Noksu huollossa hävyttömän kauan - mitä tehdä ?

Liittynyt
28.6.2002
Viestejä
4 311
Ikä
42
Keissi on siis semmoinen, että E70-luurini on ollut huollossa kolme viikkoa, ja tähän liittyy myös aikaisempi huolto joka EI korjannut puhelinta.

Eli kaksi kertaa nyt huollettu lyhyellä aikavälillä ja ekalla kerralla meni kolme viikkoa ja nyt mennyt taas kolme, eikä puhelimesta kuulu mitään.

Mitä tässä voi tehdä ? Huoltoliike sanoo että puhelin on salossa eivätkä he sitä sieltä pysty hoputtamaan.

Nyt pitäisi joko saada joku luurin päähän jonka voi haukkua.. Mites kuluttajansuoja ? Anyone ?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä ne mitään varmaan voi tehdä kun on puhelimia perkeleesti jonossa. Ite kun meinasin viedä nokialaiseni huoltoon niin varoiteltiin heti vähintään kahden viikon reissusta. Nokialla on kohtalaisen paljon käyttäjiä ja nykyisellä tuotelaadulla on takuuhuollolle todellakin tarvetta eli jonoahan siinä syntyy.
 
Mulla meni toissa kesänä kaksi kuukautta, siihen että liike sai huollettua puhelimeni. Tai oikeastaan sitä ei koskaan huollettu, sillä vaadin uuden puhelimen.

Liike sanoi silloin että kaksi viikkoa menee huollossa. Noh, soitin sinne viikon välein tuon kahden viikon jälkeen, eikä kukaan tiennyt koskaan mistään mitään. Katselin sit kuluttajasuojaviraston sivuja, joista löytyikin juuri noista huoltoajoista ym. juttua. Siellä muistaakseni luki että se pari-kolme viikkoa on ihan ok, sen jälkeen voi vaatia rahat takas tai uuden puhelimen.
 
itellä oli motorola 3kk huollossa, eivät vaihtaneet akkua niinkuin piti.

mutta tosiaan ite oon ottanut aina noksun huoltoon yhteyttä ja kysellyt että kannattaako edes yrittää tarjota kännykkää huoltoon. yleensä tullut vastaus "ei kannata, kato voitko päivittää netin kautta ja muista välillä ottaa aina akku irti"
 
Laki määrittelee asian niin. että laite on korjattava kohtuullisessa ajassa. Kohtuullista aikaa laki ei määrittele.
 
"Kohtuullisesta ajasta" on kyllä kuluttajasuoja-asiamiehen lausunto olemassa. Muistaakseni se oli suositusten mukaan alle 1 kk.
 
Tyttären halpis-Vodafone on ollut Elisan huollosa elokuun puolesta välistä lähtien, alkuperäinen arvio huollon kestosta oli n. pari viikkoa. Nyt sitten ollaan odoteltu jotakin varaosaa ulkomailta mielestäni "kohtuullisen" kauan. Pitänee kohta käydä kysäisemässä uutta laitetta tilalle tjms.
 
Jos asutte pääkaupunkiseudulla, niin viekää ihmeessä nokian omaan liikkeeseen ne kapulat. Siis Aleksille. Siellä huolto tapahtuu nopeiten. Vein emännän puhelimen pikkupuljuun huoltoon, meni 4 viikkoa. Nokian liikkeeseen vein oman viikko ton jälkeen. Meni vajaa viikko.
Nokialla ei myöskään kysellä mitään muuta, kuin mikä on vialla. Ei kysytä miten meni rikki, tai muuta vastaavaa.
Tuttu vei puhelimen elisan liikkeeseen, kun oli rikki. Siellä sanottiin, "ettemme voi korjata puhelinta, koska sinulla on ollut kosteat taskut". Mitä vittua!
Unohtakaa kaikki välikädet ja viekää suoraan Nokialle!
 
Jos asutte pääkaupunkiseudulla, niin viekää ihmeessä nokian omaan liikkeeseen ne kapulat. Siis Aleksille. Siellä huolto tapahtuu nopeiten. Vein emännän puhelimen pikkupuljuun huoltoon, meni 4 viikkoa. Nokian liikkeeseen vein oman viikko ton jälkeen. Meni vajaa viikko.
Nokialla ei myöskään kysellä mitään muuta, kuin mikä on vialla. Ei kysytä miten meni rikki, tai muuta vastaavaa.
Tuttu vei puhelimen elisan liikkeeseen, kun oli rikki. Siellä sanottiin, "ettemme voi korjata puhelinta, koska sinulla on ollut kosteat taskut". Mitä vittua!
Unohtakaa kaikki välikädet ja viekää suoraan Nokialle!

Toki noin kannattaa menetellä jos asuu alueella jossa on Noksun oma huolto... Muualla Suomessa pakko vaan viedä jollekkin kolmannelle osapuolelle.
 
tuosta nokian omasta liikkeestä, niin kyllä sieltäkin lähtee anglo-serviceen helsingin pitäjänmäkeen ne luurit nykyisin.

Ja mitä tulee korjauttamiseen ylipäätään niin nokioiden kohdalla kannattaa suoraa viedä puhelin anglo-serviceen (eli pitäjänmäen elisa toimii tässä tapauksessa välittäjänä) niin säästää ajat logistiikassa yms. mutta tuo huollon aika on kyllä nykyisin lähes väistämättä 1,5-2,5 vko, tosin tuolla anglossahan tehdään myös pikahuoltoja mistä saa puhelimen 24h sisällä 25 euron lisähintaan... tosin takuuhuollostahan nyt vituttaa maksaa mitään mutta kommarikäyttäjällä ei usein ole varaa kitsastella
 
Pitipä oikein soittaa Elisalle ja kysyä, mitä tilanteelle aiotaan tehdä. Helpparin setä vastasi reippaasti, että ei ole heidän ongelmansa, he vain myyvät/välittävät puhelimia. Käski soittaa valmistajalle tai huollon suorittavalle yritykselle. Mielenkiintoista, että myyjän vastuu loppuu Elisan mielestä siihen hetkeen, kun kaupat on tehty ja puhelin asiakkaan kourassa. Jep jep.

:curs:
 
2 viikkoa sitten pitää saada korvaava laite tilalle, myyjä on aina vastuussa eli sille kerrotte kuluttajansuojaan vedoten asianne. ihan sama mihin viette huoltoon aina se lähtee eteenpäin (paitsi suoraan oikeaan huoltoliikkeeseen), nokiaa korjataan tampereella tai salossa scf-huollossa ja helsingissä anglo-servicessä (elisat hki ja sonerat tre tai salossa).
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom