Nokia N900

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mize
  • Aloitettu Aloitettu
Ei jenkkimarkkinoiden kuluttajien mielipiteitä Nokian puhelimista voi ihan kauhealla painoarvolla ajatella, siis siinä mielessä että pitkään on Nokian rooli siellä ollut jo todella pieni. Ennakkoluulot ovat jo niin pahoja, että noista vastanneista moni vastaa perstuntumalta Nokian kännyköihin liittyen.

Itse kyllä katselin tuota N900 kovasti, mutta kun en nyt hankkinut luuria niin odotellaan... taidan ensimmäistä natiivisti MeeGo alustan puhelinta odotella.

Tuo N900 kellotus on kyllä kova sana, suurin osa sai kuitenkin noin 900MHz taajuksia irti ja parhaissa skenaarioissa reippaasti enemmän :) Itse kellottaisin heti! :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakkiksen kännykkä erikoisasiantuntijat Japi ja IsoDino taas vauhdissa :D

Vaikka nokialta tulisi/tulee maemo ym. niin sillä ei vielä pitkälle mennä. Melkein kaikilla muillakin osa-alueilla nokia on jäljessä useita älypuhelinmerkkejä vastaan. Taitaa nokia olla nykyään jo ulkona top5 listalta. Ja sinne ei nokia enään helpolla tule takaisin pääsemään.

Ai IsonDinon top5 listalla? Tolla listalla nyt ei oo ikävä kyllä oo mitään merkitystä. Pikaisella googletuksella nokian markkinaosuus älypuhelimissa kasvoi vuoden viimeisellä neljänneksellä 40 prosenttiin. Ihan hyvin vaikka on ulkona IsonDinon top5 listalta.

Pakkiksen kännykkä erikoisasiantuntijat Japi ja IsoDino taas vauhdissa :D

Ai IsonDinon top5 listalla? Tolla listalla nyt ei oo ikävä kyllä oo mitään merkitystä. Pikaisella googletuksella nokian markkinaosuus älypuhelimissa kasvoi vuoden viimeisellä neljänneksellä 40 prosenttiin. Ihan hyvin vaikka on ulkona IsonDinon top5 listalta.

Ostaminen on eriasia kuin se kuinka se pärjää erilaisissa testeissä. Nokialla on maailman suurin kännykkä asiakaskunta. Vaikka ne syytää mitä paskaa ja ihmiset sitä ostavat, se ei tee siitä luurista hyvää.

En ymmärtänyt tuosta uutisesta lukiessani että kyse oli symbian puhelimesta, sitä kun ei siinä mainita, siinä puhuttiin kosketusnäytöllisistä älypuhelimista, mielestäni n900 on sellainen, ehkä se sitten tuli väärään ketjuun jos seasta löytyy että tuo koski vain symbian puhelimia maemon sijaan, ihmetys on kyllä suuri kun vedät siitä noin kovat herneet nenään jos laittaa tutkimustuloksen tänne, ja henkilökohtaisuuksiin meneminen on aivan turhaa.
et osaa mennä Nokia Suomi - maailman johtava matkaviestimien valmistaja ja etsiä sieltä kosketusnäytöllisiä puhelimia?

en tiedä yllättääkö se, että n900 lisäksi on usempi muukin kosketusnäytöllinen malli myynnissä... mutta mitä väliä kunhan threadin aihe liittyy edes jotenkin nokiaan niin pääsee trollaamaan mäkkipaskaa eikä tartte lukea edes linkkejä otsikkoa pidemmälle?

Ostaminen on eriasia kuin se kuinka se pärjää erilaisissa testeissä. Nokialla on maailman suurin kännykkä asiakaskunta. Vaikka ne syytää mitä paskaa ja ihmiset sitä ostavat, se ei tee siitä luurista hyvää.

markkinat on aina oikeassa, sinä olet yleensä väärässä. siinä sulle pohdittavaa ensi yölle.

Tuo N900 kellotus on kyllä kova sana, suurin osa sai kuitenkin noin 900MHz taajuksia irti ja parhaissa skenaarioissa reippaasti enemmän :) Itse kellottaisin heti! :D

palataans asiaan jos mäkkifägötit on saaneet paskansa tältä illalta jo suollettua:

itse en tod kellota.

a) akunkesto
b) toimii sujuvasti ja nopeasti nytkin
c) laitteen suunnitelleiden hardisinssien varoitukset mahdollisista raudan kärähtämisistä ylikellotettaessa

Vaikka ne syytää mitä paskaa ja ihmiset sitä ostavat, se ei tee siitä luurista hyvää.

Samaahan ei voi sanoa Applen tuotteista. iPhoneissa ei oikeasti ole MITÄÄN parempaa kuin esim N900. Kamera? Akkukesto? Media ominaisuudet? Multitask? Yhteydet? Muisti? Näyttö on ainoa, joka oikeasti voi jakaa mielipiteitä. Jotkut pitävät kapasitiivista(tai mikä onkaan...) näyttöä parempana, itseäni vituttaisi syvästi, jos en voisi käyttää kynttä tai kynää. Applekin voi tuoda markkinoille mitä tahansa, ja ihmiset ostavat kaiken. Ei sekään tee tuotteista oikeasti hyviä. En väitä, etteikä näin olisi Nokian ja kaikkien muidenkin kanssa, mutta tuota ei kyllä voi sanoa vain Nokiasta.

Ilman kynää työnteosta ei kyllä tulisi hevon*tua. Jos MeeGoa tulee vain kapasitiivisena niin kauppaan jätän, jos eivät sitten keksi jotain ratkaisua. Itse en näistä tiedä, koska en mitään näyttötekniikasta
tajua.

Eikö jossain vaiheessa pitänyt tulla se parempi akku, vai muistanko väärin? Toi kellotus houkuttelis kyllä ihan vaan testimieles... teen sen viimestään kun vaihdan luuria, jos nuo tulevat MeeGot
mahdollistavat samat jutut kuin tämä puhelintabletti :D Kyllähän tämän luurin kohdalla se tietysti harmittaa, että paljon jää testailematta kun ei vain osaa näitä linuxikikkailuja, koska olen perus
wintoosa-apina ollut koko elämäni. Antaahan tuo kuitenkin uskoa, että pieniä vallankumouksia tehdään mobiilipuolella jatkuvasti.

Pääsin taas pääsiäisen aikaan leikkimään myös iPhonen kanssa ja kyllä se olisi myös hieno omistaa, turha kieltää. Työntekoon tai mihinkään vakavaan käyttöön se ei kyllä sovellu yhtään,
mutta mukava ja helppologiikkainen laitehan se on - paljon parempi peruskansalaiselle kuin N900, jossa pitää kuitenkin ymmärtää edes jotain perusteita tietotekniikasta ja käyttiksistä sekä vähän ehkä linussistakin, mikäli siitä haluaa enemmän irti.

Eikös Nokia juuri myöntänytkin, että on tehnyt älypuhelimiaan liian insinöörimakuun sopivaksi. Tavan tolliainen kun ei tajua yleensä mistään mitään, niin iphone kaikessa yksinkertaisuudessaan on sitten se "VITTU TÄÄ ON JUMALA!" -puhelin.

Ei välttämättä IsoDinon top5:
Top 10 Cell Phones - PCWorld
Kyllä noi muut kiilaa ohi aika kittettävästi. jotain kertonee se, että puhelin myyjä suositteli mulle noksua vain jos jaksan näpertää ja päivitellä softaa yms(n900). Vaikka markkinaosuus nyt on jotain, niin kyllä se tämän päivän parhaat tulee säilymään ja kehittymään. Pitkän aikaa kehitys on jossain muualla ollut kuin elekroniikassa tai varsinaisessa tekniikassa (toki nekin kehittyy ja tärkeitä on..).

Näpertää ja päivitellä softaa? Itse hankin puhelimen noin 1kk sitten ja olen kerran tai kaksi ladannut päivityksiä, jotka ilmoittavat itse itsestään ja asentuvat itsestään. Aikaa tähän prosessiin on bootteineen mennyt n. 7 minuuttia. N900 kyllä toimii ihan peruskäyttäjänkin puhelimena, mutta lisänä sitä voi customoida lähes rajattomasti, jos kiinnostus riittää. Googlella löytää muutamassa sekunnissa kaiken tarvittavan, jos kaipaa jotain uutta toimintoa jota ei itse osaa asentaa/ladata.

mutta lisänä sitä voi customoida lähes rajattomasti, jos kiinnostus riittää
Tässä suhteessa N900 taitaa olla reippaasti #1, ja juuri sen takia se itseä kiinnostaa ja vastaavanlaisia Nokian tulevia kännyköitä tulen todennäköisesti harkitsemaan vakavasti rupusen N95:n seuraajaksi.

Näpertää ja päivitellä softaa? Itse hankin puhelimen noin 1kk sitten ja olen kerran tai kaksi ladannut päivityksiä, jotka ilmoittavat itse itsestään ja asentuvat itsestään. Aikaa tähän prosessiin on bootteineen mennyt n. 7 minuuttia. N900 kyllä toimii ihan peruskäyttäjänkin puhelimena, mutta lisänä sitä voi customoida lähes rajattomasti, jos kiinnostus riittää. Googlella löytää muutamassa sekunnissa kaiken tarvittavan, jos kaipaa jotain uutta toimintoa jota ei itse osaa asentaa/ladata.

Joo, tää on ihan totta. Kyllä se aika hyvin pitää huolen jos pysyttelee siinä peruskäytössä. Sitten jos aloittaa näiden xtras develien ja testingien kanssa pääsee datailemaan... :D
Onneksi google auttaa. Mäkin sain jo kerran aika jäkkiin tuon vehkeen, mutta xterminaliin vaan commandeja, niin aukeshan se.

Onko kellään muuten ollut mitään ongelmia N900:n selaimen kanssa? Itselläni joskus(tapahtunut nyt ehkä 4-5 kertaa) selain jäätyy kun sivu on ladattu ja alan scrollaamaan alaspäin. Ainoa tapa korjata tilanne on sulkea selain ja aloittaa alusta. Ei sinänsä vakavaa mutta kuitenkin melko ärsyttävää.

Taitaa olla tähän mennessä ainoa vika mitä olen puhelimessa huomannut. Akkukesto ainakin on ollut ihan omaa luokkaansa muihin puhelimiin verrattuna, eikä pahaa sanottavaa oikein ole mistään.

Onko kellään muuten ollut mitään ongelmia N900:n selaimen kanssa? Itselläni joskus(tapahtunut nyt ehkä 4-5 kertaa) selain jäätyy kun sivu on ladattu ja alan scrollaamaan alaspäin. Ainoa tapa korjata tilanne on sulkea selain ja aloittaa alusta. Ei sinänsä vakavaa mutta kuitenkin melko ärsyttävää.

Taitaa olla tähän mennessä ainoa vika mitä olen puhelimessa huomannut. Akkukesto ainakin on ollut ihan omaa luokkaansa muihin puhelimiin verrattuna, eikä pahaa sanottavaa oikein ole mistään.

ite fläshäisin sinuna seuraavan päivityksen enkä ottaisi ssu:n kautta (sovellustenhallinta). ainakin joitain selainongelmia oon saanut korjailtua fläshäämällä kaikki uusiksi. ja selain korjaantuu eMMC -imagella eli pelkkä fw:n fläshäys tod näk ei riitä.

Ei välttämättä IsoDinon top5:
Top 10 Cell Phones - PCWorld
Kyllä noi muut kiilaa ohi aika kittettävästi. jotain kertonee se, että puhelin myyjä suositteli mulle noksua vain jos jaksan näpertää ja päivitellä softaa yms(n900). Vaikka markkinaosuus nyt on jotain, niin kyllä se tämän päivän parhaat tulee säilymään ja kehittymään. Pitkän aikaa kehitys on jossain muualla ollut kuin elekroniikassa tai varsinaisessa tekniikassa (toki nekin kehittyy ja tärkeitä on..).

nojaa, lähdekritiikkiä olisit voinut harrastaa. mallit paljastaa että kyseessä on jenkkimarkkinat jotka on hyvä esimerkki markkinoista joista voisi kirjoittaa "elä tee näin" -kirjan..... koko maassa tasan 1 operaattori standardi 3g-taajuuksilla, epätoivoisia wimaxeja jne... eli armoton kehitysmaa......

ite fläshäisin sinuna seuraavan päivityksen enkä ottaisi ssu:n kautta (sovellustenhallinta). ainakin joitain selainongelmia oon saanut korjailtua fläshäämällä kaikki uusiksi. ja selain korjaantuu eMMC -imagella eli pelkkä fw:n fläshäys tod näk ei riitä.

Olen ihan peruskäyttäjä, eli en oikeastaan tajunnut tuosta mitään. Löytyykö mistään suomi-n900-suomi sanakirjaa tai muuta manuaalia joka voisi auttaa?:D

Samaahan ei voi sanoa Applen tuotteista. iPhoneissa ei oikeasti ole MITÄÄN parempaa kuin esim N900. Kamera? Akkukesto? Media ominaisuudet? Multitask? Yhteydet? Muisti? Näyttö on ainoa, joka oikeasti voi jakaa mielipiteitä. Jotkut pitävät kapasitiivista(tai mikä onkaan...) näyttöä parempana, itseäni vituttaisi syvästi, jos en voisi käyttää kynttä tai kynää. Applekin voi tuoda markkinoille mitä tahansa, ja ihmiset ostavat kaiken. Ei sekään tee tuotteista oikeasti hyviä. En väitä, etteikä näin olisi Nokian ja kaikkien muidenkin kanssa, mutta tuota ei kyllä voi sanoa vain Nokiasta.

1) Muotoilu (desing)
2) Käytettävyys (ei valikko helvettiä)
3) Kosketusnäyttö
4) App Store

tuossa hiukka alkua...

E: ja ettei heti hypitä silmille, niin myös nokiassa ym. merkeissä on jotain parempaa kuin iluurissa.

1) Muotoilu (desing)
2) Käytettävyys (ei valikko helvettiä)
3) Kosketusnäyttö
4) App Store

tuossa hiukka alkua...

E: ja ettei heti hypitä silmille, niin myös nokiassa ym. merkeissä on jotain parempaa kuin iluurissa.

1) Mielipidekysymys. Molempia hiplanneena pidän itse N900:n muotoilusta enemmän. N900:n näppäimistö on ylivoimainen iPhonen virtual keyboardiin verrattuna.

2)Tuosta en tiedä, mutta N900:n käytettävyys on toisilla osa-alueilla parempaa. Kieltämättä iPhone toimii liukkaammin ja 'nopeammin'.

3)Tuonkin jo mainitsin aikaisemmin. Mielipidekysymys ja jälleen omasta mielestäni N900 pesee iPhonen mennen tullen. Kynä/kynsi/mikä vaan toimii puhelinta käytettäessä. Erittäin kätevää monissa tilanteissa.

4)App Storeen en ole perehtynyt, mutta onko se millään tavalla erikoisempi kuin N900:n application manager? Kaikki tarvittavat ohjelmat löytyvät tuon kautta, ja googlaamalla lisää kaikkea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom