Nokkosen polttaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu
kaipa tuota nokkosta vois kokeilla, vaikka itse ketjusta tulikin kovanaamojen äijien egon kohotus ketju :piis:. aina ei välttämättä ole pakko olla munaa tehdä jotain.. ja niinkun sanoin niin ihan kokeilunkin vuoks aattelin tota nokkosta koittaa kun näin yhden reseptin jossa ensin lehtiä pidettiin appelsiinimehussa + sokeri sekotuksessa sitten kuivattiin ja pistettiin puruks.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö tässä ollut juuri tarkotus päästä eroon tupakasta tolla touhulla, eikä polttaa seuraavaa 20vuotta nokkosta.

No pitäkööt minun puolestani vaikka jääpuikkoa perseessä jos on tarpeeksi typerä ja kokee sen hyväksi apukeinoksi. Mutta ei se poista sitä tosiasiaa ettei se juurikaan tupakoinnin lopettamista avita jos tupakoinnin sijasta polttaa jotain pihapuskan lehtiä ja ottaa nikotiinin purukumista. Homma ei hirveästi loppupeleissä eroa siitä että polttaisi rehdisti oikeeta tupakkaa. Paremmin onnistuu lopettaa oikeesti sitten kun on riittävän motivoitunut pitämään päätöksen olla vaan yksinkertaisesti polttamatta.

Tämähän oli varmaan vitsi ?

Varmaankin kuituhamppu ainakin maistuisi paremmalle kuin nokkonen. Sitähän ilmeisesti saa ihan ostettua netistäkin ja pitäisi laillista olla. Knaster nimellä lienee kulkevan. Ilmeisesti tuolla samalla nimellä saa muitakin yrttisekoituksia, jotka on tarkoitettu poltettaviksi. Jos jotain on pakkopoltella, niin itse kyllä tilaisin jotain tollasta. Noista ei oo kyllä kokemusta, mutta tuosta nokkosesta on ja tuskinpa nuo yrttisekoitukset voi yhtä hirveälle maistua.

Varmaankin kuituhamppu ainakin maistuisi paremmalle kuin nokkonen. Sitähän ilmeisesti saa ihan ostettua netistäkin ja pitäisi laillista olla. Knaster nimellä lienee kulkevan. Ilmeisesti tuolla samalla nimellä saa muitakin yrttisekoituksia, jotka on tarkoitettu poltettaviksi. Jos jotain on pakkopoltella, niin itse kyllä tilaisin jotain tollasta. Noista ei oo kyllä kokemusta, mutta tuosta nokkosesta on ja tuskinpa nuo yrttisekoitukset voi yhtä hirveälle maistua.

mulla oli joskus tota knasteria aikoinaan, ja oli kyllä niin kuivaa, etten edes pajan sekaan voinut laittaa.

saattoi tietenkin olla user error esim säilytyksessä, koska loogisesti ajateltuna yhtä lempeäää sen pitäisi olla kuin tavan heinä.

nusnus

"Nikotiini aiheuttaa lähinnä voimakkaan riippuvuuden eikä sinänsä aiheuta tupakointiin liittyviä vaaroja. Nikotiini kohottaa verenpainetta ja lisää sydämen sykettä, mikä lisää erityisesti sydän- ja verisuonitaudeista kärsivien akuutteja riskejä."

Nus nus itsellesi... Nikotiini on voimakkaasti riippuvuutta aiheuttava aine, joka todellakin kohottaa hetkellisesti verenpainetta. Yksimielisyyttä siitä, aiheuttaako se sydän- ja verisuonisairauksia, ei lääketieteilijöiden parissa ole. Näyttöä on molempiin suuntiin. Toksikologisesti se ei ole mitenkään poikkeuksellisen vaarallinen aine.

Syövän kanssa nikotiinilla ei ole tekemistä. Asiaa ei juuri edes tutkita. Alkoholi ja kofeiini ovat nekin vapaasti saatavilla, mutta esimerkiksi alkoholin ja syövän välillä (suu ja ruoansulatuselimistö) on selkeä riippuvuus. Tämä vain vahvistuu, jos tupakoi, koska savussa olevat syöpää aiheuttavat nitrosamiinit nostattavat riskiä jo itsestään.

Olisi paljon vähemmän haitallista antaa kaikille tupakkariippuvaisille (lue nikotiiniriippuvaisille) joko nuuskaa tai nikotiinia muilla välitysmekanismeilla ja saada se savun vetäminen keuhkoihin pois yhtälöstä. Riippuvuudessa ei sinänsä ole mitään suurta ongelmaa. Se tupakoinnin pulma tulee jostain ihan muualta.

Tai sitten metsään keräämään naavaa vanhoista puista niinkuin pula-aikoina on tehty.=)

Joo, sitä niitä naavapalloja sanottiin myös lupoiksi. Ja kun niitä keiteltiin ja syötiin niin sitä aikaa alettiin sanomaan luppo ajaksi.

Lähde: Suomi elokuva Kuningas Jätkä

Tupakointi loppuu päätöksellä ja niinkuin demos asian tuossa yläpuolella kiteyttikin, tuo riippuvuus on sulla päästä kiinni (nikotiini poistuu elimistöstä 24-72 tunnissa)...mitäs jos imisit vaikka lyijykynää? Palamisen sivutuotteen imeminen keuhkoihin ei ole terveellistä oli se sitten nokkosta, jäkälää tai puhallusvillaa...

Tupakointi loppuu päätöksellä ja niinkuin demos asian tuossa yläpuolella kiteyttikin, tuo riippuvuus on sulla päästä kiinni (nikotiini poistuu elimistöstä 24-72 tunnissa)...mitäs jos imisit vaikka lyijykynää? Palamisen sivutuotteen imeminen keuhkoihin ei ole terveellistä oli se sitten nokkosta, jäkälää tai puhallusvillaa...

Nikotiini poistuu tosiaan verestä nopeasti, mutta arvaa koska ne oikeat vieroitusoireet alkaa? Tuo on todella koukuttava ja vittumainen päihde, siitä ei pääse ohi eikä ympäri. Itse röpöttelen säännöllisen epäsäännöllisesti (lähinnä duunissa ja humalassa), mutta silti ei kokonaan lopettaminen ole onnistunut. Se tapa on niin perkeleen syvällä, että siitä on vaikea päästä eroon. Nikotiinin vieroitusoireet on vaan yksi pieni osa tupakoinnin lopettamista.

Nimimerkillä: neljä VUOTTA ilman tupakin tupakkia ja sitten repes. Aina kun käytiin porukalla kaljalla teki mieli polttaa. Nyt vois olla helpompaa, kun ei enää ravintelissa voi sisällä polttaa.

Tupakan vaihtaminen mihinkään muuhun poltettavaan ei kyllä ole suositeltavaa. Tapa se tuossa on pahin eikä siitä tavasta eroon pääse vaihtamalla rööki nokkoseen.

Tuossa tietty miettii että miksi lopettaa, jos kerran polttaa vain silloin tällöin(esim. kaljotellessa, toivottavasti ei jokapäiväistä:D) ?

Mun mielestä esim. piipun polttaminen (oli siin sitten ganjaa, röökii tai nokkosta) sillon tällön on ihan jees. Mitäs siinä jos vaan rentoutuu ja vähän käyttää jotain päihdettä.

Väärinkäyttöä on se, että on koukussa ja koko ajan röyhyttää. Sivistynyt rentoilu taas kuuluu ihmisen elämään. Älä polta teollisuuskemikaalirullia joiden tarkoitus on koukuttaa sut ja levittää keuhkosyöpää. Polta luonnon tuotteita tai korkeintaan orgaanista luomu Hiawatha intiaanitupakkaa mistä menee ainakin 2% hinnasta sokeiden preeriapuhveleiden eläkerahastolle.

Tuossa tietty miettii että miksi lopettaa, jos kerran polttaa vain silloin tällöin(esim. kaljotellessa, toivottavasti ei jokapäiväistä:D) ?

Säännöllisen epäsäännöllisesti, arkiviikkona menee ehkä vajaa aski. Mukilla toinen. Kyllä mä tohon paskaan olen ihan fyysisesti koukussa, ikävä kyllä. Kaks kolme päivää menee ok, ja sitten alkaa se nikotiinihimo. Kyllä niitä tupakointipäiviä on enemmän kuin tupakoimattomia. :(

http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=883
Toi varmaan on kaikille tuttu artikkeli. Itse sain tuosta sen käsityksen, että vaikka nikotiini olisikin poistunut elimistöstä, se riippuvuus jää kytemään jonnekin tuonne hermostoon. Ihminen ehdollistuu tupakalle sen aiheuttaman mielihyvän (dopamiinin vapautumisen) takia. Mennäänkö tässä sitten psykologian puolelle? Pitäiskö jokaisen lopettavan polttajan miettiä miksi on oppinut tupakoinnin olevan palkinto? Ainakin monet kaverit sanoo aina, et "voi vetää röökin kun on käyny lenkillä". Tai sitte mennään ruoan jälkeen tupakalle kun on esim. kotoa tällainen tapa opittu.

Mun mielestä rollipeikko sano hyvin ton, että "Sivistynyt rentoilu taas kuuluu ihmisen elämään." Luulis, et siinä vaiheessa kun vetää röökiä vaan siks, et tuli sellanen fiilis, lopettaminenki olis paljo helpompaa ku huomaa miten turhaa/pahaa se on. Niin kauan ku taustalla on joku psykologinen syy, ei homma toimi vaikka sais pidettyä taukoa useampiakin vuosia.

Muistelisin nähneeni jonkin dokkarin jossa joku oli keksinyt (amerikassa) vastaavan idean. Kuivattuja salaattin lehtiä muistaakseni ja taisi olla ihan myynnissä oleva tuote.

Savuketupakassa on jonkin salaliittoteorian mukaan nikotiinin koukuttamista lisäävää ainetta (itse lopetin siirtymällä puhdaaseen tupakkaan ja sen lopettaminen kävikin melko vaivattomasti). Epämääräisistä lähteistä saamieni tietojen mukaan myös piipputupakka ja sikarit olisivat myös vailla koukkuaineita (niissä polttotavasta johtuen nikotiini imeytyy suun eikä keuhkojen kautta).

Savuketupakassa on jonkin salaliittoteorian mukaan nikotiinin koukuttamista lisäävää ainetta (itse lopetin siirtymällä puhdaaseen tupakkaan ja sen lopettaminen kävikin melko vaivattomasti). Epämääräisistä lähteistä saamieni tietojen mukaan myös piipputupakka ja sikarit olisivat myös vailla koukkuaineita (niissä polttotavasta johtuen nikotiini imeytyy suun eikä keuhkojen kautta).

Ei kai se mikään salaliittoteoria edes ole. Savukkeiden tupakan lehdet ilmeisesti käsitellään siten että nikotiini imeytyy huomattavasti helpommin. Sikareissa käsittääkseni tuota nikotiinia on reilusti enemmän, mutta se ei juurikaan imeydy. En kyllä asiaa ole tarkemmin tutkiskellut, mutta tuohon tapaan kaveri väitti ja omat kokemukset myös viittaavat samaan. Siis olen ilmeisesti nikotiinille jotenkin yliherkkä ja jos vedän ihan muutamat henkoset kunnolla röökiä keuhkoon, niin meinaa laatta lentää. Sikareille ei samaa ole tullut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom