Nopea kaveri!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu
.... rintalihaksen, olkapään ja epäkkäiden sivusta- hierontaa...

jännää............................................................... piste piste piste.

Kyllä mä silti luulen että kaverilta lähtee "koviakin" lyöntejä nopeaakin, toihan oli pelkkää reeniä..:hyper:

Mik99 sanoi:
Kyllä mä silti luulen että kaverilta lähtee "koviakin" lyöntejä nopeaakin, toihan oli pelkkää reeniä..:hyper:

Toki varmasti nopeaan mutta kun liikeen tekniikka muuttuu kunnon lyönniksi niin palauttaminen on jo sen verran työläämpää että iskujen välinen nopeus hidastuu huomattavasti. En sitten tiedä mimmonen on ton kaverin (lajissaan) otteluasento ja missä se käsiä pitää tehdessään jotakin muuta kun tollasta "harjoitusta".

Hyvin pitkälti samaa mieltä kiteytettynä koko hommasta kun mike vaikkei se varmasti tämän lajin harrastamiseen ja harjoituksiin liitykkään mitenkään. Olipahan vaan "realitymielipide".

Tuollanen kun tulis huitomaan torinrillillä, niin yhesti läpsäyttäsin avarilla korville..

;)

kaiveli82 sanoi:
Onko tietoa kuinka paljon tuollaisissa lyönneissä on tehoja...?

Niissä on riittävästi tehoa siihen tarkoitukseen mihin ne on tarkoitettukin, Noiden lyöntien tarkoitus ei ole olla suoraan tyrmääviä, vaan niiden avulla päästään lähelle, eli sinne missä todellinen tuho tehdään.

Gdane sanoi:
Toki varmasti nopeaan mutta kun liikeen tekniikka muuttuu kunnon lyönniksi niin palauttaminen on jo sen verran työläämpää että iskujen välinen nopeus hidastuu huomattavasti. En sitten tiedä mimmonen on ton kaverin (lajissaan) otteluasento ja missä se käsiä pitää tehdessään jotakin muuta kun tollasta "harjoitusta".

Hyvin pitkälti samaa mieltä kiteytettynä koko hommasta kun mike vaikkei se varmasti tämän lajin harrastamiseen ja harjoituksiin liitykkään mitenkään. Olipahan vaan "realitymielipide".

Veikkaan lajiksi Wing Tsunia, vaikka kyllä chi-sao, eli "tarttuvat kädet" harjoituksia tehdään monessa muussakin tyylisuunnassa. Homman idea on siinä, että tuntoaistin avulla kykenee reagoimaan noin kolmasosassa siitä ajasta mihin katseen avulla pystyy. Kädet siis koskettavat (hetkittäin, sillä kontakti myös rikotaan) vastustajan käsiä. Vastustajan suojauksesta löytyy helposti aukkoja tuon avulla. Kun noita harjoituksia hinkkaa vuositolkulla, muuttuvat liikkeet refleksinomaisiksi.
Tuossa harjoitellaan paljon muutakin kuin pelkkiä nopeita lyöntejä. Siinä harjoitellaan tosiaan tuota vastustajan liikkeiden seuraamista, keskilinjan pitämistä kiinni, osumakohtia jne.

Edit: Voin sanoa, että mikäli vastustaja osaa tuon taidon kunnolla, ei todellakaan kannata pysytellä lyöntietäisyydellä. Nuo kaverit hallitsevat käden mitan päässä itsestään olevan etäisyyden täydellisesti. Kyllä tuotakin vastaan lääkkeitä löytyy, mutta se ole yksittäinen moukarilyönti.

Kyllä noissa lyönneissä on voimaakin kun perille iskee. Ja mitä enemmän nopeutta, sitä enemmän voimaakin. Osaava kaveri ketjulyönneillä tekee enemmän "tuhoa" (myös yllätysmomentti) kuin yks hidas "voimakas" moukarilyönti. Mutta tästävoi taas väitellä vaikka mite paljon. Yksilöistä kiinni.. Eri tilanteisiin sopii eri jutut. Mutta poitti oli vaa se että turha on noita wing tsunin lyönteja vähätellä. :)

Vidu mikä pelle, toi tippuis mulle heti. *runkismi*

Onko tää sellanen "kurkipotkutekniikka", että jos vastustaja jää suu auki kattomaan että wtF? niin pataan tulee. Mutta jos vedät vastapalloon niin...?

~Proxi~ sanoi:
Kyllä noissa lyönneissä on voimaakin kun perille iskee. Ja mitä enemmän nopeutta, sitä enemmän voimaakin. Osaava kaveri ketjulyönneillä tekee enemmän "tuhoa" (myös yllätysmomentti) kuin yks hidas "voimakas" moukarilyönti.
Osaava kaveri lyö kerran ja sen jälkeen toinen on :zzzz:

:) :)

Willie sanoi:
Edit: Voin sanoa, että mikäli vastustaja osaa tuon taidon kunnolla, ei todellakaan kannata pysytellä lyöntietäisyydellä. Nuo kaverit hallitsevat käden mitan päässä itsestään olevan etäisyyden täydellisesti. Kyllä tuotakin vastaan lääkkeitä löytyy, mutta se ole yksittäinen moukarilyönti.

Eli tuollanen kaveri vaan ultimateen tai K1seen, niin uusi mestari on löytynyt? ;)

Karatevaari-tekniikoita (hermopisteet, pienten nivelten kuten sormien manipulointi) ei yleensä häkkimatseissa sallita. Jos yleisellä taholla lähdetään puimaan, niin siinä ainakin omasta mielestäni menee koko urheilullisuus pilalle, kun yritetään vain selvittää voittaja kaikin mahdollisin keinoin. Tottakai tällöin sitominen ja sormien työntäminen korviin ja silmiin ym. rumat tekniikat ovat tehokkaimpia lopettamaan matsin.

Itselläni ei tuo alkuperäinen video näy, mutta jos on sama häiskä kun ironchefin linkissä, niin itse olen aikoinaan imuttanut kyseisiä pätkiä läjän DC++:lla otsikolla fast fighting, ja herra näyttää opettavan nimenomaan itsepuolustustekniikoita. Sitäpaitsi kyseinen nopea huitominen on aivan liian tehotonta esim. K1-hanskat käsissä (paino ja pehmeys). Lyönnin taakse on saatava enemmän massaa paksuilla hanskoilla. Fast fighting-tekniikat minun käsittääkseni tulee suorittaa tilanteen alkaessa nimenomaan lähietäisyydeltä ja itsepuolustustarkoituksessa, kuten jo aiemmin mainittu. Silloin kyllä lienee erittäin tehokas systeemi

Miksei ne käytä jalkaa? HOJO! nokka auki ja leuka paikoiltaan!

Back
Ylös Bottom