Nollatoleranssi ja promillet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Tulipa tuossa salilla mieleen tällainen, kun oli joku palkkariksi ottanut saunassa vähän Koffia.

Eli kun tätä nollatoleranssia promillepuolella on väläytetty monessakin kohdassa. Jotenkin tuntuu vähän tai oikeastaan aika paljonkin systeemin kuormittamiselta alkaa käräjille viemään alle 0,5 puhaltavia. Mutta olisikos järkeä pistää rikesakolle vaikka tuo 0,2-0,5 väli jos tuohon nyt jotain muutosta halutaan?

Se mielestäni ehkäisisi tätä "yksi kalja ennen ajoa on ok" ajattelua! Tuo tietysti niputettaisiin samaan "kolme sakkoa vuodessa ja kortti pois" sarjaa kuin nämä muutkin liikennerikkomuksista tulleet sakot. Tuollainen olisi poliisin nopea suorittaa, siis rikesakon kirjoittaminen. Mun mielestä aika typerää siis lähteä alentamaan vaan rajaa ja lähteä viemään porukkaa käräjille tuon takia. Sakottaminen varmasti poistaisi lähes kaikki jotka tuota tekee tapana kun se on sallittua. Päissään ajavat ei sitä lopeta vaikka rajat ois mitkä.

Mielipiteitä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aivan helevetin hyvä idea vaikka periaatteellisella tasolla vastustan promillerajan laskua tai nollatoleranssia.

Kyllä siitä 0,2-0,5 aina näpäyttää sopisi...

Mä olen samaa mieltä, että hyvä idea tuo sakkorangaistus, mutta itse olen puhaltanut noin 5vuotta sitten 0.22 pelkällä röökin voimalla. En tiedä onko mittarit muuttunut tästä, vai oliko tuo mittari paskana vai mitä. Viimesestä alkoholiannoksesta oli kuitenkin muutama viikko aikaa. Eikös joku myös näillä dacapopatukoilla puhaltanut jotain 0.4 tjsp? Vituttaishan tuo, kun haet siwasta matkaevääksi askin marlboroo ja pari dacapoo ja siitä täräyteyään sitten sakot. Verikokeet kun ei oikin toimi näin pienillä määrillä ja veisi muutenkin jo resursseja liikaa.

Mielestäni ihan turhaa, kuka tuosta hyötyisi? Niitä tyyppejä jotka oikeasti ajavat kännissä ei kiinnosta pätkääkään tuollaiset säännöstelyt.

Sinänsä rajan vähän alemmaksi tiputtaminen ja suoraan sakottaminen voisi olla ihan jees, mutta nollatoleranssia en kannata.

Zone-sarja -42%
Vilu sanoi:
Mä olen samaa mieltä, että hyvä idea tuo sakkorangaistus, mutta itse olen puhaltanut noin 5vuotta sitten 0.22 pelkällä röökin voimalla. En tiedä onko mittarit muuttunut tästä, vai oliko tuo mittari paskana vai mitä. Viimesestä alkoholiannoksesta oli kuitenkin muutama viikko aikaa. Eikös joku myös näillä dacapopatukoilla puhaltanut jotain 0.4 tjsp? Vituttaishan tuo, kun haet siwasta matkaevääksi askin marlboroo ja pari dacapoo ja siitä täräyteyään sitten sakot. Verikokeet kun ei oikin toimi näin pienillä määrillä ja veisi muutenkin jo resursseja liikaa.
Entäs jos porukka kieltää, että vittu en ole kaljaa ottanut tippaakaan? Mätkästäänkö sillon sakot vai viedäänkö tarkkuusalkometriin? Jos viedään tarkkuusalkometriin niin todennäköisesti promilleraja ehtii laskea alle tuon 0.2:n. Toisaalta eivät nuo poliisin mittarit niin tarkkoja taida olla että niiden perusteella uskallettaisiin alkaa sakottamaan. Tämä taas vain lisäisi poliisien resursseja ja aiheuttaisi sen etteivät he olisi valvomassa järjestystä tai etsimässä kunnon tuiskeessa ajavia, vaan olisivat sen yhden kaljan ottaneen kanssa tarkkuusalkometrikokeessa.

Toisaalta haluaisin nähdä faktatietoa, kuinka paljon 0.2-0.5 promillen maistissa ajavat. Sillä mikäli näiden kitkemisellä pois liikenteestä ei saavuteta mitään hyötyjä vaan tuhlataan vain poliisin jo nyt turhan pieniä resursseja niin mennään mielestäni vain huonompaan suuntaan.

Itse en siis ole ollenkaan sitä mieltä, että tuohon nykysysteemiin pitäisi muutosta tulla. Mutta luulen että siihen tulee ja pelkään että sitä rajaa vaan lasketaan tyyliin 0,2 promilleen ja siitäpä sitten taas ne todelliset isot hyödyt onkin.

Taasen tuollainen rikesakottaminen voisi jopa toimia. Mutta jos tuollaiseen ruvetaan, siis ihan ylipäätään, niin pitäähän niiden alkometrien sitten olla luotettavia.

Suositut

Back
Ylös Bottom