GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Nollasta lavalle, järkevä aikataulu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dina
  • Aloitettu Aloitettu
Onko täällä muuten millä jakaumalla kilpailleita, kilpailemaan tosissaan tähtääviä ja omaksi ilokseen kuntoilevia?

Dina sanoi:
Onko täällä muuten millä jakaumalla kilpailleita, kilpailemaan tosissaan tähtääviä ja omaksi ilokseen kuntoilevia?

Mä en ole koskaan kilpaillut enkä varmaan kilpailekaan, ikää on jo 31 eikä se varmaan ole paras mahdollinen ikä aloittaa: kropan rappeutuminen on jo alkanut eikä elimistö välttämättä tykkäisi dieeteistä. Lisäksi mua jännittäisi niin että v*tuiksi menisi :D Omaksi ilokseni (ja joskus kiukukseni) treenaan, toki tavoitteellisesti vaikkei ne tavoitteet kilpalavalla olekaan.

Oishan se kiva kilpailla, mutta kun tämä rakas kroppa ei taida oikein olla rakenteellisesti ihanteellinen (löytyy vääriä ja lyhyitä sääriä sun muuta). Omaksi tietty myös kundikaverin iloksi ja vaivojen välttämiseksi (nää väärät sääret osaa olla aika ongelmalliset, jos ei oo lihaksia jotka pitää "koossa"..., sekä suvussa kulkeva lonkkavika, osteoporoosia ei onneksi meikäläisille hjelpolla tule). Tavoitteena on päästä sellaseen kuntoon että mikäli ei olisi epämuodostumia kropassa, voisin mennä kilpailemaan ja voittaisin hähähää.

En halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta tuolla kuva-osiossa on kuvia tytöistä jotka ovat lähdössä kisaamaan vuoden sisällä ja ikävä sanoa, mutta aika heppoisella taustalla sinne lavalle ollaan menossa.

Niin, itse treenaan lähinnä omaksi iloksi ja muiden kauhuksi :evil:

tiinuli sanoi:
Mä en ole koskaan kilpaillut enkä varmaan kilpailekaan, ikää on jo 31 eikä se varmaan ole paras mahdollinen ikä aloittaa: kropan rappeutuminen on jo alkanut eikä elimistö välttämättä tykkäisi dieeteistä.

Ikä ei ole mielestäni mikään este. Minkä ikäisiä ovat esim. Marjo Krishi, Riitta Koukkari ja Marjut Vainio? Ovathan he kilpailleet jo monia vuosia mutta näkyykö heidän kropissaan rappeutumisen merkkejä? Mielestäni heillä kaikilla on tosi upeat kropat.

Itse olin 30-vuotias kun tein ensimmäisen kunnollisen dieetin ja menin ensimmäisiin kisoihin. Kropassa ei näkynyt silloin eikä näy tälläkään hetkellä rappeutumisen merkkejä. Dieetti oli oikea 'opetusmatka' omaan kroppaan. Seuraavan kerran lavalle 32-vuotiaana.

Miten voit tietää ettei elimistösi välttämättä tykkäisi dieeteistä jos et niitä koskaan kokeile?

Sakael sanoi:
Apua miten masentavaa tekstiä... Koko viikonlopun ajan olen vain murehtinut sitä, että ei musta varmaan olekaan kisaamaan ensi keväänä. :(

Heippuli Sakael!

Nyt kyllä lakkaat murehtimasta sitä asiaa! Sinulla on tällä hetkellä niin hyvät taustajoukot joilta saat todella arvokasta apua. Kun vaan jaksat treenata kovaa ja noudattaa saamiasi arvokkaita neuvoja niin kyllä siitä hyvä tulee. Päätät sitten vasta kisa-aamuna nousetko lavalle. Siihen asti teet kaiken vähintään 100%:sti. :thumbs:

Fimale sanoi:
Ikä ei ole mielestäni mikään este. Minkä ikäisiä ovat esim. Marjo Krishi, Riitta Koukkari ja Marjut Vainio? Ovathan he kilpailleet jo monia vuosia mutta näkyykö heidän kropissaan rappeutumisen merkkejä? Mielestäni heillä kaikilla on tosi upeat kropat.

Itse olin 30-vuotias kun tein ensimmäisen kunnollisen dieetin ja menin ensimmäisiin kisoihin. Kropassa ei näkynyt silloin eikä näy tälläkään hetkellä rappeutumisen merkkejä. Dieetti oli oikea 'opetusmatka' omaan kroppaan. Seuraavan kerran lavalle 32-vuotiaana.

Miten voit tietää ettei elimistösi välttämättä tykkäisi dieeteistä jos et niitä koskaan kokeile?

No huhhuh... Toi kropan rappeutuminen tarkoitti ihan biologista tosiasiaa, elimistön rappeutuminen alkaa parikymppisenä eikä sille voi meistä kukaan mitään. Sori jos käsitit väärin, ketään ei ollut tarkoitus mollata. Lähinnä tässä omia rajoituksiani listasin. Marjolla, Riitalla ja Marjutilla on upeat kropat mutta heillä ei käsittääkseni ole mun kisaamisen tai lähinnä kisaamattomuuden kanssa mitään tekemistä.

Ja dieetistä on sen verran kokemusta että ihan omaksi ilokseni laihdutin 11 kiloa viimesyksynä. Olisin halunnut pois enemmänkin, mutta elimistöni ei siihen suostunut. Kaikki mahdolliset kommervenkit käytiin läpi, ja sitten vaan tultiin siihen tulokseen että 60 kg on se paino mihin kyettiin. Kun mulla on pituutta 160 niin eipä tällä painolla ole asiaa lavalle. Tiedän kyllä ettei mun laihdutusta voi verrata kisadieettaukseen.

Ja pitkän sairausloman plus toipumisen aikana sitä tutustuu omaan kroppaansa (ja sen itkettävän harmillisiin rajoituksiin) niin, että realismi iskee päähän lekalla. Haaveissa on ollut kisata, mutta siitä haaveesta, kuten aika monesta muustakin, on joutunut luopumaan eikä se ole ollut helppoa.

Ihailen suuresti niitä, jotka kilpailevat, ihailen heidän päättäväisyyttään ja omistautumistaan lajille. Nostan hattua myös sulle, koska teet sitä mihin mä en pysty. Kaikkien ei tarvitse kisata, vai tarvitseeko?

Meni ihan off topic vuodatukseksi.

She Devil sanoi:
En halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta tuolla kuva-osiossa on kuvia tytöistä jotka ovat lähdössä kisaamaan vuoden sisällä ja ikävä sanoa, mutta aika heppoisella taustalla sinne lavalle ollaan menossa.

Niin, itse treenaan lähinnä omaksi iloksi ja muiden kauhuksi :evil:

Tämä viesti oli ilmeisesti tarkoitettu minulle, eikö niin? :(

tiinuli sanoi:
Ihailen suuresti niitä, jotka kilpailevat, ihailen heidän päättäväisyyttään ja omistautumistaan lajille. Nostan hattua myös sulle, koska teet sitä mihin mä en pysty. Kaikkien ei tarvitse kisata, vai tarvitseeko?

Minusta on pelkästään positiivista että ihminen huolehtii kunnostaan, ja tässä tapauksessa myös ulkoisesta olemuksestaan, ilman että täytyy olla elämää suurempaa. ( kisaaminen ja siihen valmistatuminen vie 80 % työajan ulkopuolella vietetystä ajasta )
Nostan hattua kaikille jotka liikkuvat omasta ilosta ja siitä hyvästä olosta jonka se mukanaan tuo.
Go Tiinuli Go
:worship:

Sakael sanoi:
Tämä viesti oli ilmeisesti tarkoitettu minulle, eikö niin? :(

Ajattelin just samaa, että oliko viesti kohdistettu muhun. Mielestäni omat kuvani tuolla ovat aika surkeaa tasoa, nimittäin. En muista, olenko hölösuuna joskus maininnut haluavani kisata, mutta kisasuunnitelmat on kyllä ainakin kahden vuoden päässä :hyper: lihaa pitää saada nyt lisää (mikäli vaan onnistuu) ja lisää akrobatiaa olis kiva oppia ennen kun haaveileekaan fitneksestä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Sakael, ei todellakaan tarkoitettu sinulle vaan eräälle/eräille nimeltä mainitsemattomille.
Älköön kukaan ottako viestiäni liian henk.koht, halusin vain tuoda mielipiteeni julki. Täälä kun on tapana kehua kaikkia (joilla on kuvia näytillä) vaikka lihaksia ei juurikaan ole saatu vielä hankittua. Annetaan tavallaan väärää palautetta ajatellen kisalavoja. Onhan se hyvä, että rohkaistaan kisaamaan, mutta perään pitäisi lisätä "että sitten parin vuoden päästä".
Onneksi nykyään on karsinnat olemassa koska ei yleisö eikä varsinkaan tuomarit (en tietysti voi tuomareiden puolesta puhua) halua nähdä lavalla keskenkuntoisia kilpailijoita tai kilpailijoita jotka innoissaan nousevat lavalle vuoden punttitreeni taustana ja kenties joutuvat pettymään itseensä kun näkevät kilpasiskot takahuoneessa.
Ehkä hieman kärjistettynä tuo edellinen lause, mutta luulen että ymmärrätte mitä sillä ajan takaa.

She Devil sanoi:
Sakael, ei todellakaan tarkoitettu sinulle vaan eräälle/eräille nimeltä mainitsemattomille.
Älköön kukaan ottako viestiäni liian henk.koht, halusin vain tuoda mielipiteeni julki. Täälä kun on tapana kehua kaikkia (joilla on kuvia näytillä) vaikka lihaksia ei juurikaan ole saatu vielä hankittua. Annetaan tavallaan väärää palautetta ajatellen kisalavoja. Onhan se hyvä, että rohkaistaan kisaamaan, mutta perään pitäisi lisätä "että sitten parin vuoden päästä".
Onneksi nykyään on karsinnat olemassa koska ei yleisö eikä varsinkaan tuomarit (en tietysti voi tuomareiden puolesta puhua) halua nähdä lavalla keskenkuntoisia kilpailijoita tai kilpailijoita jotka innoissaan nousevat lavalle vuoden punttitreeni taustana ja kenties joutuvat pettymään itseensä kun näkevät kilpasiskot takahuoneessa.
Ehkä hieman kärjistettynä tuo edellinen lause, mutta luulen että ymmärrätte mitä sillä ajan takaa.
Kyllä sieltä liiton puolelta näytettäis alta vuoden treennaneitakin kannustettavan kisoihin, eli en tiedä mitkä motiivit siellä on ollut, mutta alle vuoden treennannut ei kuulu vielä kisoihin.

Täytyy kuitenkin sanoa, että mahdollisesti olen aika pihalla nykyfitneksen suuntauksesta, voi ollakin että sinne kaivataan täysin aloittelijoita SM-lavalle, jos taso vain on laskettu olemattomaksi. Tätä puoltaa sekin, että Pro-kortin saa paljon helpommin kuin itse olisin luullut. Tämä ei sitten todellakaan dissaa tippaakaan esim Jaanaa, joka varmasti kaikkensa on treenaamiselle antanut ja todella kovassa kunnossa oli, mutta yleisesti. Esim bodauksessa pro-kortin eteen pitää tehdä aivan törkeesti duunia, ei sitä tosta vain ilman MM-voittoa saa, ellei sitten määrätyillä suhteilla.

Dina sanoi:
Olen kyllä aina harrastanut kaikenlaista liikuntaa, mutta kuntosalitreeniä en varsinaisesti satunnaisia käyntejä enempää. Katsotaan nyt miten tämä tästä lähtee sujumaan :)

Osaatteko kertoa Kuopiosta fitness-ihmisiä, joilta voisi saada apua? Ja suositelkaa hyvää salia, kun on muutto edessä pian...

Moi Dina!

Tsemppiä treenikuvioihin. Kuopiossa on Kuntostudio ja Gym 99 sellaisia varteenotettavia saleja, joita suosittelisin sinulle! Kuntostudio löytyy satamasta Kauppakadun päästä ja Gym 99 vähän syrjempää Niiralasta. Kuntostudiolla on naisille oma sali ja myös yhteinen iso sali naisille ja miehille. Lisäksi salilla on paljon ohjattuja spinning ja jumppatunteja. Sali kuuluu CMS-ketjuun.

Fitness-ihmisiä Kuopiosta löytyy hyvinkin paljon. Suurin osa kilpailijoista treenaa juuri Kuntostudiolla. Kokkosen Sanna toimii Itä-Suomen Fitneksen pj:na. Muutenkin fitnesstouhu on hyvin aktiivista Kuopiossa.

Ei kun reippaasti mukaan vaan. Yhteistietoja löytyy varmasti KP:n sivuilta!

terv. kauan hiljaiseloa pitänyt f-pimu ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom