Nordea Verkkopankki!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzzi87
  • Aloitettu Aloitettu
Tästä tietty peritään palvelumaksu, mikä taitaa olla semmoiset 8e per lasku! :hyper: (Siis tällaista kuulin vanhemmiltani, kun kehuivat nettipankin hyödyllisyyttä.) Ja eikös alle 25 vuotiaat saa ihan ilmaiseksi noi pankin internet-tilit sunmuut, jos ei niin suosittelisin vaihtamaan pankkipalvelua. Ainakin itselläni ilmainen.

EDiT: Kun kas-vain ehti postaan väliin, niin selvennettäköön että pankissa maksaessasi tulee toi palvelumaksu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari kertaa tänään käynyt ja toimii kuten tavallista. Ei ikinä ollut ongelmia, ja erittäin hyvä, että salasana vaihtuu aina!!
 
Mulla kävi jokin aika sitten samalla lailla, varmasti oli oikea tunnus ja sitten
se ei enää tarjonnut sitä numeroa mikä pitäs laittaa, normaalistihan jos pistät vaaran numerosarjan tunnuskohtaan se kertoo mikä numero on järjestyksessä seuraava.

Kaveri ties kertoa, että ajan mittaan ku laittelet vahingossa vääriä numeroita menee se lopulta jumiin ihan turvallisuussyystä. Ite soitin sinne palvelumeroon jossa se robottiääni vastaa ja oliko seuraavana arkipäivänä ku rupes tunnukset taas toimimaan.......
 
Omasta mielestäni Nordean systeemi on turvallisempi kuin Osuuspankin. Nordealla pitää laittaa varmistuskoodi joka kerta kun haluaa suorittaa maksun. Osuuspankilla riittää kun kirjautuu sisään ja sen jälkeen voi siirrellä rahaa mielin määrin. Nordealla on estetty tuntemattoman henkilön mahdollisuus siirtää rahoja jos nettipankki-istunto on jostakin syystä jäänyt koneella auki.
 
Verkkopankkeja testanneena päädyin ite siihen että sampo pankilla on kaikkein toimivin ja mukavin käyttää tuo verkkopankki , onhan se aluks aika sekavan olonen juttu mutta siinä on tunnus ja salasana ennen kirjautumista ja sit erikseen vielä ne avainluvut toiminnoille maksuja ja tilisiirtoja varten. :thumbs:
 
Verkkopankkeja testanneena päädyin ite siihen että sampo pankilla on kaikkein toimivin ja mukavin käyttää tuo verkkopankki , onhan se aluks aika sekavan olonen juttu mutta siinä on tunnus ja salasana ennen kirjautumista ja sit erikseen vielä ne avainluvut toiminnoille maksuja ja tilisiirtoja varten. :thumbs:

Samaa mieltä. Kaikki toimeksiannotkin onnistuu näppärästi Sammossa.

Osuuspankilla kyllä varmaan kaikkein paskin palvelu. Tietääkö joku, mistä siellä pystyy tekemään toimeksiantoja? Vitun sekava käyttöliittymä. Perkule kun tuli sinnekin otettua tili, kun Pohjola ja OP yhdistyi.
 
Samaa mieltä. Kaikki toimeksiannotkin onnistuu näppärästi Sammossa.

Osuuspankilla kyllä varmaan kaikkein paskin palvelu. Tietääkö joku, mistä siellä pystyy tekemään toimeksiantoja? Vitun sekava käyttöliittymä. Perkule kun tuli sinnekin otettua tili, kun Pohjola ja OP yhdistyi.

Paikallisosuuspankit on sitten erikseen "normaaleista" osuuspankeista. Ei kannata sekottaa. Se mitä itse käytän on erittäin simppeli ja helppo käyttää.
 
Itse tykkään Nordean versiosta, se on mielestäni tarpeeksi turvallinen ja helppokäyttöinen kun asiakasnumero ja tunnusluku on erikseen. Ja maksuihin vielä varmistustunnus. Se, että kaikki tunnusluvut on samalla paperilla ei haittaa kun pelkästään niillä ei vielä tee yhtään mitään.

Kokemusta on myös Royal Bank of Scotlandin verkkopankista. Siellä systeemi on sellainen, että "asiakasnumero" koostuu syntymäajasta ja 4-numeroisesta loppuosasta ja salasana on aina yksi ja sama. MUtta kirjauduttaessa ei kysytä koko salasanaa vaan ainoastaan esim. 2, 5 ja 11 merkki (kirjain tai numero). Ja tietty joka kerta vaihtuu mitkä kolme pitää kirjoitella. On muuten todella ärsyttävää alkaa joka kerta laskemaan sitä 11:ta kirjainta ja muutenkin koko toteutus tuntui melko oudolta ja hankalalta, varsinkin kun oli ensin jo Nordeaan ehtinyt tottua.

Eikös se muuten mene niin, että Nordea lähettää uudet tunnusluvut reilusti ennen kuin vanhat alkavat loppua? Siinä voi olla yksi syy miksi verkkopankki ei toimi - jos on vaikka juuri tullut matkalta eikä ole postia vielä availtu.
 
Eikös se muuten mene niin, että Nordea lähettää uudet tunnusluvut reilusti ennen kuin vanhat alkavat loppua? Siinä voi olla yksi syy miksi verkkopankki ei toimi - jos on vaikka juuri tullut matkalta eikä ole postia vielä availtu.

Ne vanhat kyllä futaa siihen asti kunnes käyttää uuden taulukon ekan koodin. Ellei jokin vanhenemisdeadline tule vastaan. Ja ei se nyt ihan heti tapahdu. No jos on pitkä reissu niin ihan mahdollista...
 
Mulla kävi jokin aika sitten samalla lailla, varmasti oli oikea tunnus ja sitten
se ei enää tarjonnut sitä numeroa mikä pitäs laittaa, normaalistihan jos pistät vaaran numerosarjan tunnuskohtaan se kertoo mikä numero on järjestyksessä seuraava.

Ei aivan. Kerran kämmäilin ton merkitsemisen kanssa ja se ei hyväksynyt mun antamaa "oikeaa" tunnuslukua. Järjestelmä kertoo jos tunnusluku on seuraava tai edellinen, mutta jos tunnuslukujen väli on kaksikin riviä, niin järjestelmä ei kerro mikä tunnusluku on menossa.

Nimim. kerran tunnuslukujen kanssa kämmäillyt ja palvelunumeroon huutanut :david: :nolo:
 
Mulla kävi jokin aika sitten samalla lailla, varmasti oli oikea tunnus ja sitten
se ei enää tarjonnut sitä numeroa mikä pitäs laittaa, normaalistihan jos pistät vaaran numerosarjan tunnuskohtaan se kertoo mikä numero on järjestyksessä seuraava.
Se kertoo oikean tunnusluvun järjestysnumeron vain siinä tapauksessa, että yrittämäsi numero on 2 numeron päässä oikeasta. Muussa tapauksessa se vaan ilmoittaa, että tunnus tai asiakasnumero on väärä. Kannattaa perehtyä Nordean FAQ:iin: https://www1.nordea.fi/solo/1/faq/VAL-1index.asp.

Kaveri ties kertoa, että ajan mittaan ku laittelet vahingossa vääriä numeroita menee se lopulta jumiin ihan turvallisuussyystä. Ite soitin sinne palvelumeroon jossa se robottiääni vastaa ja oliko seuraavana arkipäivänä ku rupes tunnukset taas toimimaan.......
5 yrityskertaa lukitsee palvelun.

Omassa tilikonttorissani sanottiin, että Asiakasnumero "vapautuu" automaattisesti puolen yön jälkeen, riippumatta lukkiutumisajankohdasta. Oman tilikonttorin henkilökunta voi myös manuaalisesti poistaa lukituksen, kuten omassa tapauksessani toimittiin.

Mutta, tuossa FAQ:ssa nuo on kaikki kerrottu.

// ShoGun
 
Se kertoo oikean tunnusluvun järjestysnumeron vain siinä tapauksessa, että yrittämäsi numero on 2 numeron päässä oikeasta. Muussa tapauksessa se vaan ilmoittaa, että tunnus tai asiakasnumero on väärä. Kannattaa perehtyä Nordean FAQ:iin: https://www1.nordea.fi/solo/1/faq/VAL-1index.asp.

=>
Mikäli palvelu ei kerro järjestysnumeroa, anna vielä kerran asiakasnumerosi ja seuraava vapaa tunnus. Jos ne eivät vieläkään vastaa toisiaan, antamasi tunnus on ilmeisesti väärä. Soita numeroon 0100 6730 (24 h, pvm/ mpm, valinta 2/ tunnuslukukysely), josta voit tarkistaa oikean tunnuksen järjestysnumeron.
 
Itsellä on ihan tavallinen tili Nordeassa ja nyt kun 18 vuotta tuli täyteen niin kiinnostais hommata tuo verkkopankki-systeemi. Olis ihan näppärä hoitaa verkko-ostokset sun muut.

Mutta saako sen perustettua ihan nuin vain, että kävelee pankkiin ja sanoo, että haluaa verkkopankkitunnukset? Pitääkö se jotenkin perustella? Onko siihen jotain kriteereitä, että voi saada ne tunnukset?
 
Itsellä on ihan tavallinen tili Nordeassa ja nyt kun 18 vuotta tuli täyteen niin kiinnostais hommata tuo verkkopankki-systeemi. Olis ihan näppärä hoitaa verkko-ostokset sun muut.

Mutta saako sen perustettua ihan nuin vain, että kävelee pankkiin ja sanoo, että haluaa verkkopankkitunnukset? Pitääkö se jotenkin perustella? Onko siihen jotain kriteereitä, että voi saada ne tunnukset?

Ei ne multa ainakaan mitään kyselly. Ne ehdotti ainakin mulle että ota tämmöset ku kävin joskus pari vuotta sitten säätämässä jotain siellä.
 
Jos oikein muistan niin "nuori" henkilö saa Solo-tunnukset ilmaiseksi. Olisiko raja ollut jotain 26 vuotta tms. Ja vaikka siitä pitäisi maksaakin niin hyvin halvat ne maksut taisivat olla - ja melkeinpä voisin pari euroa kuussa maksaakin verkkopankin käytöstä, kyllä se sen verran kätevä on.
 
Jos oikein muistan niin "nuori" henkilö saa Solo-tunnukset ilmaiseksi. Olisiko raja ollut jotain 26 vuotta tms. Ja vaikka siitä pitäisi maksaakin niin hyvin halvat ne maksut taisivat olla - ja melkeinpä voisin pari euroa kuussa maksaakin verkkopankin käytöstä, kyllä se sen verran kätevä on.

Se on se Check in -systeemi Nordealla, joka on voimassa 26v asti. En muista yhtään, mitä nuo solo-tunnukset maksaa mutta ei ois mitään järkeä käydä pankissa laskuja maksamassa. Check in -jäsenenä saa mm. valuutanvaihdon ilman kuluja ja jotain muita etuuksia.
 
Ei ne multa ainakaan mitään kyselly. Ne ehdotti ainakin mulle että ota tämmöset ku kävin joskus pari vuotta sitten säätämässä jotain siellä.

Selvä nakki. Pitääpä käydä kysymässä pankista niitä tunnuksia. :)

Kyllähän se todella kätevä olisi tuo verkkopankki. :rolleyes:
 
Se on se Check in -systeemi Nordealla, joka on voimassa 26v asti. En muista yhtään, mitä nuo solo-tunnukset maksaa mutta ei ois mitään järkeä käydä pankissa laskuja maksamassa. Check in -jäsenenä saa mm. valuutanvaihdon ilman kuluja ja jotain muita etuuksia.

Piti oikein tarkistaa Nordean verkkosivuilta noi maksut. Sekä Check in -asiakkuus että solo-tunnukset ovat ilmaisia alle 26-vuotiaille. Ja vaikka olisi vanhempikin niin solo-palvelun käyttömaksu on vain 1€/kk. Ei siis ainakaan hinnan takia kannata jättää ottamatta.
 
Back
Ylös Bottom