Nokia E7, käyttökokemukset ja ohjelmat

Kuinka moni omistaa Nokian kyseisen mallin?

Niin paljon puhelinta on ns. haukuttu, mutta itse palasin takasin Nokian asiakkaaksi 2v tauon jälkeen kyseisen mallin takia. Erilaisia artikkeileita olen lueskellut ja omasta mielestäni puhelin toimii todella moitteettomasti ja hyvällä nopeudella. En ole itse huomannut hitautta.
Ainut "ärsyttävä" piirre puhelimessa on että puhelun aikana puhelu tahtoo monesti katketa jos poski hipaisee näyttöä ja näyttö on kirkkaana.

Ja toinen aihe, mitä ohjelmia käytätte Noksuissanne?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ohjelmia:
- Gravity, kerrassaan loistava Twitter, Google Reader ja Facebook client
- Spotify musiikin kuunteluun, vaatii premium tilin
- Foursquare, en ole saanut pelittämään Gravityssa
- Opera Mini, todella nopea selain
- Sports Tracker juoksulenkkien, golfkierrosten tms. tallennukseen
- Situations (betalabs), vaihtaa automaattisesti asetuksia eri parametrien perusteella
- Bubbles (betalabs), käteviä shortcutteja lukitusnäkymään
- JoikuSpot, jakaa puhelimen 3G nettiyhteyden luomalla paikallisen WLAN hotspotin
- Google Maps Mobile, paremmat Intian kartat kuin noksun omassa karttapalvelussa
- Panorama, nimensä mukainen
- Skype, samoin (ei videopuheluita)
- pelejä: Angry Birdsit, Galaxy of Fire, Skyforce Reloaded, ...
- vakiosoftia: kalenteri, sähköposti, Store, Play on Radio, Maps, videosoitin (erittäin kätevää, että 720p MKV filut pyörii ilman mitään konvertointia)

Mulla on N8 eikä E7, joten olen lisäksi ladannut betalabsista uuden kamerasoftan. Lisäksi käytän CameraPro:ta, en ole varma toimiiko sekään E7:ssa.

Nostetaas tätä hiukan.
Eli sai pari päivää sitten E7:n käyttöön. Ihan hieno puhelin, tosin vaimon Galaxy S2:n on kuitenkin aika paljon edellä. Mutta en saa Nokialaisessa näkymään videoita netissä. Youtube, Vimeo eikä upotetutkaan näy. Youtube lähtee lataamaan videota koko näyttöön, mutta sanoo sen jälkeen, että "palvelimeen ei saa yhteyttä". Olen koittanut myös WLAN:n kautta. Täytyykö puhelimeen asentaa joku Java, Flash tms. softa? Onko joku törmännyt samaan vikaan?

Huvikseni koitin ja kumpikaan ei toimi. No mulla ei ole ihan viimeisin softa sisällä.

Uudemmalla softalla (Anna) toimii vähän nopeammin tuo peruskäyttö. Ihan ok luuri tuo on. Ainoa miinus siitä, että näppäimet lukittuna on vaikea vastata. Kun taustavalo sammuu puhelimen soidessa, niin ei saa näytöltä vastattua. Joutuu avaamaan näppäinlukon ennen vastausta, ellei halua kuunnella soittoääntä...

Ps. Mikä kalenterisofta on paras? Pitäisi saada automaattinen synkkaus toiseen luuriin ja sähköpostiin yms. tietokoneelle?

No nyt on tullut Belle tuohon. Muuten ihan hyvä, mutta Exchange ei toimi. Eli sähköposti, kalenteri jne. lopettivat toimintansa ja synkkauksen.

Muilla samaa ongelmaa?

Mulla vielä edeltävä päivitys.. Eli toivottavasti skulaa exchanget jne.. Tuiki tärkeelliset kuitenkin. Tuliko sulle sinne päivityksiin se belle vai mistä sen otit/päivitit? Kai sen nyt itse saa päättää koska se päivittää itsensä?

No nyt on tullut Belle tuohon. Muuten ihan hyvä, mutta Exchange ei toimi. Eli sähköposti, kalenteri jne. lopettivat toimintansa ja synkkauksen.

Muilla samaa ongelmaa?
Hyvin toimii. Tyykäsin kyllä enemmän Annan widgetistä(vai mikö ikinä se onkaan), mutta toimii tuokin.

Mulla hävitti myös exchangen asetuksineen kun Bellen tyrkkäsi sisään.
Muutenkin ärsyttävää virittää puhelin näyttöineen kokonaan taas alusta uusiksi.
Mutta hyvin tuntuu Belle pelittävän muuten, ei valittamista. Selkeä parannus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom