kummallakin puolella ja monilla naisillahan rasvanmäärä on suurempi ala- kun yläkropassa.

Jos kropan rasvaprosentti laskee liian alhaiseksi voi naisilla ilmetä esimerkiksi kuukautishäiriöitä.
Vastaavasti liian korkean rasvaprosentin ikävä kyllä näkee pitkälti päällepäin...
;)

Kävin just itse rasvaprosentin mittauksessa, ja tulos olli 10.8 noi elektroniset mittarit ei oikein anna kunnon vastausta. Epäilykseni on varsin suuri itse laittaisin pari prossaa päälle lisää.
Mutta Oli se musta senverran hauska juttu että teippasin lapun peiliin kiinni ihan omaksi ilokseni ja ukon kiusaksi joka jaksaa aina kettuilla ongelma alueestani elikkäs takapuolesta.
Mulla kun on selkeästi ongelmana, että kädet on tosi kovassa kunnossa pattia löytyy vaikka muille jakaa mutta jalat ja takapuoli ei ota kehittyäkseen.

Olen kuullut että joka niillä nipistimillä mitatessa on saatu peräkkäisinä päivinä parin prossan heittoja joten en kyllä osaa sanoa kuinka paljon noihin mittauksiin voi luottaa.

minusta kaikkein paras rasvaprosentin kertoja on peili joka muutenkin "valitettavasti" kertoo totuuden.

Olisko kellään muuten hyviä vinkkejä tohon takapuolen ja reisien kiinteytykseen Teen kyykkyä askelkyykkyä riesi ojentajia ja koukistajia tunnollisesti, mutta kehitystäö ei tunnu tapahtuvan toivotulla tavalla.

Pomppu.

Reisiä ja takapuolta kiduttavia liikkeitä on monia. Itse olen tykästänyt prässiin (kokeile muuttaa jalkojen paikkaa alustassa ja selkänojan kulmaa -> löytyy myös poltetta persiiseen :D ).

Toinen mieliliike on smith-kyykky. Jalat reilusti eteenpäin, silleen, että kun kyykkäät, sivuprofiilisi olisi kuin tuolille istuisit (90 asteen kulmat polvissa ja lantiossa). Alussa, yläasennossa, olet siis lievässä takakenossa.
Kolmas kuningasliike on smithissä tehty yhden jalan kyykky (tämän varmaan tiedätkin, kuinka tehdään). Jos tästä liikkeestä ei saa persusta kipeeksi niin ei sitten mistään.

Hyväksi olen myös todennut suorin jaloin maastanoston. Tekniikka kannattaa opetella, sillä oikein tehtynä käy muuten toudella kivasti takareisiin, ahteriin ja alaselkään :hmmm:

Moi,
mulla on kanssa ongelma-alueena reidet ja toivoisin niiden sutjakoituvan. Olen ollut ymmärtävinäni että tavoittelemaamme kinnteytymistä reisiin ei saakaan salilta vaan rasvaa polttavalla aerobisella ainoastaan! Itsekin olen tunnollisesti hinkannut salilla reisiä mutta pakko myöntää että mitä enemmän pitkiä kävelylenkkejä ja spinningiä on ohjelmassa, sitä näpsäkämmin se reisi kiinteytyy. Tosin uskon puute alkaa vaivata, että me naiset, joilla tuhdimmanpuoleiset reidet on luotu, emme saa barbienuken reisiä millään. Mutta aion ottaa asiasta selvän, reidet on kuitenkin kivasti kiinteytyneet niin katson miten pitkälle on mahdollista päästä! Tosin jos sun rasva% on vähän yli kymmenen niin en usko katastrofaalista reisi/takamusongelmaa olevankaan. Itselleni käy aina niin että yläkropassa kylkiluutt törröttää ja tissit häviää mutta reidet on ja pysyy. :(

Reisistä...

Ihan PAKKO on nyt tähän kommentoida, että meikäläisen empiiristen tutkimusten mukaan (toki otokseni on rajoitettu, toim.huom.) hyvin harva mies tykkää naisellaan ns. barbienuken reisistä, kun taas naiselliset muodot miellyttävät hyvinkin monia... :D

No joo. Asiallisesti ottaen, mikäli tarkoitus on siis polttaa rasvaa reisistä, niin silloin tepsivä lääke ovat juurikin nuo Irongirlin mainitsemat kävelylenkit ja spinning (ja aerobinen treeni yleensäkin). Jos taas halutaan treenata reiskoihin muodokkaita lihaksia, niin silloin mennään salille raudan kimppuun.

Mitä se kiinteytyminen sitten on? Sanoisin, että se on sopiva kombinaatio noita molempia. :cool:

Näin vain on päässyt käymään että kaikki ylimääräinen jota löytyy on kasaantunut reisiin ja takapuoleen.
Laihdutin parivuotta takaperin n. 18 kiloa ja ongelmaksi jäi kropan alaosa.
Kuvittelen rasvaprosenttini mitatun 10,8 % sijaan olevan noin 13 -14 pintaan mikä ei kuitenkaan näinkin hoikalle tytölle mikään ihme.
Lihaksia löytyy käsistä aika kovasti, ja olen yrittänyt keskittyä kovemmin alakropan treenaamiseen, kuitenkaan unohtamatta muita lihasryhmiä
.
Mutta kuten olette varmaan huomanneet että heikoimpien lihasryhmien treenaaminen ei ole läheskään yhtä mielekästä kuin vahvempien ryhmien.
Tässäkin foorumissa löytyy varmasti useita joille jalkatreenipäivät ovat 90 % tuskaa ja pakkopullaa.

Rulla luistelin kesällä noin 1000 km joka kyllä pienensi takapuolen ympärysmittää muutamalla sentillä, mutta mikä olisi talvella vastaava juttu
Otan mielelläni ideoita vastaan.

Kuntopyörä löytyy kyllä kotoakin, mutta joudun muutenkin nousemaan töihin ennen kuutta ei himottais heräillä puol 5 sotkemaan.

Hyppelis pyppelis jumpat ei kyllä ole meikäläisen alaa sillä tuntuu etten millään pysy muun jengin mukana askelkuvioissa. Muistutan lähinnä bambia jäällä sen verran askelee on hakusessa.
:lol1:

Originally posted by pomppu
Rulla luistelin kesällä noin 1000 km joka kyllä pienensi takapuolen ympärysmittää muutamalla sentillä, mutta mikä olisi talvella vastaava juttu
Otan mielelläni ideoita vastaan.

Mä ehdottaisin kyllä ihan vanhaa kunnon murtomaahiihtoa, tyylinä voi olla joko perinteinen tai vapaa. Mutta jos asut Etelä-Suomessa, niin ko. vaihtoehto voi olla sääteknisistä syistä hieman hankala toteuttaa...:rolleyes:

Btw. vilpitön hatunnosto tuolle rullistelumäärälle! :) Teitkö pitkiäkin lenkkejä?

Joo no täällä etelässä lunta tulee jos hyvä tsägä käy, kahteen vuoteen en ole hiihtänyt metriäkään, nimen omaan sää syistä.

Mulla loppui varsinainen duuni huhtikuun lopussa, ja onnistuin blokkaamaan urheiluvälinekaupasta myyjän paikan kesäksi.
Jonkun päähän piston kun sain päätin luistella työmatkat eli n 10 km töihin 7-8 tuntia duunia ja luistellen kotiin.
Täytyy kyllä myöntää että joskus söi naista, varsinkin takaisin tullessa. Mutta sisupussi kun olen, niin sitkeesti vetelin.
:D

Mutta kuten olette varmaan huomanneet että heikoimpien lihasryhmien treenaaminen ei ole läheskään yhtä mielekästä kuin vahvempien ryhmien.
Tässäkin foorumissa löytyy varmasti useita joille jalkatreenipäivät ovat 90 % tuskaa ja pakkopullaa.

Olet harvinaisuus. Yleensähän naisilla tuppaa alakroppa olemaan vahvempi ja yläkroppa lihaksistoltaan lähinnä näivettynyt. Siksipä mm. minulle jalkatreeni on juhlaa verrattuna esim. penkkipäivään.

Mitä tulee sopivaan rasvaprosenttiin, minulle se merkitsee sitä, että fläsästä saa paremman otteen kolmella sormella kuin koko kouralla tai - hui kauhistus! - kahdella.

Heh kiva kuulla olevansa lähes uniikki edes jossain.
:lol2:

Tavoitteena kuitenkin olis että koko mimmi olis tiukkaa lihasta, sikäli se nyt yleensä on mahdollista.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Minulle taisi jäädä vielä epäselväksi, mitä tuloksia kaipaat alakroppaasi. Minkälainen jalkatreenisi tällä hetkellä on, haetko voimaa, lihaskasvua vai miten? Kiinteytymisen käsite kaipaa toisinaan vähän selvennystä :)

Heh kiva kuulla olevansa lähes uniikki edes jossain.
:lol2:

Et ole yksin, mullekin toi jalkatreeni on useimmiten vähintäänkin tuskallista, jos onnistuu lainkaan (kirjoitin tästä tuolla askelkyykky -threadissa). En muista että yläkroppa olis kertaakaan "pistänyt vastaan" treenatessa niin kuin jalat on tehny monta kertaa. Yläkroppaa on ilo treenata ja voi tehdä suhteessa paljon rankemman treenin kuin jaloille. Mikä sitten lienee syy :confused:

Jalkatreenini sisältää tällä hetkellä kyykyn vapaalla tangolla, askelkyykyn, reisi ojentajan ja koukistajan, pohkeet teen eri päivänä.

Kyselisn lähinnä nimenomaan kiinteytys juttuja, lihas kyllä varmasti kasvaa, ja on havaittavissa selvästi kohentumista, mutta millä sen ylimääräisen rasvan ( ei kuitenkaan mahoton määrä)
Saisi pois, rullaluistelu on tehokkaaksi havaittu, mutta nyt kun syksy saa ja talvi tekee tuloaan mikä avuksi, kohennettavaa löytyy vielä.
Hiihto ei oikein tule kysymykseen, täällä hesan suunnalla kun lumen tulo on niin ja näin.
Kuntopyörä löytyy, mutta näin "massa" kaudella ollessa ei viittis jatkuvasti sotkea.

Kyykky on käsittääkseni lähes paras mahdollinen keino varsinkin takapuoleen, mutta oisko muita hyviä keinoja millä ahterin linjaa sais vielä nostettua muutaman sentin ylöspäin ?
:lol1:

Ok. Minä suosittelen myös ahterin linjan nostamiseen suorin jaloin maastavetoa, sillä olen oman peräni saanut melkoiseksi hyppyriksi. Keskity tekemään liike takareisillä ja pakaroilla äläkä ota liian suuria painoja käyttöön ainakaan heti alkuun. Mitä taas aerobiseen liikuntaan tulee talvella, itse olen lähinnä tyytynyt crosstrainerilla sotkemiseen (on oma kotona) ja soutuspinningiin. Oletko tuota soutuspinningiä kokeillut? Siinä ei tarvitse pelätä olevansa kuin bambi jäällä (;)) vaan mukana kestää ihan kuka tahansa ja tunnin tehon voi jokainen määritellä oman kunnon mukaan. Sopii taatusti massakaudellekin hyvin eikä rasita liikaa pelkästään jalkoja. Yllättävän mukavaa, kokeilepa joskus!

reisistä vielä

Mä kaipaisin ihan samaa reisille kuin Pomppu. Niissä on jonkun verran lihasta ja takareiteenkin olen saanut muotoa suorin jaloin maastavedolla, hyvää huomenta liikkeellä ja reiden koukistajilla. Mutta reisissä on vielä liikaa tavaraa, ehkä se on rasvaa, ei kai se muutakaan voi olla, vaikka ne on aika kiinteät eikä selluliittia taida olla. Pikkuisen semmoiset tyyliin ratsastushousu -look - ei nyt kauhean paha mutta on kumminkin.
Lainasin kirjastosta ikivanhan Callanetics perfect legs videon punttireenin ja aerobisen lisäksi, katotaan mitä ne siihen sanoo...

Tiukkis hohoi! Ja miksi ei muutkin..

Tuosta suorinjaloin maastavedosta, että todellako jännitätte pakaroita yläasennossa? Siis oikein 'yhteen puristamalla'.. miten sen nyt sanoisin.

Olen yrittänyt mutta jotenkin se ei tunnu luontevalta. Siis jännityyhän se jotenkin tietysti, mutta tarkoitan sellaista itse lisättyä jännitettä. Mikä neuvoksi? Missä vaiheessa puristaminen pitäisi aloittaa tms?

Äh.. ymmärsikö kukaan.

Suorin jaloin maastanosto

Tota liikettä tehdessä mulla on ainakin heti aloitusasennosta lähtien pakka tiukkana eli jalat jännitettyinä, perse pinkeenä, alaselkä tiukkana ja napa selkärangassa kiinne. Ja totta kai mitä ylemmäs niitä painoja nostetaan (ts. liikkeen puolivälissä) niin sitä enemmän mä jännitän sitä persettä. Eli alusta lähtien jännitys päälle ja rauhallisesti ne painot ylös. Kyllä tuntuu ahterissa :hmmm: .

Just noin kuten Ränämanni sanoi. En minä ainakaan purista pakaroita mitenkään "yhteen puristamalla", vaan se vaan jotenkin tulee luonnostaan... Yksi pakaralihaksen merkittävimmistä(?) tehtävistä on kuitenkin juuri tuo liike. Kyllä se siellä tuntuu ja näkyy ennemmin tai myöhemmin, treeniä vaan sitkeästi :)

Kiitos :)

tahdon salille heti nyt just tällä sekunnilla opettelemaan...

Siis kyllä aina yritän olla 'tiukkana' ja jännittää koko kroppaa, mutta en vaan ole saanut pakaroita mukaan kuvioon... vielä!

Suositut

Back
Ylös Bottom