Mike sanoi:
Sekoan ihan neuvon vuoksi tänne viestin verran. Jos aikoo vähällä pohjalla kilpailemaan, niin kannattaa ottaa sitten objektiivinen mielipide jostain muualta kuin liiton puolelta. Kyllähän siellä kannustetaan kisaamaan vaikka minkälaisena, rahaa se sisään on vain kun saadaan fitnestä maailmankartalle. Valitettavasti tämä johtaa ennenpitkään siihen, että siellä on liikaa keskenkuntoisia kisaamassa ja kyllähän se suosio siitä sitten laskee aivan varmana. Kisaaminen ei ole mitään ritiratirei ja lavalle, fitneskin on kova laji eikä sinne kannata mennä ainoastaan kokemus mielessä. Ekana pitäisi saada kokemusta treenaamisesta ja syömisestä, sitten kun tämä pohja on kunnossa, voi alkaa valmistautumaan kisailuun. Sinne alle on saatava lihasta, jotta pääsee edes suhteellisen kireäksi, ilman lihasta ei pääse lähellekään tarvittavaa kireyttä, vaan kunto on Miss Finland luokkaa ja sillä ei tule kuin paha mieli lavalla. Kova into lajissa kannattanee kanavoida kovaan treeniin, ettei sitten käy niin, että murskatuomio kisoissa vie innon koko treenaamisesta. Anyways kaikille kisaamaan aikoville kovasti zemppiä.
Kyllä sieltä liitostakin annetaan ihan hyviä neuvoja ja konkreettista palautetta.
Empä usko että liitossakaan kiinnostaa katsella keskenkuntoisia neitoja tai herroja lavalla.
Liiton tavoite on saada lajia eteenpäin ja lajille lisää näkyvyyttä.
Rahamassoja liitto tuskin koskaan tulee saamaan, vaivainen 50 € lisenssimaksu alle 100 ihmiseltä ei liiton kukkaroa paksunna sen kummoisemmin.
Itse olen hyvilläni siitä ettei laji kiinnosta massoja, mikään ei olisi ärsyttävämpää kuin perässä juokseva iltalehden/seiskan toimittaja vahtimassa montako siideriä tuli siskon syntäreillä juotua,tai mitä löytyy roskakorista.
Kyllä liitossakin on reagoitu ja viimevuodesta jotain opittu ja laitettiin kisoihin karsinnat.
Nyt kisoihin pääsee vain hyvässä/lavakunnossa olevat immeiset.
On totta että kaikista halukkaista ei ole lavalle lähtijöiksi mutta 90 % niistä kyllä huomaa sen viimeistään dietin aikana, siihenkään ei meistä kaikista ole.
Kaikki lajista kiinnostuneet ovat sydämellisesti tervetulleita pieneen joukkoomme, apuja tsemppiä ja realismia kyllä riittää, en usko että kukaan itseään arvostava valmentaja lähtee kisaan valmentamaan pienellä motivaatiolla ja lajiin sopimattomalla rungolla varustettua ihmistä.
On totta että fitness ei lajina ole sama kuin kehonrakennus.
Fitness ja bodyfitness ovat lajina kuitenkin vaativia, uber kovaa treeniä, sisua ja psyykkistä kovuutta vaativia lajeja, tuloksia ei saavuta siinäkään ilman uhrautumisia.
Eli helppoa ei tule olemaan
Ei passaa arvostella asioista joista ei itsellä ole sen suurempaa tietoa, tai itse ole konkreettisesti asioille jotain tehnyt, liitto on kuitenkin se näitäkin kisoja ja tapahtumia koossa ja ylläpitävä voima.
Samaa mieltä olen siitä että ilman kunnon tieto/taito pohjaa sinne on turha haaveilla menevänsä.
Moni kuvittelee tietävänsa asioista, ravinnosta ja treenistä mutta totuus on karu.
Näen päivittäin ihmisiä jotka ajattelevat treenavansa kovaa, mutta totuus on aivan toinen, harva osaa ihan oikeasti treenata, niin että hyötysuhde on kohdillaan.
Päivittäin näkeen myös ihmisiä joilla ruokailu on hanurillaan, vaikka kuvittelee itse aivan toisin.
Hakekaa apuja, silloin pääsette maksimaalisiin tuloksiin parhaalla mahdollisella avulla, kyselkää ja ottakaa selvää, muualtakin kuin täältä, sillä vaikka täällä hyviä ja tarpeellisia neuvoja paljon onkin niin nämä eivät yksinään riitä.
Älkää huijatko itseänne, jos tiedätte sisimmässänne että jokin ruoassa tai treenissä on vikana, niin korjatkaa asia tehkää sille jotain, älä ajattele että huomenna sitten, asioita on helppo siirtää ja kuvitella että kaikki sujuu.
Näillä eväillä kaikille jo kisaaville, tai siitä haaveileville tsemppiä ja onnea valitsemallanne tiellä helppoa ei tule olemaan, mutta ei sen kuulukkaan !