x6sta vajaan kuukauden käyttäneenä uskallan periaatteessa kehua puhelinta. ainoa mikä mietityttää puhelimessa normaalin kuluttajan kannalta on hinta/laatu-suhde. noin 550 eskoa on varsin kallis hinta (itsellä kytkyllä, jossa megan kaista kuuluu hintaan)
muutama +/-
+näyttö on hyvä, kapasitiivinen näyttö on hyvin reagoiva ja käyttö sujuvaa
+suht laadukkaan olonen fyysinen olemus, ulkonäkö mielipidekysymys (itse tykkään)
+Nokia CWM (minulla ei ole kertaakaan kaatunut ja toiminut jopa yllättävän hyvin)
+laite on kuitenkin hyvä puhelin (itse en halua n900 tapaista "tietokonetta")
+a-gps toimii nopeasti ja tarkasti
+kamera (varsinaisella kameranapilla kuvatessa kuvatessa tosin kuva helposti tärähtää, käytän itse kosketusnäytön painiketta kuvatessa, mikä on vähän hankalaa)
+hiukan moitittu suorituskyky riittää omaan käyttöön (mese, netti, soitin pyörii samanaikaisesti varsin sulavasti, tietysti puhelimen saa jumiin, mikäli heittää vielä esim kameran päälle samanaikaisesti)
-muutama laatumoka (laturin liitäntä vaikuttaa "löysältä", muovinen takakuori natisee aavistuksen verran)
- symbian on aika vanhanaikaisen näkönen ja varsinkin oma selain on kökön näköinen (opera mini rullaa omasta mielestä hyvin)
- hinta varauksin
x6 on eka oma kosketusnäyttöluurini ja olen kyllä tyytyväinen ollut valintaan. halusin nimenomaan puhelimen hyvillä viihdeominaisuuksilla, enkä mitään kynällä tökittävää minitietokonetta. oman työni puolesta olen saanut räplätä ja kokeilla jos jonkinsortin luuria.
comes with music-palvelusta vähän hankala sanoa oikein mitään, oma suhtautuminen aika ristiriitainen. joku 150 biisiä tullut ladattua puhelimeen. biisit on suojattuja, eikä niitä saa esim asetettua puhelimeen soittoääneksi. palvelun hinta on kuiteskin aika kova (mikä nostaa x6n hinnan nykyiselle tasolle).
totta kai kätevä kun pystyy lataa biisin missä vaan, esim kun vaikka kappaleen radiossa, niin parissa minuutissa se on sulla luurissa. ja puhelimen mukana tullut aktivointikoodi toimii yhdessä puhelimessa ja yhdessä koneessa...annan oman koodini veljellä joka saa aktivoida oman läppärinsä sillä, kun en itse aio omalle koneelle nokian ohjelmia aio asennella