Nokian E-sarja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Core
  • Aloitettu Aloitettu
Huono puoli ko. luurissa on aivan surkea näyttö päivänvalossa ulkona. Ei tahdo saada mitään selvää näytöstä. Muutoin sopivan toimiva ja itsekin olen läppäfani. BT toimii paremmin kuin E61, mutta viestin kirjoittaminen ja emailaaminen on x kertaa onnettomampaa, etenkin kun ei ole suoraa rivinvaihtonappulaa, niin emailin rustaaminen on raivostuttavaa.

Et kai nyt riviä vaihda tukottamalla ruutuun hirveän määrän välilyöntejä? No jos näin silti teet niin paina nollaa kolmee kertaa niin saat enterin ja silloin tulee siis rivinvaihto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Et kai nyt riviä vaihda tukottamalla ruutuun hirveän määrän välilyöntejä? No jos näin silti teet niin paina nollaa kolmee kertaa niin saat enterin ja silloin tulee siis rivinvaihto.
En, vaan otan sen sieltä erikoismerkeistä.

Hieno homma , enpä noita ajastuksia tartte. Etsin luuria missä voi pitää mukana kaiken tarpeellisen tiedon ja laittaa ylös työt , menot , treenit , muistutukset ja kaiken muun turhan. Näyttö on sopiva pieneen surffailuun sekä mailien lukemiseen .. mutta luuri toimii myös normaalina puhelimenakin kiireessä ja on normaalin nokian tapaan helppo käyttää.
No kyllä minä noilla kriteereillä väittäisin, että E90 on parasta mitä tällä hetkellä on tarjolla.

Samahan se on kuin muissakin, näytön koko vain sapettaa E61 jälkeen.

Noin niinkuin päällisin puolin sanoisin että bisneskäytössä 6290 täysin saamaton vaikka omaakin S60 käyttiksen. Ei tolla voi emaileja naputella pätkääkään. Myös näytön koko on iso miinus.

Mutta puhelimena kätsy ja kalenteri kuitenkin toimii ja emailikin toimii siis jos ei tartte hirveemmin kirjoitella. Siksi tuohon vaihdoin, kun halusin kamerallisen läppämallin emaililla.

Mutta tuo saamattomuus työkäytössä kyllä vaatii auttamatta QWERTY:n, joten tuo saamattomuus vaivaa aika montaa luuria.

Koskas tulee Pakkotoisto-teema jakoon? Onko täällä ketään innokasta ketä kiinnostaisi tehdä vai joutuuko itse vaivautumaan?

Huono puoli ko. luurissa on aivan surkea näyttö päivänvalossa ulkona. Ei tahdo saada mitään selvää näytöstä. Muutoin sopivan toimiva ja itsekin olen läppäfani. BT toimii paremmin kuin E61, mutta viestin kirjoittaminen ja emailaaminen on x kertaa onnettomampaa, etenkin kun ei ole suoraa rivinvaihtonappulaa, niin emailin rustaaminen on raivostuttavaa.

tuli ostettua tuo 6290 + 2 gb kortti. vaikuttaa ihan pätevältä, tää symbian toimii nopeesti.

Kenelläkään kokemuksia malleista E50

E50 Metal Black ollut jonkun aikaa käytössä. Näppis on pieni, kuten myös näytön fonttikoko (ei taida saada valikoista isommalle) eli ei tolla kyllä mielellään lyhyttä tekstaria kummempaa naputtele saati surffaile. Harvemmin tulee tehtyä merkintöjä tai maileja itse luurilla kun läppäri on useimmiten matkassa.

Kamera on toki tässä hintaluokassa myös melko paska eli kannattaa ottaa mielummin se E50-1 vai mikä nyt olikaan jossa ei kameraa ole.

Itellä lähinnä vaan normi puhelinkäytössä ja bluetoothin kautta synkkailen kalenterit luuriin ynnä käytän autossa/prätkäillessä Garminin kautta taskussa olevaa luuria. MP3-soittimet sun muut pelaa kanssa OK kunhan hommaa muistikortin että sopii musaa mukaan. Tosin muijan musaluurista jouduin pöllimään kuulokkeet, kun E50 mukana tulee vaan halvin mahdollinen yhden korvan naruhandsfree.

OK perusbusinessluuri kokolailla passelin jämäkällä metallipinnalla. Ei hienouksia.

tuli ostettua tuo 6290 + 2 gb kortti. vaikuttaa ihan pätevältä, tää symbian toimii nopeesti.
Nopea on joo, reilusti kun vertaa E61 luuriin, joka oli aika hidas.

Pakkisteema olis kova. Mustaa, valkoista ja punaista. Ei logoa pääruutuun niin, että se sotkee kalenterimerkinnät.

Tälläistä tossa vähän kerkesin kokoilemaan.
Ei toi kuva nyt toimi tossa sanon ma. Luettavuus kärsii. Oisko Mike heittää P-logoa vektoriformaatissa? Voisin siitä vääntää jonkun pienen kikkuran tohon idleen. Luurien graffat on kuitenkin vektoreita nykyisin niin saisi skaalautumaan eri näytöille/orientaatioille nätisti. Jos jättäis bitmapit kokonaan pois ja keskittyis vain noihin väripintoihin.
Ikonit ois sitten luurin omat, niitä en jaksa ruveta värkkäilemään.

katso liitettä 34526

Viimeksi muokattu:
toiset tykkää taustakuvista, toiset ei. ite oon vähä niin ja näin, hyvin tehtynä ne ei mee kalenterimerkintöjen päälle mutta toisinaan menee. pitää olla tarkka fontin värin ja taustakuvan kanssa.

toiset tykkää taustakuvista, toiset ei. ite oon vähä niin ja näin, hyvin tehtynä ne ei mee kalenterimerkintöjen päälle mutta toisinaan menee. pitää olla tarkka fontin värin ja taustakuvan kanssa.

ite oon löytäny 6630:n tasan 1 teeman (vajaa 100 kokeillu) jossa taustakuva häipyy hienosti taustalle ja kalenteri yms erottuu yhtä hyvin kuin vakioteemassakin.

mutta pistäkääs mieluiten taustakuvaton teema sit jonnekin jakoon jos väsäätte, menin tilailemaan e70:n ja pitäis ens viikolla varmaan tulla...

Nyt on e90 kourassa ollut hetken, alkuvaikutelma ainakin laadukas, sarana jykevä, värinäkin saatu pelaamaan hienosti. En keksi vielä valittamista, pitää tutkia kauemmin. Kivan näköinen, vaikka aika kapulahan se edelleen. Akkukesto jännittää, pitävätköhän lupaukset. :)

qwerty rokkaa ;)

nightkin, onko käyttis nopea, vaihtuuko näytit vikkellään ? Versus esim. E70?

pakko antaa kyllä vähän kommenttia e70:stä.

akkumittari toimii paljon paremmin kuin 6630:ssa

mutta se iänikuinen 3g... jos on heikko verkko ja heittää 3g-gsm-3g... niin välillä häviää kuuluvuus vaikka näyttää täysiä tolppia. ihan sama ollut myös 6630:ssa ja foorumeiden perusteella muissakin puhelimissa.

qwerty on kyllä ihan ykkönen, ei enää vituta naputella viestejä kun on päässyt jo vähän sisälle tuosta näppiksestä.

Täällä E50 omistaja. 6610i:n jälkeen ihan mukava peli. Käytettävyys ok, vaikka toisinaan vähän hitaan tuntuinen. Teräskuorista plussaa ja nokia maps:inkin sain pelaamaan tässä. Akun kesto hieman heikko, mutta se oli odotettavissa käytetyssä puhelimessa.

ossipena, mulla hävis tuo 3g-gsm-3g pätkiminen kun päivitin käyttiksen.

tarkistin ja mulla pitäis olla uusin versio ainakin ton nokian päivityssoftan mukaan. tosin töissä esiintyy aina välillä, kotosalla vain kerran. töissä muutenkin vähän heikosti välillä signaalia kun rakennus on pellillä vuorattu ympäriinsä.. ja voihan tuo olla tukiasemissakin osittain tuo vika, tiedä sit noista..

tuo näppiksen kääntö on mukavan jämäkkä eikä väänny eikä käänny, se oli positiivinen ylläri. nokia mapsi (way2go) toimii ihan hyvin ilman gps:ää kun leikin.

nokian veppiselainkin on hyvä, mutta se vaan kaatuilee aina välillä...

suurin ylläri oli tietokoneesta tutut crtl+c. ctrl+v ym komennot, paljon kätevämpää kuin normi symbiankännynäppäimistöllä kopioiminen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom